Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tannverk uten penger


0004

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har tatt Ibux/Paracet i noen uker, nå Paralgin Forte, men er ingenting som hjelper lenger og det er rimelig intenst. Er det noen som helst mulighet for å få en tannlegebehandling uten penger? Har lest at tenner ikke er en del av kroppen, i følge Helsedepartementet, men det føles slik. Og ingen kan sette det på faktura tydeligvis. Litt spesielt å ringe rundt også, for mange har ledige timer, helt til jeg sier det er akutt og ikke har penger, da har de plutselig ingen ledig time. Må jeg trekke selv eller ringe og late som om jeg er rik og så si etter tannlegen er ferdig at; "Obs, jeg glemte bankkortet, kan du ta det på faktura? Nei? Det var dumt". For den ydmykelsen er null for meg akkurat nå.

 

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tannverk går ikke over av seg selv, det blir bare betent og enda mere vondt jo lengre du går med det.

Spør om tannlegen din kan sende faktura. Så kan du be om hjelp av familie for å få betalt den. Det er bedre enn å gå med elendig livskvalitet pga evig tannverk, som er helt jævlig.

 

Jo lengre du venter jo mere grisete blir det hos tannlegen.

 

Å stappe i deg smertestillende over så lang tid er ikke bra for hverken leveren eller fremtidig resistanse

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hvorfor har du tannverk? Staten dekker mer og mer når det gjelder tenner. HAr du sykdom eller tatt medisiner eller lignende som kan utover tannhelsen din så kan du ha krav på å få dekket hele eller deler av beløpet for å få fikset tennene dine. Ta en snakk med legen din om det!!

Ellers ville jeg gått til tannlegen selv uten penger, så tatt imot en faktura og betalt etter evne. Tennene dine trenger du resten av ditt liv.

Lenke til kommentar

Hvorfor har du tannverk? Staten dekker mer og mer når det gjelder tenner. HAr du sykdom eller tatt medisiner eller lignende som kan utover tannhelsen din så kan du ha krav på å få dekket hele eller deler av beløpet for å få fikset tennene dine. Ta en snakk med legen din om det!!

 

Ellers ville jeg gått til tannlegen selv uten penger, så tatt imot en faktura og betalt etter evne. Tennene dine trenger du resten av ditt liv.

 

Jeg har nok tannverk på grunn av for dårlig tannhygiene, så jeg kan jo takke meg selv egentlig. Har vurdert NAV, men går ut i fra at det vil ta en stund å i det heletatt få svar, må vel kanskje bare bestille en tannlegetime uten å være så fordømt ærlig. Etter tips om odontologistudentene er det nærmeste Oslo, som koster ca. 600 med tog tur/retur, men det er kanskje bedre å få beholde tanna slik enn å betale 500 kroner for å trekke den her, for det er det jeg kan klare å skrape sammen. Takk igjen!

 

Takk for så mange raske svar!

Lenke til kommentar

Man trenger ikke alle tenna sine for å ha et godt bitt. Jeg har trukket ut 3 tenner. Har fortsatt et bra bitt. Men har vært heldig, siden visdomstenner har tatt plassen til 2 av de. Visdomstenna var også grunnet til at jeg måtte trekke 2 av 3 tenner. Etter som de hadde sprukket en jeksel hver som fikk hull under tannkjøttet.

 

Men dra til tannlegen du, så tar du faktura. Og om du ikke har råd til å betale, så ringer du dem og spør pent om nedbetalingsplan. Det ordner seg garantert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...