Gå til innhold

TEST: Fitbit Charge HR


Anbefalte innlegg

Måler den pulsen 24/7, 60/24 ?

 

F.eks. MS Band måler også pulsen gjennom hele dagen, men kun 2-3 minutter hvert 8 minutt og det kan man lett se på når det grønne lyset er aktivt. Hvis det grønne lyset er av, så måles det ikke puls.

 

Hvordan er det med Charge HR ?

Den måler hele døgnet. Mener det er hvert 5. sek i bakgrunnen og hvert sek hvis du slår på "aktivitetstracking" (stoppeklokken som andre snakket om).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt den i litt over to uker nå. PC installasjon og oppsett med den medfølgende USB BT pluggen gikk uten problemer. Brukte litt tid første gangen da firmware på aktivitetsbåndet måtte oppdateres til siste versjon.

 

Måling av puls er rett og slett for dårlig med denne nye typen led teknologi. Verre blir det dersom du prøver deg på en intervall økt. Målingene er ikke i nærheten av hva man får fra et brystbelte. Mange av puls toppene blir borte, og du kan bare glemme å finne ut hva slags makspuls du klarte å oppnå i løpet av økten. Total fail som treningsklokke.

 

Søvn analysen og kalkulasjon av hvilepuls er heller tvilsom. Tror de bruker snitt istedenfor statistikk når de beregner hvilepuls. Min har vekslet mellom ytterverdiene 66 og 56 i løpet av to uker. Søvnanalysen er også for enkel. Den bør heller vise hva slags søvnnivå du beveger deg imellom i løpet av natten, fremfor antall oppvåkninger og urolige perioder. Hadde også vært fint dersom alarmen kunne ha vekket meg på det mest gunstige nivået i søvnsyklusen om morgenen slik at man våkner mest mulig opplagt. Høyt ønsket funksjon.

 

Greit nok produkt dersom du ønsker å bli mer aktiv. Statistikkene kan bli avhengighetsdannende. Fort gjort at du ønsker å slå den forrige dagsrekorden for antall skritt eller forbrente kalorier. Bra aktivitetsbånd med andre ord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den teller alt for mange skritt. Jeg har sluttet å bruke min Charge HR fordi antall skritt er feil hele tiden. Den måler skritt for den minste bevegelse av armen. Når jeg leste hvor unøyaktig pulsmålingen også er ble jeg enda mer misfornøyd med Fitbit Charge HR.

 

Lurer på hvilken størrelse dere brukte. Jeg har en Large og det er såvidt den passer rundt håndleddet.

Lenke til kommentar

Den teller alt for mange skritt. Jeg har sluttet å bruke min Charge HR fordi antall skritt er feil hele tiden. Den måler skritt for den minste bevegelse av armen. Når jeg leste hvor unøyaktig pulsmålingen også er ble jeg enda mer misfornøyd med Fitbit Charge HR.

 

Lurer på hvilken størrelse dere brukte. Jeg har en Large og det er såvidt den passer rundt håndleddet.

 

Du har en innstilling i "settings" som gjør den hakket mindre følsom. Den handler om dominant og ikkedominant hånd som den sitter på.

Jeg følte også først at den var litt for sensitiv og tok litt mange skritt, den er egentlig helt ok i nøyaktighet, samme som UP24 for meg ila en dag, den ble kåret til den mest nøyaktige av testen mellom de forskjellige (Flex, UP og en til) i fjor her på tek.

Lenke til kommentar

 

Den teller alt for mange skritt. Jeg har sluttet å bruke min Charge HR fordi antall skritt er feil hele tiden. Den måler skritt for den minste bevegelse av armen. Når jeg leste hvor unøyaktig pulsmålingen også er ble jeg enda mer misfornøyd med Fitbit Charge HR.

 

Lurer på hvilken størrelse dere brukte. Jeg har en Large og det er såvidt den passer rundt håndleddet.

Du har en innstilling i "settings" som gjør den hakket mindre følsom. Den handler om dominant og ikkedominant hånd som den sitter på.

Jeg følte også først at den var litt for sensitiv og tok litt mange skritt, den er egentlig helt ok i nøyaktighet, samme som UP24 for meg ila en dag, den ble kåret til den mest nøyaktige av testen mellom de forskjellige (Flex, UP og en til) i fjor her på tek.

Min står allerede på ikkedominant og har den på venstre hånd.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

 

Den teller alt for mange skritt. Jeg har sluttet å bruke min Charge HR fordi antall skritt er feil hele tiden. Den måler skritt for den minste bevegelse av armen. Når jeg leste hvor unøyaktig pulsmålingen også er ble jeg enda mer misfornøyd med Fitbit Charge HR.

 

Lurer på hvilken størrelse dere brukte. Jeg har en Large og det er såvidt den passer rundt håndleddet.

Du har en innstilling i "settings" som gjør den hakket mindre følsom. Den handler om dominant og ikkedominant hånd som den sitter på.

Jeg følte også først at den var litt for sensitiv og tok litt mange skritt, den er egentlig helt ok i nøyaktighet, samme som UP24 for meg ila en dag, den ble kåret til den mest nøyaktige av testen mellom de forskjellige (Flex, UP og en til) i fjor her på tek.

Min står allerede på ikkedominant og har den på venstre hånd.

 

 

Prøv med dominant, det gjør den mindre følsom. (selv om du har den på ikke dominanthånd)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

"Har lest". Synes det argumentet er dumt.

Testet Charge HR mot pulsbeltet mitt på en times joggetur og resultatet er så å si identisk. Snitt puls med pulsbeltey var 152 og fitbiten 151. Kurvene er såpas like at det kan sies å være nøyaktig, for min del iallefall.

Ja, jeg har sett andre tester konkluderer med det samme. Om ikke like nøyaktig, så ikke så langt unna.

 

Kanskje testeren her har vært uheldig med plasseringen?

Lenke til kommentar

Hatt klokka en måned nå ca. og må si meg veldig fornøyd.

Ekstra motivasjon å slå kollegaer å venner i antall skritt pr. dag. Synes og den er veldig nøyaktig på søvn. Joda, den er ikke 100% presis men jeg får en viss oversikt på en uke hvor gjennomsnittet mitt er. 

 

Men en ting jeg ikke har klart å finne svaret på... Av og til får jeg ett telefonsymbol på slutten av alle menyene på klokka. Vet at jeg får opp hvem som ringer osv på den. men skjønner ikke hva det klokkesymbolet betyr? Kommer bare av og til...

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Har hatt Fitbit Charge HR i to måneder nå og digger den. Om den er 100% nøyaktig er ikke så viktig for meg, da jeg kjøpte den for å få mer motivasjon til å være aktiv i hverdagen. Nå hender det titt og ofte at jeg velger å gå/sykle i stedet for å hoppe på bussen dit jeg skal. Dessuten konkurrerer jeg med venner om å ha flest skritt for hver 7-dagersperiode og dette er absolutt en god motivator. Badges funksjonen er også stilig, og det gir en god følelse å få en ny badge for ett eller annet du har oppnådd. :)

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...