Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel! Norges verste kundeservice


Anbefalte innlegg

Jeg og min familie har nå vært uten Internett i 10 dager nå (16.02) og dette begynner å gå hardt utover tålmodigheten og lommeboka ettersom man er AVHENGIG av Internett i 2015. Løsningen blir derfor 4G noe som er tungvint og dyrt, har nå havnet på nermere 1000kr.

 

Spørsmålet er da: er det rimelig å kreve erstatning for kostnader for 4G og for alle ulempene som følger med å ikke ha Internett i 10 dager?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skriver dette fra egen erfaring i forhold til kompensasjon, men;

 

En nettverksleverandør dekker ALDRI ekstrautgifter, påløpte kostnader eller tapt arbeidsfortjeneste (Og lignende innenfor den kategorien). EDIT: Da mener jeg også bruk av reserveløsning, som mobilt bredbånd, som Ziiimba sier.
Derimot har du selvfølgelig mulighet til å påberope deg feil eller på en tjeneste som er levert, og derfra en tilbakebetaling. Du skal selvfølgelig ikke betale for noe du ikke får. Normalt så gjøres nok dette skriftlig, men jeg vet ikke hvilke retningslinjer NGT går etter.

Så lenge feilen er utenfor dine fire vegger, skal NGT normalt dekke dette. Selv om feilen er hos Telenor, så er det NGT som leverer bredbånd til deg.

Endret av MilKman'
Lenke til kommentar

Telenor eier linjene, sentralene og kontakten i huset/leiligheten ditt. Det er også Telenor som har avtaler med entreprenører for feilretting.

 

NGT (og andre operatører) eier i beste fall utstyret i sentralen (DSLAM). That's it.

 

Jeg kommer ikke til å ha noen annen nettleverandør enn Telenor igjen. Det er litt enkelt for meg å si, siden jeg kjøpte en leilighet med kort linjelengde, og vet at det ikke er noen som kan levere en bedre tjeneste enn Telenor her jeg bor. Likevel er det herlig å slippe å ha med andre operatører å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde selv adsl gjennom Nextgentel for noen år tilbake. Linjehastigheten presterte å komme under isdn hastighet som maks og stort sett var hastigheten vi fikk levert halvparten av dette. Ringte jo selvfølgelig til "kundeservice" og ga beskjed om dette, flere ganger. Til slutt spurte jeg hu neket jeg pratet med på telefonen hos NG om prisavslag. Hun kunne glimte til med å trekke av 50kr på regningen. Selv spurte jeg om det var en spøk? Det toppet seg da jeg spurte om hun hadde vært fornøyd hvis hun hadde betalt for en vare og ikke fått det hun hadde betalt for, og hun svarte lystent ja. Da la jeg bare på....

 

Ringte senere å pratet med en annen kundebehandler og fikk avslag selvfølgelig. Like selvfølgelig som jeg la inn en oppsigelse hos NG

Endret av otl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...