Gå til innhold

Rullegardin med motor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, måtte ta med en slik når jeg handlet siste gang fra HS.

 

Var vel egentlig Moskus som burde ha en sånn? ;)

Og så kunne den ha Fibaro på ryggen? 

ært-ært

Haha! Sånn må jeg få meg! :D

 

(Trenger ikke Fibaro på ryggen, SÅ fan er jeg ikke. De har jo laget mye tull for seg selv.)

 

 

 

Mine to jeg returnerte nå begynte forresten på 12, Moskus.

Ja, OK. Tidligere 12'ere fungerer helt fint. Jeg har noen som har gått i to år uten tegn til noe som helst. Men en serie med 12-serienummer hadde visstnok et problem.

Lenke til kommentar

Jeg tenker om å bestille batteridrevet rollertol motorer, men jeg er ikke sikker på hvordan du kobler den radiostyrte motorer med zwave. All den roller-shutter kontrolleren jeg har funnet trenger en strømtilkobling, som jeg ikke har. noen ideer?

Batteridreven motor i kombinasjon med Z-wave gir ikke mening, bruk Rollertrols styring direkte fra en RFXtrx433. :)

Lenke til kommentar

 

Jeg tenker om å bestille batteridrevet rollertol motorer, men jeg er ikke sikker på hvordan du kobler den radiostyrte motorer med zwave. All den roller-shutter kontrolleren jeg har funnet trenger en strømtilkobling, som jeg ikke har. noen ideer?

Batteridreven motor i kombinasjon med Z-wave gir ikke mening, bruk Rollertrols styring direkte fra en RFXtrx433. :)

 

men da vil du ikke få en tilbakemelding (status) i HS3 at det er stengt/åpen?
Enhver løsning som gjør dette?
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei rullegardin eksperter ;-)

 

Rollertrol har nye motorer som fungerer ikke med RFXtrx433, men med den amerikanske versjonen av z-wave. Jeg har bedt Adrian til å forklare meg hvordan jeg kan koble det til med mitt system, men ikke sikker på om jeg forstår riktig - noen opplysning fra dere og råd hvordan du best kan styre den med HS3 ville være flott (omvandling med Rollertrol nedenfor).

 

[...]The new battery motors do not work with the RFXCOM unit, and I think ZWAVE will give you much better compatibility options. 

Since you need 10 units, I am going to check further into getting the European ZWAVE modules. We have a few more folks from Scandinavia that have asked for this lately, so it may be feasible to bring them in.[...]

 

[...]you should be able to find a relay module that would work with Homeseer. We have the interface that accepts relay closure (it's the same as a switch, but controlled electronically). If you can make that work, you won't need to use zwave at all.

So you can use that system to control groups of shades, and your 15 ch hand held remotes will still work in the room (or from anywhere in the house, the range is really good and the RF signal passes through walls easily, unless they are concrete).[...]

Lenke til kommentar

Åhh. Skuffende! :(

 

Da trenger du en Z-wave motor controller, se her: https://www.tronika.no/no/25-zwave-motorstyring?id_category=25&n=18

Fibaro, Qubino og Aeon Labs har sine egne.

takk for det men det er ikke noe alternativ for meg. Jeg har ikke stikkontakter/power i nærmeten. Vil snakke med Rollertrol igjen.
 
Eller noen en idé hvor jeg skal få SOMFY ...?
Endret av Thomas_CH
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Hei Thomas_CH, hva ble løsningen her, fikk du noe svar fra Adrian?

 

Er på jakt etter løsning til 3 stuevinduer, hvor vi nå lever med at jeg får sur sms fra madammen om at jeg igjen har glemt persienne oppe igjen, og møblene grilles i solsteiken. Så nye rullegardiner med solfilm må helt klart skaffes og kunne styres fra jobben/mobil/og automatisk gå ned om solen titter fram.

 

Men kan jo fort koste noen kroner med tanke på at rollertrol såvidt jeg vet ikke fåes tak i hos norske nettbutikker.

Lenke til kommentar

Axis Gear ser fint ut, ja, men passer vel best for retrofit motorisering.

 

Jeg har lenge tenkt på denne kombinasjonen, men har aldri kommet meg så langt. Jeg kan ikke helt se hvorfor det ikke skulle gå, men korrigér meg gjerne:

 

Rollertrol motor uten radio (eller tilsvarende med annen diameter):

http://rollertrol.com/store/en/12v-tubular/14-projector-screen-motor.html

Qubino styring for motorer som drives med 12-24v:

https://www.tronika.no/no/zwave-motorstyring/851-motor-kontroll-dc-zmnhod1.html?search_query=qubino&results=15

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...