Gå til innhold

Hvorfor må Norge være verdens barnehage?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-7WVSGN

 

Norge har hatt enormt og akutt overskudd av folk jo. Utvandringen til USA for eksempel. Også tidligere i historien. Som resultat bor det flere nordmenn i USA idag enn i Norge.

 

Enormt og akutt overskudd av folk? Har du kilde på dette?

 

Jeg vet jo at folk tro til USA. Men pga overskudd av folk? Den var ny.

 

Blir vel å ta litt i det at vi har et enormt overskudd av folk, det er 12 millioner personer med norsk bakgrunn, mesteparten bor i USA, hvorav 4 millioner av de 12 bor i Norge.

Endret av Slettet-7WVSGN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

  1. Faktum er at fertiliteten til innfødte norske kvinner i dag ikke er høy nok til å reprodusere befolkningen.
  2. Dermed vil byrden på den yrkesaktive befolkningen eksplodere siden også leveralderen øker om ikke vi har netto innvandring. Det er en av de største farene for velferdsstaten vår.
  3. I tillegg har Norge undertegnet noen internasjonale konvensjoner og akseptert noen lover som vi er bundet av.

Det er vel først og fremst Kina og India som er verdens barnehage. Vi har ikke en gang er lite hjørne i den barnehagen. Norge som barnehage for verdens befolkning, kan best sammenlignes med en dukkestue i forhold til en enorm skyskraper.

 

Du sier at kina før Norge er verdens barnehage?

 

Hvor mange nordmenn flykter til Kina? Hvor mange kinesere flykter til Norge?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

 

  1. Faktum er at fertiliteten til innfødte norske kvinner i dag ikke er høy nok til å reprodusere befolkningen.
  2. Dermed vil byrden på den yrkesaktive befolkningen eksplodere siden også leveralderen øker om ikke vi har netto innvandring. Det er en av de største farene for velferdsstaten vår.
  3. I tillegg har Norge undertegnet noen internasjonale konvensjoner og akseptert noen lover som vi er bundet av.

Det er vel først og fremst Kina og India som er verdens barnehage. Vi har ikke en gang er lite hjørne i den barnehagen. Norge som barnehage for verdens befolkning, kan best sammenlignes med en dukkestue i forhold til en enorm skyskraper.

 

Du sier at kina før Norge er verdens barnehage?

 

Hvor mange nordmenn flykter til Kina? Hvor mange kinesere flykter til Norge?

 

 

Så temaet for tråden er flyktninger og ikke barnehage?

Lenke til kommentar

Vel jeg kan forklare deg at barnehage er en metafor for å ta vare på mennesker, i dette tilfelle flyktninger.

 

Mennesker flykter fra Kina til Norge, ikke motsatt. Mennesker flykter fra hele verden virker det som og til Norge. Hvorfor det? Fordi de ønsker seg flere penger, ikke på grunn av at de ønsker seg trygghet. Å ønske seg penger er en ærlig sak. Men da er det like ærlig å sende mennesker som ønsker seg penger hjem igjen.

 

Likevel er det stadig snakk om asylsøkere og at de blir sendt ut. Nylig var det snakk om at Afghanistan ikke vil ta imot sine egne statsborgere lenger som blir sendt tilbake fra Norge, fordi Norge sender ut så mange afghanere. Hva i alle dager er logikken i dette? Det er ubegripelig for meg. Kan andre land overprodusere unger og hvis ikke de vil eller klarer å ta vare på dem, så er det bare å shippe overskuddet til Norge? Som vi ikke engang kan returnere?

 

Er det bærekraftig utvikling at verden skal produsere millioner av overskuddsbefolkning som Europa og Norge skal ta vare på?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

 

Flytktninger bør være så nær opprinnelseslandet som mulig.

Fordi .... ?

 

Fordi de fleste krigene vi fører er langt fra Norge, i Syden og landa nedi gokk. Dette vil dermed resultere i færre flyktninger til Norge. Den dagen vi fører krig i et av våre naboland, bør vi endre policy til at de bør dra så langt fra opprinnelseslandet som mulig, slik at vi unngår flyktninger i den krigen også ( ;) )

Endret av Aiven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Vel jeg kan forklare deg at barnehage er en metafor for å ta vare på mennesker, i dette tilfelle flyktninger.

 

 

  1. Javel, men om du pakker første post inn i rosa bomull, så blir ikke budskapet noe bedre.
  2. Hvorfor en ny tråd om dette temaet? Du snakker med voksne mennesker.
  3. Hvem er tråden din rettet mot?
  4. Kan du presisere problemstillingen?
Lenke til kommentar
Fordi de fleste krigene vi fører er langt fra Norge, i Syden og landa nedi gokk. Dette vil dermed resultere i færre flyktninger til Norge. Den dagen vi fører krig i et av våre naboland, bør vi endre policy til at de bør dra så langt fra opprinnelseslandet som mulig, slik at vi unngår flyktninger i den krigen også ( ;) )

Jeg forstår ikke poenget. Er det slik de gangene andre land har ført krig i Norge, så har vi flyktet til de landene? Hvor mange nordmenn flyktet til tyskland under forrige krig?

Lenke til kommentar

Det ville vel være overraskende om Norge skulle behandle flyktninger som voksne og selvstendige mennesker all den tid Norge behandler sine egne innbyggere som barnehagebarn.

Deg og ditt over alt uten stopp. Det du bedriver er monodiskusjon. Ett tema som du bringer inn i alle andre diskusjoner der det ikke hører hjemme. Hele tiden. Du har bare en sak, det er det eneste du diskuterer. I denne diskusjonen som så mange andre diskusjoner er saken din usaklig vrøvl.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

  1. Javel, men om du pakker første post inn i rosa bomull, så blir ikke budskapet noe bedre.
  2. Hvorfor en ny tråd om dette temaet? Du snakker med voksne mennesker.
  3. Hvem er tråden din rettet mot?
  4. Kan du presisere problemstillingen?

 

Jeg kommer ikke til å endre så mye på det nå.

 

Ny tråd? Hvilke andre tråder er der om det jeg nevner? Jeg snakker med voksne mennesker.

 

Akkurat hvem tråden er rettet mot og presisering var ikke så viktig, ville bare lufte noen tanker og frustrasjon. Kan nevne konkrete eksempler som bakgrunn:

 

-Afghanistan nekter å ta imot returnerte asylsøkere fra Norge fordi så mange blir returnert

-Asylsøker med AIDS blir fremhevet i media fordi hun blir returnert til Italia der hun først ankom Europa

Lenke til kommentar

Poenget til Avien er at 'vi' ikke ønsker flyktninger. Hva er poenget ditt?

Poenget mitt er, tidligere flyktet man for trygghet og man flyktet til nabolandene. Idag flykter man på grunn av trygghet ja, men man velger i tillegg destinasjon på grunn av rikdom. Man flykter til andre siden av jorden. Det er noe nytt.

 

1) Jeg mener man skal flykte til nabolandene, ikke til land langt vekk fordi de landene er rikere

2) Jeg mener det er absurd fokus på asylsøkere i norsk media, jeg forstår ikke hvorfor det gjøres sak ut av eksempler som hun med HIV som ble returnert til Italia

3) Jeg mener det er absurd at land som Afghanistan og andre land kan produsere overskuddsbefolkning, pumpe ut mennesker, som de ikke tar ansvar for og heller skyver over på for eksempel Norge. Og deretter nekter retur av sine egne innbyggere. Hvis andre land skal ha krav på å pushe mennesker på oss, så bør vi ha krav på å pushe fødselsbegrensning tilbake.

 

Hvorfor skal hele verden flykte til Norge?

 

"Hvorfor må Norge være verdens barnehage?"

 

Det eneste svaret jeg husker å ha sett er fordi resten av verden vil ha rikdommen som er her.

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Poenget til Avien er at 'vi' ikke ønsker flyktninger. Hva er poenget ditt?

Poenget mitt er, tidligere flyktet man for trygghet og man flyktet til nabolandene. Idag flykter man på grunn av trygghet ja, men man velger i tillegg destinasjon på grunn av rikdom. Man flykter til andre siden av jorden. Det er noe nytt.

 

1) Jeg mener man skal flykte til nabolandene, ikke til land langt vekk fordi de landene er rikere

2) Jeg mener det er absurd fokus på asylsøkere i norsk media, jeg forstår ikke hvorfor det gjøres sak ut av eksempler som hun med HIV som ble returnert til Italia

3) Jeg mener det er absurd at land som Afghanistan og andre land kan produsere overskuddsbefolkning, pumpe ut mennesker, som de ikke tar ansvar for og heller skyver over på for eksempel Norge. Og deretter nekter retur av sine egne innbyggere. Hvis andre land skal ha krav på å pushe mennesker på oss, så bør vi ha krav på å pushe fødselsbegrensning tilbake.

 

Hvorfor skal hele verden flykte til Norge?

 

"Hvorfor må Norge være verdens barnehage?"

 

Det eneste svaret jeg husker å ha sett er fordi resten av verden vil ha rikdommen som er her.

 

Du synes altså at det er helt ok å flykte, men at man må passe på å ikke forbedre tilværelsen sin så altfor mye?

 

Hvorfor skal du bestemme hvor folk reiser?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, som sagt så er det bedre å reise til et land der man kan få en iphone 5 istedenfor iphone 4.

 

Så jeg vil ikke nødvendigvis bestemme hvor folk reiser. Men et krtierium for velferdsstaten og rikdommen vi har er at vi, Norge, bestemmer hvor folk ikke reiser. Det gjøres hver eneste dag. Det jeg er frustrert over er at mens folks rett til å bestemme hvor de vil reise ikke nevnes i media, så blir det stadig trukket frem meningsløse saker der Norge bestemmer hvor folk ikke reiser. Og jeg synes det er rart at Afghanistans befolkning kan bestemme å reise til Norge, men Norge får ikke lov av Afghanistan å bestemme at afghanere ikke skal reise til Norge, det vil si nekte retur.

 

Hvorfor kan andre land bestemme å reise hit, men vi kan ikke bestemme at de skal reise tilbake?

 

Hvorfor kan andre land bestemme å produsere millioner av overskuddsbefolkning, og så sende problemet til Norge? Burde ikke vi da kunne bestemme fødselsredusering, dersom vi faktisk betaler regningen?

Lenke til kommentar

Nå er det en stund siden jeg deltok i seksualundervisning, men jeg er rimelig sikker på at det ikke er land som produserer unger.

 

Norge avviser tilnærmet 100 % av verdens befolkning, så 'vi' kan tydeligvis bestemme ganske mye om hvor folk ikke kan reise.

Endret av Sheasy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja vi kan bestemme ganske mye om hvor folk ikke kan reise. Likevel ønsker for eksempel Afghanistan å nekte oss den retten, som er poenget med diskusjonen. Samtidig velger media å dra frem (for meg) meningsløse asylsaker. Samtidig velger andre land å overprodusere unger og eksportere dem til Norge.

 

Hvis ikke andre land produserer og eksportere unger, hvorfor har vi så mange av dem på dørterskelen våres? Gjerne uten returaddresse eller som afghanistan, avsender men "kan ikke returneres".

Lenke til kommentar

Afghanistan nekter oss ingenting.

 

1. Person fra Afghanistan reiser til Norge.

2. Person fra Afghanistan får ikke lov til å bli.

3. Person fra Afghanistan blir sendt tilbake til Afghanistan.

4. Person fra Afghanistan får ikke slippe inn igjen.

 

Her er det to land som ikke vil ha personen, ingen av landene har nektet det andre landet noe som helst.

 

Angående din siste setning så er det ingen nødvendig sammenheng mellom fødselsrate og andel flyktningen/emigranter, og jeg vil fortsatt stå på mitt og si at fødsler stort sett er et resultat av individer som i fellesskap leker med kjønnsorganer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  1. Faktum er at fertiliteten til innfødte norske kvinner i dag ikke er høy nok til å reprodusere befolkningen.
  2. Dermed vil byrden på den yrkesaktive befolkningen eksplodere siden også leveralderen øker om ikke vi har netto innvandring. Det er en av de største farene for velferdsstaten vår.
  3. I tillegg har Norge undertegnet noen internasjonale konvensjoner og akseptert noen lover som vi er bundet av.

 

Det blir ikke akkurat noe mindre press på velferdssystemet når vi tar inn titusener av asylsøkere som koster samfunnet flere millioner per hode. Disse asylsøkerne vil bare øke byrden på den yrkesaktive befolkningen.

 

De internasjonale konvensejonene du viser til ble vel stort sett til i en litt annen tid. Globaliseringen var ikke kommet like langt da. Det hadde kanskje vært en god ide å fornye dem litt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Flytktninger bør være så nær opprinnelseslandet som mulig.

Fordi .... ?

 

Fordi det er billigst og mest effektivt. Du hjelper flere for pengene.

 

I tillegg er det større sannsynlighet for at flyktningene skjønner kulturen de kommer til, og har lettere for å integrere seg. Kulturforskjeller kan ofte føre til konflikter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...