Gå til innhold

Hvordan skal jeg si opp jobben?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har nå etter lenge tids tenking bestemt meg for å si opp min nåværende jobb. Grunnen er veldig enkel, jeg har en jobb på siden som jeg selv administrerer, og den har nå blitt så suksessfull at den krever mer tid. Mine sjefer vet at jeg driver min egen jobb på si.

 

I morgen er dagen der jeg skal si at jeg slutter. Hvordan burde jeg legge det frem, og er det noe jeg burde si/ikke nevne? Andre innspill, bortsett fra moralprekener settes pris på!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta der opp med sjefen på ett lukket sted, min erfaring med sjefer er ihvertfall at de setter pris på at det blir gjort diskret og heller offentliggjort litt senere, på møter der alle er med eller via mail fra sjefen.

Elles bør du si opp skriftlig/pr Mail, for å kunne dokumentere det i etterkant.

Vær positiv, si du er fornøyd med jobben, kollegaene osv.

 

Og, ett siste tips, fullfør med stil, ikke sløv den siste tiden selv om du ikke er motivert lengre. Man vet aldri hva som skjer i fremtiden, alltid lurt å gi ett godt inntrykk selv når du skal slutte.

Endret av aklla
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det hjelper nok også godt på med tanke på forholdet til arbeidsgiver at du seier opp no i begyndelsen av månen. Då får arbeidsgiver nesten ein heil måne ekstra i tillegg til oppsigelsestida til å finne ein erstattar.

normal praksis er at opsigelsen gjelder fra 1 i påfølgende måned etter levert oppsigelse , oppsigelse bør og leveres skriftelig .

 

jeg sente mail til hr avdelingen i sist bedrift :

hei

 

jeg vil med dette medele at jeg vil fratre min stilling i XXX som XXX fra dato XXX

venligs hilsen .

Lenke til kommentar

 

Det hjelper nok også godt på med tanke på forholdet til arbeidsgiver at du seier opp no i begyndelsen av månen. Då får arbeidsgiver nesten ein heil måne ekstra i tillegg til oppsigelsestida til å finne ein erstattar.

normal praksis er at opsigelsen gjelder fra 1 i påfølgende måned etter levert oppsigelse , oppsigelse bør og leveres skriftelig .

 

Ja, det var det som var poenget.

Ved å levere oppsigelsen i begyndelsen av februar så får arbeidsgiver litt ekstra tid til å tilpasse seg sidan oppsigelsestida ikkje starter før no den 1 mars.

Lenke til kommentar

Mitt tips er vel å bare sende en formell enkel mail og ta det opp muntlig i tilegg.
Min forrige oppsigelse:

Hei,

Jeg sier med dette opp min stilling som STILLING hos BEDRIFT.

Jeg fullfører oppsigelsestiden som fastsatt i ansettelseskontrakten, og fratrer derfor min stilling fra og med DATO.

mvh MEG

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...