Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Dieselforbruk Passat


c-audio

Anbefalte innlegg

Folk jeg kjenner reagerer på dieselforbruket på min Passat 2010 170hk 2,0 TDI 4MOTION DSG (Motorkode CBBB). Det ligger på følgende:

 

Langkjøring: 0,65

Blandet: 0,7

Bykjøring: 0,9-0,95

 

Er dette uforholdsmessig høyt?

Jeg kjører ganske rolig, og bilen blir sjeldent starta veldig kald. Selv mener jeg forbruket kanskje er litt høyt, men ikke noe jeg har reagert spesielt på før mine venner opplyste meg om dette.

 

Noen tanker om nevnte forbruk?

Endret av c-audio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja. Det var kanskje litt i overkant. Jeg har kjørt en noe eldre Passat Bluemotion (riktignok 105HK uten 4-motion og manuell kasse) fra Trondheim til Oslo på under 0.5.

 

Kjører selv en 2.0TFSI (Multitronic) og sist jeg kjørte til hytta (Oslo-Skeikampen, ca 23mil hver vei) så snitta jeg nærmere 0.5 enn 0.6. Nå har ikke jeg 4-hjulstrekk, men diesel skal jo være litt mer gjerrig på forbruket enn bensin

Lenke til kommentar

Nja. Det var kanskje litt i overkant. Jeg har kjørt en noe eldre Passat Bluemotion (riktignok 105HK uten 4-motion og manuell kasse) fra Trondheim til Oslo på under 0.5.

 

Kjører selv en 2.0TFSI (Multitronic) og sist jeg kjørte til hytta (Oslo-Skeikampen, ca 23mil hver vei) så snitta jeg nærmere 0.5 enn 0.6. Nå har ikke jeg 4-hjulstrekk, men diesel skal jo være litt mer gjerrig på forbruket enn bensin

 

Noe jeg burde/må gjøre for å undersøke nærmere, evt fikse det?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er vel ikke så mye på mila med tanke på motorstørrelse?

Jeg har en 1.6tdi bluemotion med 105hk. Jeg ligger på 0.43 - 0.47 når jeg pendler til jobb (landevei og motorvei).

Har ikke testet langveiskjøring. Men lå på 0.51 når jeg hadde 5 stk i bilen og bagasjen full av øl og mat fra sverige, Og den veien er det skikkelig mye opp og ned og masse svinger.

Lenke til kommentar

Folk jeg kjenner reagerer på dieselforbruket på min Passat 2010 170hk 2,0 TDI 4MOTION DSG (Motorkode CBBB). Det ligger på følgende:

 

Langkjøring: 0,65

Blandet: 0,7

Bykjøring: 0,9-0,95

 

Er dette uforholdsmessig høyt?

Jeg kjører ganske rolig, og bilen blir sjeldent starta veldig kald. Selv mener jeg forbruket kanskje er litt høyt, men ikke noe jeg har reagert spesielt på før mine venner opplyste meg om dette.

 

Noen tanker om nevnte forbruk?

Hadde samme bil og modell som deg. Kjørte strekningen: Strømstad - Drøbak - Drammen - Kongsberg - Notodden - Bø - Seljord en del ganger. 10-20km/t over grensa stort sett hele tiden :closedeyes:

Hadde da et snittforbruk på 0,6 i følge kjørecomputeren. Dette synes jeg selv var meget lavt forbruk. Blandet og bykjøring husker jeg ikke hva jeg lå på. Tallene du oppgir synes ikke jeg er så spes høyt. Du har en bil på 170hk, 4wd, automat, og veier nesten 1700kg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...