Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Snakkes om regn i morgen også. Det aller beste (for å skape litt spenning), ville vært en skikkelig regnskur godt inne i løpet. Er jo så ekstrem luftfuktighet der, og været er veldig vanskelig å spå.

 

Og ja, F1.com er virkelig helt håpløs nå. Rent kaos! Ser fancy ut, men er jo ikke brukbart..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Nja, vil vel egentlig ikke ha regn, for det ender jo bare med at det blir stoppet siden de har blitt enda stremgere og ikke lenger får kjøre i regn etter Bianchi ulykken ifjor. Jeg er jo sånn sett enig med de norske kommentatorene, hva er poenget med regndekk når de ikke kjører under forhold som tilsvarer at de trenger det, hadde noen prøvd seg med regndekk under q2 i går hadde vel bare q2 blitt rødflagget....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Ja, det var nok en mercedes feil som kostet de seieren dessverre. Men bra at det blir litt rokeringer i topp, bare synd at det må taktiske feiler til.

Lenke til kommentar

Hvordan hadde det seg da at Vettel lå mellom 9 og 10 sekunder foran Hamilton i x-antall runder? Hamilton tok aldri innpå. Tror Mercedes gjorde flere bommerter denne helgen. Bl.a at de ikke hadde flere Option-dekk igjen (noe Hamilton ble tydelig grinete for). Det kan også virke som om de satte opp chassiset for regnvær, for som nevnt slet Hamilton med å ta igjen Vettel i det hele tatt. 

 

Tviler ikke på at det fortsatt vil være Mercedes-dominanse denne sesongen, men var artig å være Ferrari-fan i dag :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Hehe ja, unner dere alle det, og blir det slik fremover kan det kanskje bli litt mer spennende enn hvordan jeg forutså sesongen i år. Det er aldri gøy når en/et sjåfør/lag dominerer sammenhengende over flere år. 

Lenke til kommentar

Ja, var så mange som var grinete etter Melbourne fordi det var et kjedelig race. Men Melbourne er bestandig kjedelig, med unntak av 2008. Jeg syntes dette lover bra for sesongen, men tror nok Mercedes er mer dominante enn hva de fremstod som i Sepang. Det var hvertfall gøy å se Ferrari vinne, de har utvilsomt tatt igjen Williams og markerer seg som nest beste bil. Tror nok de kan hente mer og mer på Mercedes gjennom sesongen. Gøy å se så mye fighting nedover griden også. Utrolig kjipt å være McLaren-fan om dagen, men de tar steg fremover de også. Tviler på at jeg får noen podium denne sesongen, men ser det ikke som umulig å slå Force India og kanskje Sauber. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Per i dag så er det vel bare to kvinnelige "test"sjåfører, hvor Sussie Wolff hadde et treningspass i fjor i Tyskland. Spørsmålet er jo også forsåvidt om hun i Lotus faktisk er der som testsjåfør, eller bare et pent smil med penger, hennes merittliste er jo ikke akkurat overveldende med totalt 5 podiumplasser hvor beste var andreplass siden 2005... 

Lenke til kommentar

Det er en vits hele greia. Jeg mener at kvinner selvfølgelig bør ha samme rett som menn til å kjøre i F1, men de må fortjene å være der. Det er jo eksempler på menn som kjøper seg et sete som Maldonado og Ericsson, men de presterer hvertfall i balnt. Dama i Lotus er der åpenbart kun for PR, hun er like troverdig som F1-fører som Aylar er som astronaut. Susie fremstår som mer seriøs, men det er åpenbart samme greia der. Hun har gjort flere modellsessions enn hun har gjort løp (i hvilken som helst serie) i tiden hun har vært hos Williams, det eneste hun legger ut på Facebook er hvor hardt hun trener (i gymen) og hun har ingen resultater å vise til som er verdig å i det hele tatt snuse på Formel 1. Beste plassering i DTM er 13 plass. 0 vinn, 0 podiums, 0 raskeste runder. Beste prestasjonen hun har å vise til er å være 0.2 bak Massa på en practice session, men Massa var neppe i quali-modus og hvem vet hvor mye drivstoff de kjørte med, alder på dekk osv. Og dama er 32, hadde hun hatt nok talent ville hun ha vært der for lengst med den backingen hun har. Bestandig når folk kritiserer Susie Wolff, får det raskt en "white knight" som sier "hun er en bedre sjåfør enn du noen gang vil være". Det samme kan sies om samtlige som har racerbil som arbeidsplass. F1 er de beste 20-24 førerne i verden, ikke hvem som er raskere enn meg bak rattet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...