Gå til innhold

Rullegardin med motor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Moskus, gammel tråd, men jeg fant ut (da jeg endelig kom meg til å montere dem i fjor høst) at det enkleste er å bruke O-ringer og den plasthetta som følger med Tupplur-rullegardinet. Ta av plasthetta fra mekanismen, press den utenpå den ytre valsen på RollerTrol-motoren (som er den som trekker) og surr litt elteip over, så den sitter godt i gardinet. Ta så en av disse på den lille plastkragen innerst på motoren:

 

http://www.biltema.no/no/Bygg/Festeelementer/Sortimentboks/O-ringer/O-ringer-5-stk-86559/

 

Det samme kan brukes på den løse valsen i den andre enden (som ellers krever et par meter med teip), med en litt større O-ring innerst for å hindre at gardinet beider seg inn i valsen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Moskus, gammel tråd, men jeg fant ut (da jeg endelig kom meg til å montere dem i fjor høst) at det enkleste er å bruke O-ringer og den plasthetta som følger med Tupplur-rullegardinet.

Fikk prøve dette nå. Den "plasthetta" har jeg til gode å finne, men det fungerer med O-ringer og en limpistol. :)

 

 

 

Jeg ser til rullergardiner også, og det virker som rollertol har en nytt relay for å kontrollere dem med z-wave?

 

noen har erfaring med det?
 
Hor mye koster en somfy løsning?
 
Hvilke alternativer har jeg til å styre motorisert Persienner med HS3-zwave?

 

Siden Rollertrol er amerikanske, er det sikkert også et amerikans Z-wave relé. Altså ikke til bruk i Europa. Men det finnes motor-kontroll i Z-wave format for oss også.

Lenke til kommentar

Hm. Nå tok 2 av mine Rollertrol kvelden. Står i sju stein. Hører motoren prøver å rotere, men den gir opp etter et par sekunder. Urk.

Snodig! En av mine tok også kvelden i går!

 

Sjekk serienummeret, og ta kontakt med dem. De var uheldig med en serie, så det kan være noen av dem.

Lenke til kommentar

 

Hm. Nå tok 2 av mine Rollertrol kvelden. Står i sju stein. Hører motoren prøver å rotere, men den gir opp etter et par sekunder. Urk.

Snodig! En av mine tok også kvelden i går!

 

Sjekk serienummeret, og ta kontakt med dem. De var uheldig med en serie, så det kan være noen av dem.

 

Var i kontakt med support/Adrian i går, de sender meg nye. Uten dikkedarer. Service som det skal være :)

Lenke til kommentar

Har pakket dem alt.

 

Forsøkte å ringe tollvesenet for å sikre meg at jeg ikek fikk moms å dem når de kommer tilbake men det var et helvete å gjøre en "Middlertidig utførsel" sukk.

 

Hvordan har dere gjort det når dere fikk byttemotorer i retur?

Ble det skrevet "gift" på pakka? ELler "vareprøve"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...