Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden


  

249 stemmer

  1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

    • Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)


Anbefalte innlegg

Direkte sammenligning mellom iPhone og Samsung Galaxy blir jo uansett totalt meningsløst i all den tid de kjører to helt forskjellige systemer som vil ha helt forskjellig belastning på batteriet. Hjelper jo fint lite om du kjøper en telefon med 5'000 mAh batteri om det kjører et operativsystem som gjør at batteriet uansett holder i knappe to timer osv..

 

Hva gjelder Samsung Galaxy S6 og S6 Edge så er det jo forståelig at folk blir skuffet når batteriet blir redusert fra en modell til en annen, man har jo som en generell forventning at de fleste aspekter skal forbedres eller i det minste holdes like bra mellom generasjoner.

 

Nå tror jeg uansett ikke at reduksjonen i batterilevetid er stor nok til at det vil være utslagsgivende for så fryktelig mange, vi snakker ikke så stor forskjell så de fleste ender nok opp med å måtte lade telefonene sine ca like ofte som før uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Direkte sammenligning mellom iPhone og Samsung Galaxy blir jo uansett totalt meningsløst i all den tid de kjører to helt forskjellige systemer som vil ha helt forskjellig belastning på batteriet. Hjelper jo fint lite om du kjøper en telefon med 5'000 mAh batteri om det kjører et operativsystem som gjør at batteriet uansett holder i knappe to timer osv..

 

Hva gjelder Samsung Galaxy S6 og S6 Edge så er det jo forståelig at folk blir skuffet når batteriet blir redusert fra en modell til en annen, man har jo som en generell forventning at de fleste aspekter skal forbedres eller i det minste holdes like bra mellom generasjoner.

 

Nå tror jeg uansett ikke at reduksjonen i batterilevetid er stor nok til at det vil være utslagsgivende for så fryktelig mange, vi snakker ikke så stor forskjell så de fleste ender nok opp med å måtte lade telefonene sine ca like ofte som før uansett.

Du trekker ting langt ut av sammenheng igjen.

Uansett iPhone 6 suger mere enn jeg hadde forventet og selv gleder jeg meg til å prøve nye galaxy S6 Edge.

Lenke til kommentar

Langt ut av sammenhengen? Jeg har vel ikke nevnt noe som helst om hvordan batteriforbruket er på det ene systemet kontra det andre? Nå må du roe litt ned her. Forklarte bare hvorfor det er meningløst å sette XXXX mAh opp mot XXXX mAh om telefonen kjøre to helt forskjellige systemer.

Lenke til kommentar

Langt ut av sammenhengen? Jeg har vel ikke nevnt noe som helst om hvordan batteriforbruket er på det ene systemet kontra det andre? Nå må du roe litt ned her. Forklarte bare hvorfor det er meningløst å sette XXXX mAh opp mot XXXX mAh om telefonen kjøre to helt forskjellige systemer.

Hjelper jo fint lite om du kjøper en telefon med 5'000 mAh batteri om det kjører et operativsystem som gjør at batteriet uansett holder i knappe to timer osv.

Er dratt langt ut av sammenhengen.

Jeg er rolig jeg , er du ?

Lenke til kommentar

Jeg har sett en del videoer av S6 på Youtube nå, men kun fra folk som åpenbart har hatt begrenset med tid til å utforske telefonene. Jeg er keen på å se potensialet til kantene på Edge, men det er de samme tingene som nevnes i nesten alle videoene. Altså at du kan ha favorittkontakter der med hver sin farge, tapte anrop og den slags.

 

En annen ting som gjentas ofte er at du kan dobbelttrykke på hjemknappen for å åpne kameraet. Jeg er veldig nysgjerrig på om dette er hardkodet eller om man kan velge hva som skal skje ved slike dobbelttrykk.

Lenke til kommentar

Om du ikke har sett telefonen i virkeligheten så er kantene langt mindre markante enn på Note Edge, det er begrenset hva du kan gjøre med disse kantene da de ikke buer noe voldsomt. Du kommer også veldig lett borti kanten da metallramme på sidene på Note Edge er veldig tynn, så det å putte for mye rart i selve kanten kan skape frustrasjon om du da plutselig er nær masse ting når du ikke ønsker det osv..

Lenke til kommentar

Om du ikke har sett telefonen i virkeligheten så er kantene langt mindre markante enn på Note Edge, det er begrenset hva du kan gjøre med disse kantene da de ikke buer noe voldsomt.

Jeg har ikke holdt i noen av telefonene, men dette stemmer med inntrykket jeg har dannet meg ved å se på bilder av dem. Hvis ikke sidene på S6 Edge kan brukes til noe mer nyttig enn hva jeg har sett så langt, da er ikke denne telefonen i mine øyne verdt prisen sammenlignet med den mer konvensjonelle S6.

Lenke til kommentar

 

Om du ikke har sett telefonen i virkeligheten så er kantene langt mindre markante enn på Note Edge, det er begrenset hva du kan gjøre med disse kantene da de ikke buer noe voldsomt.

Jeg har ikke holdt i noen av telefonene, men dette stemmer med inntrykket jeg har dannet meg ved å se på bilder av dem. Hvis ikke sidene på S6 Edge kan brukes til noe mer nyttig enn hva jeg har sett så langt, da er ikke denne telefonen i mine øyne verdt prisen sammenlignet med den mer konvensjonelle S6.

 

Er vel ganske så enig i det.

Ganske så unyttige ting bak denne "buen". En annen ting er at noen kanskje finner den penere å se på, om man verdsetter slikt.

Men, voldsomt til prisforskjell da...

Endret av cirka
Lenke til kommentar

Fikk testet litt S6 i dag og må si meg imponert. Denne overgår tidligere telefoner fra Samsung lett. Byggekvalitet og håndtering er topp. Skjermen er fantastisk. Tlf er utrolig rask gjennom hele brukergrensesnittet. Kameraet starter overraskende kjapt og tar fantastiske bilder og imponerende video i feks 1080p 60 fps. Ser frem til den 11 april. Går sikkert for en 128 GB. Tenkte tidligere at fravær av minnekort ville være et minus men når jeg fikk oppleve hvor rask den er så er det helt greit

Lenke til kommentar

Her er en review av S6 Edge. Den nattklokkefunksjonen ser ikke så dum ut, men den kunne like godt ha vært midt på en ordinær skjerm. En nyhetsstrøm på kanten av telefonen ser jeg ikke poenget med. De favorittkontaktene som vi har sett presentert i flere andre videoer, bryr jeg meg null om. S6 Edge er veldig stilig å se på, men jeg heller mot en vanlig S6 for øyeblikket.

 

 

 

Edit: Jeg hørte i en annen video hvor det nevnes at funksjonene til S6 Edge ikke er verdt de ekstra $100 den koster i forhold til S6. Av det jeg har sett hittil, er differansen bortimot det dobbelte av dette. Videoen jeg så var også fra en kanadisk kanal, så da var det kanskje snakk om CAD 100. Kursen til CAD står en god del lavere enn USD ift NOK.

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar

Dette er fremskritt.

 

En av de største nyhetene på mobilmessen var avdukingen av Samsungs nye toppmobil Galaxy S6 (og den enda mer eksklusive S6 Edge, med buede skjermer).

 

Samtidig med denne nyheten offentliggjorde Samsung også at de hadde inngått et samarbeid med møbelgiganten Ikea. De lansererer nå en rekke møbler som ikke bare tar seg godt ut i hjemmet ditt, men som også lader opp mobiltelefonen din - uten en tråd!

 

Om du ikke vil bytte ut møblementet ditt for å lade mobiltelefonen, er det ingen grunn til å fortvile: den svenske møbelkjeden lanserer samtidig et gjør-det-selv-sett som lar deg bygge inn trådløse ladepunkter i møbler du allerede eier.

 

Dette er bare starten på slik trådløs lading. Forvent lignende løsninger også fra andre elektronikk- og møbelfabrikanter framover.

 

http://www.online.no/trender/nyheter-fra-barcelona.jsp?cid=p_93652_edm_nym_kuu_alm_ins_mobilnyheter

 

Er spent på hva fruen sier når jeg eventuelt begynner å borre 60-80mm hull i ymse møbler og hjørne/sofa bord...

post-35394-0-65934300-1427048863_thumb.jpg

Endret av syar2003
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...