Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden


  

249 stemmer

  1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

    • Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At samsung brukere liker at den er vanntett, kan bytte batteri og bruke minnekort har ingen ting med alder å gjøre.

- At den er vanntett gjør den yppelig til bruk utendørs enten til idrett eller på stranden eller på fjellet.

- At det kan byttes batteri er jo fint hvis man trenger strøm i en fei. Da kan man jo bare sette inn et nytt fulladet batteri. Et batteri til s4 eller Note 3 koster vel nå ca 200kr

- At man kan bytte minnekort er jo fantastisk hvs man skal filme mye med mobilen på ferie, eller filmer sport og aktiviteter etc. Da kan man jo bare bytte ut det fulle minnekortet med et nytt. (16,32,64,128GB)

Alle disse tingene veier tungt når jeg skal kjøpe mobil.

Jeg kommer vel derfor til å vente på Note 5 og håpe den får alt det overnevnte og all den nye teknologien som s6 har.

Har aldri nevnt noe om at den ikkje er vanntett, det hadde selvsagt vore knall. Eg sa bare at eg personligt ikkje trenger mulighet for å bytte batteri. Eineste plassen eg nevte alder er minnekort. Det er så vanvittig mange bedre måter å lagre data på.

 

Det er så mye fanboyism ute å går at det er sjukt. Er så mange elendige argumenter ute å går at eg skal slenge ut et like dårligt et som hendte med meg i fjord. Når eg mistet min S5 og batteriet falt ut midt i ein LIVSviktigt samtale, skal aldri meir ha telefon med mulighet for batteribytte.

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Ja det finnes mange fine lagringsmuligheter på internett. Men hvis du f.eks. velger telenor så er du bunnet til telenor til "evig" tid. Ellers så finnes det jo betalingstjenester. Men har man minnekort kan man lagre alt når man kommer hjem på en data eller ekstern hardisk. Er du ute å filmer blir minnet i telefonen fullt veldig fort. (Spesielt hvis man filmer i 4k) (På ferie uten internett eller i utlandet sliter man stort. Man skal jo ikke langt utenfor allfarvei før internettdekningen er elendig.) Skal man laste opp filmer midt i en f.eks. fotballkamp eller bilshow etc.så tar dette veeeeldig lang tid. Bare en filmsnutt tar evigheter på f.eks. facebook. Så minnekort er topp :)

Endret av sam661
Lenke til kommentar

Bedre å bruke batteripakke en å bytte selve batteri

This! Aldri skjønt greia med å rive fra hverandre telefonen for å bytte batteri hvis man trenger ekstra strøm. Hadde ekstra batteri til en tidligere telefon, og brukte vel muligheten to-tre ganger på to år. Det var for meg mye mer hensiktsmessig å bare koble til en powerbank enn å slå av telefonen, kneppe den fra hverandre, bytte batteri, slå på, vente, taste pin, vente...

 

Jeg kan se fordelen med å kunne bytte ut et slitt batteri, men ellers ikke.

Lenke til kommentar

Ja det finnes mange fine lagringsmuligheter på internett. Men hvis du f.eks. velger telenor så er du bunnet til telenor til "evig" tid. Ellers så finnes det jo betalingstjenester. Men har man minnekort kan man lagre alt når man kommer hjem på en data eller ekstern hardisk. Er du ute å filmer blir minnet i telefonen fullt veldig fort. (Spesielt hvis man filmer i 4k) (På ferie uten internett eller i utlandet sliter man stort. Man skal jo ikke langt utenfor allfarvei før internettdekningen er elendig.) Skal man laste opp filmer midt i en f.eks. fotballkamp eller bilshow etc.så tar dette veeeeldig lang tid. Bare en filmsnutt tar evigheter på f.eks. facebook. Så minnekort er topp :)

Hørt om minnepenn ol? =) Det gjør underverker.

 

Selv har jeg denne på nøkkelknippet:

http://www.meenova.com/st/p/m3r.html

 

Plugg i tlf, overfør det du må, ferdig. :)

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Ja det finnes mange fine lagringsmuligheter på internett. Men hvis du f.eks. velger telenor så er du bunnet til telenor til "evig" tid. Ellers så finnes det jo betalingstjenester. Men har man minnekort kan man lagre alt når man kommer hjem på en data eller ekstern hardisk. Er du ute å filmer blir minnet i telefonen fullt veldig fort. (Spesielt hvis man filmer i 4k) (På ferie uten internett eller i utlandet sliter man stort. Man skal jo ikke langt utenfor allfarvei før internettdekningen er elendig.) Skal man laste opp filmer midt i en f.eks. fotballkamp eller bilshow etc.så tar dette veeeeldig lang tid. Bare en filmsnutt tar evigheter på f.eks. facebook. Så minnekort er topp :)

 

Skjønner ikke helt hva du mener med Telenor og "bunnet til evig tid"?

 

Du får eksempelvis med over 100GB med skytjenester fra Microsoft når du kjøper deg nye S6. Tror det fulgte med i to år. Tidligere har Samsung hatt en lignende avtale med Dropbox (50GB i to år). Noe som jeg benytter meg mye av. Dessverre går denne nå ut i mai, men da regner jeg med at Dropbox blir byttet ut med Microsoft (og en ny S6).

 

Ellers så har de nye telefonene mulighet til å koble til minnepenn, som Merko skriver.

Lenke til kommentar

Hvis det blir s6 og ikke g4 så velger jeg ikke edge. At sidene er grønne pga buene er stort irritasjonsmoment for meg

Det er vel bare å velge en modell med en annen farge enn metallic grønn.

Siden det grønne skinnet i kanten på edge sidene til touch panelet i den videoen må være refleksjoner fra selve fargen til telefonens body som kommer inn i siden på touch panelet på innsiden av telefonen.

Vil tippe at en hvit S6 edge ikke vil ha grønt gjenskinn der.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Tror ikke ser er gjenskinn da jeg ser på min note 4 at fargen på skjermen forandrer seg utifra hvilken retning jeg ser på telefonen fra

Men hvorfor er det grønt i den videoen med en grønn metallic telefon. Hvorfor er det ikke en annen farge som rødt , lilla , blått, gult etg på kanten nederst på Edge.

Det er bakgrunns belyst oled display også , og kan godt fange opp en grell grønn body farge som lekker inn på kantene av displayet ( tenkte jeg).

Kunne godt tenkt meg samme demonstrasjon med en av de andre S6 Edge .Fortrinnsvis sort eller hvit.

post-35394-0-37834700-1425653543_thumb.jpg

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

 

Det er bakgrunns belyst oled display også , og kan godt fange opp en grell grønn body farge som lekker inn på kantene av displayet ( tenkte jeg).

Kunne godt tenkt meg samme demonstrasjon med en av de andre S6 Edge .Fortrinnsvis sort eller hvit.

 

 

Bakgrunnsbelyst OLED-display? Hvordan virker det da hele poenget med OLED er at man ikke skal behøve baklys?

Lenke til kommentar

 

Det er bakgrunns belyst oled display også , og kan godt fange opp en grell grønn body farge som lekker inn på kantene av displayet ( tenkte jeg).

Kunne godt tenkt meg samme demonstrasjon med en av de andre S6 Edge .Fortrinnsvis sort eller hvit.

 

Bakgrunnsbelyst OLED-display? Hvordan virker det da hele poenget med OLED er at man ikke skal behøve baklys?

Du skjønte sikkert hva jeg siktet til. Det er «lys» når man kan justere brightness opp og ned ikke sant. Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Den videoen bekrefter mistankene mine om at edge er fin å se på, men ikke spesielt nyttig. I hvert fall ikke for min del. Som det påpekes i videoen, så er det ikke naturlig å legge skjermen ned, så da blir det mer en gimmic enn noe annet.

 

Kan vel si meg enig i det.

Men jeg er usikker på om jeg liker edge utseendemessig også.

Den store prisforskjellen forsvarer ikke dette uansett (tror jeg), om telefonene ellers er stort sett like..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...