Gå til innhold

Rullegardin med motor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Og ja, meldingen over var et forsøk på å være morsom! For det du egentlig lurer på, er hvordan det gikk når motoren var montert, ikke sant? :tease: Min har kjørt i drøyt to år uten problemer. Jeg bruker den til en dobbel terrassedør. Det eneste som er lit kjipt er at gardinet burde vært 30 cm lengre for å dekke åpningen helt ned til gulvet. Men jeg har ennå ikke funnet en god nok grunn til å gi RollerTrolen skylden for det! :rofl:

Lenke til kommentar

Hehe, ja det stemmer :) litt dårlig formuliert spørsmål, men takk for svar. 

 

Er det noen som har erfaringer med batteri drevne motorer, Hvor ofte må de lades og er det verdt? Jeg har egentlig mulighet til å koble direkte til 220V, men alt som er "wire free" er jo bedre. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei.

 

Nettopp fått montert rullergardin + motor fra m.nu.

Men litt usikker på hvordan jeg skal programere denne hjernen? Noen som har en grei dokumentasjon jeg kan prøve meg på?

 

Jeg har ingen fysisk knapp, har kun koblet opp mot Z-wave anlegget til Homeseer. MÅ jeg ha knapp i tillegg?

 

Skulle gjerne ha fått dette opp!

 

I starten så fungerte det sånn halveis. Trykket jeg "Down" eller "Up" I HomeSeer, så gikk rullergardinene ned med ca 10 cm.

Når jeg endelig fant ut hvordan jeg skulle få den programmert (eller gjøre slik at den hjernen ga 3 beep), så fikk jeg kjørt rullergardinet helt ned. men der står det fast. nå vil den ingen veier :p

 

Pt4nQhE.png

 

 

Edit: Tror faktisk jeg fikk det til. :)  Kommer med en oppdatering så fort det er klart!

 

 

Edit2: Tror jeg rotet det litt til. Av en eller annen grunn, klarte jeg og lagre "Upper limit" og "Lower Limit" på samme sted på motoren, slik at den ikke vil inn i programmeringsmodus lengre. Noen måte jeg kan få resatt dette enkelt på?

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Hei, Merko! Skulle gjerne hjulpet deg med Z-Wave, men det har ikke jeg. Men hvis standard, original RollerTrol fjernkontroll også funker til den greia for å sette yttergrensene, så har jeg en på hytta i Mandal som du kan låne av meg. Jeg skal ned dit i morgen, og så forbi Kristiansand igjen i neste uke. Eller jeg kan sende den i posten til deg.

Lenke til kommentar

Hei, Merko! Skulle gjerne hjulpet deg med Z-Wave, men det har ikke jeg. Men hvis standard, original RollerTrol fjernkontroll også funker til den greia for å sette yttergrensene, så har jeg en på hytta i Mandal som du kan låne av meg. Jeg skal ned dit i morgen, og så forbi Kristiansand igjen i neste uke. Eller jeg kan sende den i posten til deg.

Tror ikke fjernkontroll vil fungere, da jeg kun har 2 ledninger fra motorene som går inn i en slik sak:

motor-kontroll-dc-zmnhod1.jpg

 

Ingen trådløs forbindelse fra motorene. Men ellers takk!

 

Godt mulig jeg tar feil.. meget fersk i dette gamet :)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...