Gå til innhold

Kamptråd - Cambridge United vs Manchester United (Omkamp: Tirsdag 03.02.15)


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som kaptein så kan man forvente mer av Rooney enn f.eks. McNair, så sånn sett skuffer Rooney i dag (spesielt mtp hvor lenge det er siden han sist gjorde en skikkelig god kamp). Men synes egentlig ikke at noen i dag presterte på et nivå jeg vil karakterisere som dårlig. Krysser fingrene for at vi får se Rooney i en litt mer offensiv rolle snart.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Gidder virkelig ikke å klage på Rooney. Skulle likt og sett hvordan Messi/Ronaldo hadde fungert som box-to-box spillere. Spill han i sin naturlige posisjon og han kommer til å levere, slik han har gjort det siste tiåret.

 

For de som så U21-kampen mot Liverpool så var det ingen overraskelse å se McNair levere en solid kamp som høyreback. Tror han kan bli en brukbar backup til Valencia utover i sesongen. Rafael er nok ferdig i klubben.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men fatter dere ikke hvor jævla trasig det er eller?

 

Jeg skal ikke måtte klage på at Rooney spiller helt ræv i en SM posisjon. Det er faen ikke der han hører hjemme og vi har spillere som garantert vil prestere bedre i den posisjonen enn han! Problemet er at han spiller elendig der om det er hans feil eller ikke! Jeg driter i om det er LVG eller Rooney sin feil, Rooney presterer ikke - og derfor må han ut! Om vi skal ta ut Mata eller RVP betyr ingenting for min del, Rooney må bort fra midtbanen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han løper mye og jobber i det minste hardt, selv om han ikke er på nivået til ...

Ja, flott. Da kunne vi like gjerne ha brukt en annen spiller. Hvis det eneste kravet til spilleren i den posisjonen er at han skal løpe mye og jobbe hardt - ja da trenger vi virkelig ikke bruke mye penger på en spiller som kan gjøre jobben like godt. Selg Rooney og kjøp inn en spiller med lønn på rundt 200k - 300k uken.

 

Om Rooney spiller i en sentral midtbaneposisjon eller som spiss har lite å si for feilene har gjør. Motstandere står jo helt i ro og bare tar ballen fra han...

Lenke til kommentar

 

 

Han løper mye og jobber i det minste hardt, selv om han ikke er på nivået til ...

Ja, flott. Da kunne vi like gjerne ha brukt en annen spiller. Hvis det eneste kravet til spilleren i den posisjonen er at han skal løpe mye og jobbe hardt - ja da trenger vi virkelig ikke bruke mye penger på en spiller som kan gjøre jobben like godt. Selg Rooney og kjøp inn en spiller med lønn på rundt 200k - 300k uken.

 

Om Rooney spiller i en sentral midtbaneposisjon eller som spiss har lite å si for feilene har gjør. Motstandere står jo helt i ro og bare tar ballen fra han...

Nå har jeg da ikke sagt at det er det eneste kravet, men Rooney spiller der han får beskjed om å spille! Du kan ikke kreve at han er god i hver eneste posisjon. Han har aldri vært like god på midtbanen som da han var spiss. Skal du sutre og klage så får du heller gjøre det på LvG. Rooney er kaptein, ikke manager.
Lenke til kommentar

Så fordi Rooney spiller i en uvant posisjon så er det godkjent at han spiller dårlig? Altså, jeg forstår grunnen til at han spiller dårlig. RvP hadde vært enda dårligere i samme posisjon. Poenget er allikevel at Rooney leverer en av lagets dårligste prestasjoner, og da må det være lov å påpeke det. Fordi det er fakta. Så skal jeg ikke henge meg mer opp i det.

 

Smilefjes. :)

Lenke til kommentar

Som sagt så er ikke det poenget. Poenget er at det ser ut til at Rooney får all skylden, men sannheten er at han spiller der hvor han får beskjed om. Da er det LvG sin feil at han likevel fortsetter med å ha Rooney i en posisjon han ikke behersker. Og jeg tror ikke at "noen kamper på benken" kommer til å gjøre ham til en bedre midtbanespiller.

Han er best som spiss. Punktum.

 

Men han kommer kanskje ikke til å kunne prestere så bra som spiss så lenge etter at han spilte fast der så man burde prøve han ut sentralt på midtbanen.

Lenke til kommentar

 

Men han kommer kanskje ikke til å kunne prestere så bra som spiss så lenge etter at han spilte fast der så man burde prøve han ut sentralt på midtbanen.

Det der tror jeg ikke Mr.BS/DC kunne funnet på å si engang.
Er lov til å bruke hodet litt mer. Rooney faller ofte lenger ned på banen, da er det verdt å prøve han i en rolle hvor han har litt mer defensivt ansvar slik at vi hele tiden har en spiller som dekker rommet mellom returrommet og den ene halvsirkelen.

Godt mulig at det har blitt prøvd på trening uten at det har funket spesielt bra, men da har det ihvertfall blitt prøvd. Man vinner ikke uten å satse.

 

Ingen som blir født med en lapp som hvor det står hvilken posisjon vedkommende er best i for å si det slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...