Gå til innhold

Bildekritikken, nedadgående trend


Anbefalte innlegg

Kjære Tek.no

Jeg er en av ganske mange som legger ut bilder på Bildekritikken. Den siste tiden synes det å være en klar nedadgående trend når det gjelder antall visninger, det vil si lesere og brukere av siden.

 

Årsaken synes å være ganske klar.

 

1. Forvrengt format i den ordinære visningen. Etter min mening er det svært viktig at "førsteinntrykket" er der når du åpner et bilde. Når dette ikke er på plass synker interessen for å se på bilder på Tek.no. Som redaksjonen sikkert er klar over finnes det andre steder på nettet som har lignende

konsept, men som ikke lider av svakheter som er nevnt her.

 

2. Dagens bilde. Følges ikke opp i Tek.no. Enten må dagens bilde opplegget følges opp, eller den bør legges ned eller endres. Manglende interesse her smitter også over på seere/brukere.

 

Avslutning og konklusjon

Bildekritikkonseptet er i utgangspunktet meget godt, og er opplagt positivt for Tek.no å ha med som en del av opplegget. Det er svært mange der ute som er interessert i fotografering og som i utgangspunktet vil "kikke" innom Bildekritikken. Men da må siden være tilrettelagt slik at den fenger, ikke slik som nå når du møtes med forvrengte bilder

 

Vennlig hilsen Ragnar Skjelland

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-296438

Hei Ragnar

Deler alle dine synspunkter på dette. Dessverre er det en dalende kurve på bildekritikken. I tillegg er det, som du påpeker, en del bugs. Har mailet Tek.no/Akam om en del ankepunkter på bildekritikken. I utgangspunktet er Akam et flott sted og poste bilder, med lav terskel og plass til alle. Ser desverre ut til at vi har mistet noen kreative og kunnskapsrike sjeler. Stygt redd for at det kan gå samme veien som foto.no, at det er noen få sjeler som holder ut. Redaksjonen bør ta noen grep snarest for og unngå en stille død.......!.gif

Lenke til kommentar

Hei,

Beklager sent svar på denne.

 

Problemene med visning av bilder i bildekritikken skal være løst. Det var relatert til at vi gjorde noen forbedringer for mobile enheter, noe som dessverre gjorde at vertikale bilder kunne bli i overkant store på vanlige skrivebordsstørrelse. Fint om dere sier ifra hvis dere fortsatt opplever at noe ikke fungerer som det skal. Send gjerne en e-post direkte til [email protected], med skjermdump og forklaring, så tas det direkte av vår utviklingsavdeling.

 

Beklager at Dagens bilde ikke er blitt fulgt opp. Vi har hatt en del omrokkeringer i redaksjonen i forbindelse med at Hardware, Akam, Amobil og Mobilen ble slått sammen til Tek.no, og derfor har det gått en liten periode nå hvor vi ikke har hatt noen kåringer av Dagens bilde. Men vi lover å plukke opp igjen tråden ganske snart, og da vil vi også velge blant de bildene som er blitt sendt inn siden siste kåring.

 

Bildekritikken er en viktig tjeneste for oss, og en vi ønsker å satse videre på. Det er grunnen til at vi har gitt Bildekritikken både en sentral plassering i toppmenyen på Tek.no og en plass i en promoboks lenger ned på Tek-forsiden. Om noen har forslag til ting vi kan gjøre for å gjøre tjenesten enda bedre, så er vi selvfølgelig interessert i alle innspill.

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Hei Kurt

Takker for tilbakemelding, sent men godt:-) Godt og høre at dere tar tak i tingene. Håper dere tar opp månedens bilde i samme slengen. Kåringen av dagens/månedens er faktisk en liten motivasjonsfaktor, i tillegg til inspirasjonen fra de andre fotografene. Veldig mange dyktige fotografer over et vidt spekter. Håper også vi kan ta vare på den hyggelige stemningen og at vi har plass til alle fra iPhone til fullformat. (I motsetning til enkelte andre nettsteder...) Håper også dere kan ha litt lesestoff om fotografer, kjente og ukjente, samt litt om selve utførelsen av fotografering. Tror en del ville satt pris på det.

Jeg skal ihvertfall gjøre mitt:-)

 

Pål M.

Lenke til kommentar

Hei Tek.no v/Kurt Lekanger , og takk for positivt svar på mott innlegg av 11.

februar. I skrivende stund er fortsatt bildene dratt ut i et slags 16:9 format, men

regner med at dette nå løses raskt. Og konseptet med dagens bilde har opplagt noe å

si i forhold til interessen, både for seere og brukere av Bildekritikken. Og som

Pentaxen fremfører en motivasjonsfaktor og generelt blikkfang for Tek.no sine lesere.

 

 

 

Vennlig hilsen Ragnar Skj.

Lenke til kommentar

1. Forvrengt format i den ordinære visningen. Etter min mening er det svært viktig at "førsteinntrykket" er der når du åpner et bilde. Når dette ikke er på plass synker interessen for å se på bilder på Tek.no. Som redaksjonen sikkert er klar over finnes det andre steder på nettet som har lignende

konsept, men som ikke lider av svakheter som er nevnt her.

 

 

Heisann!

 

Jeg har gjort en endring på forsiden nå slik at bilder ikke lenger blir kuttet for å passe et i rutenett. Var det dette du mente? Kan du eventuelt sende meg en skjermdump av problemet?

 

Vi vil at bildekritikken skal være det stedet man legger ut bilder man vil ha kritikk på, og trenger derfor innspill fra dere som er litt mer fotointeressert enn oss utviklere og datajournalister :)

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

 

1. Forvrengt format i den ordinære visningen. Etter min mening er det svært viktig at "førsteinntrykket" er der når du åpner et bilde. Når dette ikke er på plass synker interessen for å se på bilder på Tek.no. Som redaksjonen sikkert er klar over finnes det andre steder på nettet som har lignende

konsept, men som ikke lider av svakheter som er nevnt her.

 

 

Heisann!

 

Jeg har gjort en endring på forsiden nå slik at bilder ikke lenger blir kuttet for å passe et i rutenett. Var det dette du mente? Kan du eventuelt sende meg en skjermdump av problemet?

 

Vi vil at bildekritikken skal være det stedet man legger ut bilder man vil ha kritikk på, og trenger derfor innspill fra dere som er litt mer fotointeressert enn oss utviklere og datajournalister :)

 

Synes dette ser bra ut:-)

Lenke til kommentar

 

1. Forvrengt format i den ordinære visningen. Etter min mening er det svært viktig at "førsteinntrykket" er der når du åpner et bilde. Når dette ikke er på plass synker interessen for å se på bilder på Tek.no. Som redaksjonen sikkert er klar over finnes det andre steder på nettet som har lignende

konsept, men som ikke lider av svakheter som er nevnt her.

 

 

Heisann!

 

Jeg har gjort en endring på forsiden nå slik at bilder ikke lenger blir kuttet for å passe et i rutenett. Var det dette du mente? Kan du eventuelt sende meg en skjermdump av problemet?

 

Vi vil at bildekritikken skal være det stedet man legger ut bilder man vil ha kritikk på, og trenger derfor innspill fra dere som er litt mer fotointeressert enn oss utviklere og datajournalister :)

 

Hei, poenget er at bildet må ha samme fysiske størrelse format som fullstørrelse opplegget. Slik det fortsatt er på mitt Windows nettbrett og bærbar Acer pc (ny i 2013) - så er bildet som kommer opp i web versjon (når du åpner bildet som ikke er i fullstørrelse) mye bredere. Dermed "strekkes" bildet ut til sidene. Bildene som nærmest samtlige brukere av Bildekritikken benytter er i 4:3 format. Det er ikke tilfelle med bildene som åpnes på Bildekritikken (unntatt fullstørrelse versjon).

 

Dette var jo ikke noe problem tidligere, og jeg er sikker på at dere må kunne ordne det slik at man kommer tilbake til "normalen" igjen.

Selv etter din nå siste melding er det på mine maskiner det samme problem fortsatt.

 

Vennlig hilsen Ragnar Skjelland

Lenke til kommentar

 

Windows nettbrett og bærbar Acer pc (ny i 2013)

 

 

Tusen takk for at du sier ifra! Jeg testet nettopp i Internet Explorer og så at bildene der er strukket. Sånn skal de jo ikke være :)

 

Feilen er fikset nå fikset, og skal kun ha berørt besøkende med Internet Explorer.

 

Supert, gratulerer, nå er alle Bildekritikk brukere og betraktere fornøyd !!

 

Ragnar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...