Gå til innhold

Hoppe i strikk vs hoppe i fallskjerm


Drømmeren

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har hoppet i både strikk og fallskjerm som kan fortelle hva som gir størst adrenalinkick og er kjekkest?

Hoppet selv i fallskjerm sist sommer, men fikk ikke noe adrenalikick og var ikke redd på noe tidspunkt (noe galt med meg?). Er tross alt større sjanse for å dø på vei til flyplassen enn under selve hoppet...

 

Har veldig lyst til å hoppe i strikk også. Ser for meg at dette er kjekkere siden du da nærmer deg bakken i en mye større hastighet enn et fallskjermhopp.. regner med at det er litt individuelt også da, men uansett.

Synspunkter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hoppet du alene eller tandem fallskjerm? Strikkhopp er mer som base hopping, du har noe relativt til deg som gir deg fartsfølese, mens fallskjerm så "flyr" du over himmelen i større hastighet sammen med andre noe som gir kick, samt skjermflyging som er sykt gøy. Søk på "Swooping og skydive" på youtube. Vist måle er å få et sykt kick så er nok uansett ikke fallskjerm noe for deg da det i stor grad er en ferdighetssport. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hoppet du alene eller tandem fallskjerm? Strikkhopp er mer som base hopping, du har noe relativt til deg som gir deg fartsfølese, mens fallskjerm så "flyr" du over himmelen i større hastighet sammen med andre noe som gir kick, samt skjermflyging som er sykt gøy. Søk på "Swooping og skydive" på youtube. Vist måle er å få et sykt kick så er nok uansett ikke fallskjerm noe for deg da det i stor grad er en ferdighetssport. :)

 

Tandem naturligvis :) Og det skal jeg aldri gjøre igjen. Veldig kjekt, men hadde dotter i ørene i en uke etterpå. Selv om jeg fikk styre skjermen osv er det nok kjekkere når en hopper alene.

 

Får prøve strikkhopp også, så får jeg sammenligne selv :D

Lenke til kommentar

Har aldri hoppet strikk, men kommer definitivt til å gjøre det. Har dog hoppet tandem i Australia. Helt sinnsyk opplevelse. Kan ikke skjønne at det å hoppe i strikk kan sammenlignes. Første fallskjermshopp starter når flyet letter og tankene surrer i 360 grader for å si det sånn.

Endret av U1ven
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

mest adrenalin av strikkhoppet, men sommerfugla i magen varte mye lengre i tandemhoppet :p

vil gjerne gjøre begge deler igjen. utsikten når man hopper fra flyet går det nok ikke ann å slå da, selv om rjukan på en god dag har ganske flott natur å se på mens man henger der og blir dratt opp igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...