Gå til innhold

440khz vs 432khz


Caddy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er snakk om 440 Hz vs 432 Hz, ikke kHz. For meg virker dette som ren og skjær idioti. I den andre videoen du linker til nevnes det at 432 Hz er basert på "Same Math found in Ancient Structures" og er "Connected Earth Frequencies", hva enn det vil si (det er bare pseudo-vitenskapelig tøv) og at A = 440 Hz ble tvangsinnført av nazistene. Da har jeg litt problemer med å ta noe av det han sier seriøst (jeg lurer også på hvem han mener har bevist at 432 Hz er avslappende og 440 Hz fremkaller aggresjon, og hvordan ...) I den første videoen er det andre forskjeller enn bare frekvens, f.eks. er lydnivået i Case A høyere for 432 Hz enn for 440 Hz, så det er ikke en rent objektiv sammenligning.

 

Man kan fint høre forskjell på de to frekvensene, men utover det blir det mye føleri og lite fakta. Hvis man tar dette for god fisk kan man sikkert høre seg til både det ene og den andre (ta f.eks. en kikk på kommentarene til den 432 Hz-versjonen av Nothing Else Matters...)

Lenke til kommentar

Jeg hører forskjell. Den eneste forskjellen jeg legger merke til er at det er sånn ca en 1/2 oktav forskjell, ikke noe mer. Jeg merker IKKE noen forskjell i sinnstemningen min. Jeg blir ikke noe mer "aggressiv" av 440, og heller ikke noe mer "rolig" av 432. Følelsen er helt likt mellom begge to.

 

EDIT: Så den første videoen nå. Kom fram til dette:

 

1: Likte begge

2: Likte begge

3: Likte begge

4: Likte begge

Endret av Gnålern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...