Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor synes mange det er vanskelig å akseptere homofili?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi noen simpelthen trenger tid, og kanskje spesifikke hendelser, for å akseptere at verden ikke er slik man alltid har trodd. Hvis man har opplært til at noe er unormalt (og galt), kan man ikke bare en dag bestemme seg for at man plutselig mener noe annet; man må ta et oppgjør med sine overbevisninger, og langt fra alle er i stand til dette. Heldigvis er Norge kommet ganske langt i sin aksept av homofili, og jeg tror at de fleste unge i dag vokser opp med å tolerere homofili, og at det dermed blir bedre for hver generasjon.

Lenke til kommentar

Les bittelitt religion så har du svaret på spørsmålet ditt :) Står mange steder i bibelen at homofili er unormalt og skal straffes med døden etc. Google litt om religion og homosexualitet, sjekk denne; http://www.biblestudytools.com/passage/?q=1+corinthians+6:9-11 og denne http://www.biblestudytools.com/topical-verses/bible-verses-about-homosexuality/

 

Men bortsett fra religion så er det mange grunner, ofte enkel menneskelig psykologi som er synderen. Bøller som ser på homoer som et enkelt mål. Folk som trenger å se ned på andre pga deres egne feil eller mangler i dems eget liv. Synes det er unormalt, uten koblinger til religion.

 

Veldig mange er også misunnelige på selvsikkerheten og styrken det kreves for å være åpent homofil og vil rakke ned på slike folk for å heve seg selv.

 

Jeg personlig synes det er kvalmt å se på to gutter kline foran meg på lik linje med at det er kvalmt at en gutt og en jente kliner foran meg. Det som er rart er at når to jenter kliner så er det mer enn greit :hmm: Så lenge de er pene da :p Bortsett fra det så får folk gjøre hva i granskauen de vil, det er jo tross alt et fritt land.

 

Men hvis du skal ha svaret med et ord; RELIGION

 

Edit; Oppvekst og påvirkning fra andre kan jo være utløsende faktorer. En fyr som hater homser får med seg en venn som får med seg en venn som får med seg en venn.... og mølla går. Flokkmentalitet gjelder i aller høyeste grad for oss mennesker.

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

Hele greia med å skulle akseptere dem er idiotisk. Jeg trenger ikke å akseptere enn dritt! Jeg driter langt i hvem andre enn meg selv har sex med eller forelsker seg i. Hater hele debatten.

 

Det er å akseptere det. Vi (vel, jeg) ønsker ikke noe spesielt utover det.

Endret av Djn
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...