Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden


  

249 stemmer

  1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

    • Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde forhåpninger til denne,men.....

 

Fatter virkelig ikke hva Samsung tenker med. De har fjernet fordelene og designmessig har de lagt til det håpløse glasselementet. Jeg liker å kunne ha en mobil uten deksel. Hva er vits med design for så å pakke det inn i et deksel? Utseendemessig var den ok. Glass er håpløst å holde i og er glatt som bare pokker. Derfor kvittet jeg med Sony Experia som var helt jævlig å holde i hånda.Nei bare å vente på noe nytt fra en annen produsent. Har hatt Samsung s2,s3,s4 samt hele note serien,men dette var skralle greier. S5 var i det minste god å holde i,vanntett og man kunne bruke minnekort.

Endret av mortirolo
Lenke til kommentar

Jeg synes dette ser ut som en flott mobil med utmerket byggekvalitet. Jeg har selv alltid vært tilhenger av minnekort men så lenge den støtter usb-on-the-go slik Galaxy Alpha gjør så funker det for min del. (Overfører fort noen GB til den via minnekortleser og en liten micro usb kabel) Batteriet regner jeg med varer en dag med middels til tung bruk.

 

Exynos 14 nm, ois f1.9, trådløs lading, fantastisk skjerm, bedre finger skanner, 3 G ram........ Ja takk

Lenke til kommentar

minnekort spiller ingen rolle for meg når mobilen kommer med 32GB i minste versjon. Det virker uansett å være en ting på vei ut.

En får med 2 års fri bruk av OneDrive på 115GB.

 

Nå er ikke microsd kort så veldig pålitelige heller og filsystemet Android har brukt er fat32 . Qualcomm brikkesett i telefoner har hatt dårlig speed mot sdkort kontroller.

Jeg har hatt både SanDisk og Kingston kort som jeg mistet alt på.

Etter dette har det kun vært bilder og video med aut opplasting til dropboks på Wi-Fi samt offline innhold lagret på sdkort for min del.En nødvendighet med 16gb Android telefoner fra Samsung.

 

Så er det det med sikkerheten og google operativsystemet mot extsdcard write access.

Samsung har hele tiden i 4.x implementert en fiks i sin tilpassing for dette i sine roms..

 

At det forsvinner har ligget i kortene en god stund nå ( ref Nexus modellene)

 

Jeg klart meg i alle fall bra med 32GB.

Brukt en Alpha i et halvt at med 32GB og bruker nå IP6 med 64GB og det kommer jeg nok aldri til nå fylle opp.

 

 

Man kan ta med som pluss at det nye interne samsung nand minnet er 30% raskere enn det forrige ( ikke helt sikker på hva man sammenlikner med)

http://www.expertreviews.co.uk/mobile-phones/1402824/samsung-galaxy-s6-release-date-price-and-specs-unveiled

 

Her sies det at priser ikke er klare enda ?

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

De gangene jeg virkelig trenger lagringsplassen er når jeg er i utlandet. Da spiller det null rolle hvor mye plass jeg har på Google Drive, One Drive, Dropbox eller whatever. Jeg får ikke streamet uten at det koster en formue. Er jeg i utlandet trenger jeg to ting: 1) Plass til å ta masse bilder og video (gjerne 4K 60fps hvis mulig) og 2) Hele Spotify biblioteket mitt offline.

Lenke til kommentar

Fatter ikke at folk tviholder på minnekortene sine til telefoner.. :F

Idag har telefonene såpass god lagringskapasitet, + at man har online cloud over alt. Ellers kan man jo bare plugge inn en usb penn i telefonen og overføre bilder\filmer ol.

 

nei, blir spent på hva prisen på Edgen 64GB blir med Telenor XL

Lenke til kommentar

Er enig i at samsung har priset seg ut. Spent på hva lg kommer med i år

 

Ser der er litt forskjellige priser som går rundt om i avisene. Lyd & Bilde henviser til priser fra 5500,- (S6 32GB) og opp til 8500,- (128GB Edge). Hvis dette stemmer, så er det i grunn ganske ålreite priser. Dyreste Edge er selvfølelig svin dyr, men 5500,- for S6 32GB er overkommelig.

 

(Så sant Lyd & Bilde får rett i sine påstander)

 

http://www.lydogbilde.no/nyheter/samsung-starter-forfra

Lenke til kommentar

De gangene jeg virkelig trenger lagringsplassen er når jeg er i utlandet. Da spiller det null rolle hvor mye plass jeg har på Google Drive, One Drive, Dropbox eller whatever. Jeg får ikke streamet uten at det koster en formue. Er jeg i utlandet trenger jeg to ting: 1) Plass til å ta masse bilder og video (gjerne 4K 60fps hvis mulig) og 2) Hele Spotify biblioteket mitt offline.

 

Du gjør ting enkelt med å ha et OTG USB adapter og kople til fysisk en hvilkensomhelst minnepinne eller portabel harddisk for hente data til/fra lokalt intern minne.

At du "trenger" hele Spotify biblioteket ditt offline når du er på en reise....Det er ca 24t musikk pr GB offline

Og til motsetning til Nexus enhetene som har 16/32 skal man få S6 med 64 og 128GB .

Nye størrelser og at man på Android har OTG eller som med ios near-FI basert portable disker mener jeg gjør at microsd har utspilt sin rolle.

Lenke til kommentar

De gangene jeg virkelig trenger lagringsplassen er når jeg er i utlandet. Da spiller det null rolle hvor mye plass jeg har på Google Drive, One Drive, Dropbox eller whatever. Jeg får ikke streamet uten at det koster en formue. Er jeg i utlandet trenger jeg to ting: 1) Plass til å ta masse bilder og video (gjerne 4K 60fps hvis mulig) og 2) Hele Spotify biblioteket mitt offline.

 

 

 

Er enig i at samsung har priset seg ut. Spent på hva lg kommer med i år

Ser der er litt forskjellige priser som går rundt om i avisene. Lyd & Bilde henviser til priser fra 5500,- (S6 32GB) og opp til 8500,- (128GB Edge). Hvis dette stemmer, så er det i grunn ganske ålreite priser. Dyreste Edge er selvfølelig svin dyr, men 5500,- for S6 32GB er overkommelig. (Så sant Lyd & Bilde får rett i sine påstander) http://www.lydogbilde.no/nyheter/samsung-starter-forfra
At Edge display opsjonen er dyr er forventet og ingen bombe. Nand minne av ypperste kvalitet har og en kostnad.

Bra hvis 64GB modellen av S6 plain ligger rundt 7500 +/- ved lansering og 32GB til ~ 6500 .

 

Hva 6100,- ga deg for fem år siden (klipp fra itavisen 2010)

post-35394-0-42910400-1425249636_thumb.jpg

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

 

At Edge display opsjonen er dyr er forventet og ingen bombe. Nand minne av ypperste kvalitet har og en kostnad.

Bra hvis 64GB modellen av S6 plain ligger rundt 7500 +/- ved lansering og 32GB til ~ 6500 .

 

Hva 6100,- ga deg for fem år siden (klipp fra itavisen 2010)

 

 

Sant nok.

 

Selv blir det nok kjøp med Netcom Smart Pluss (har avtale via jobben), hvis det blir et kjøp av S6/Edge. Netcom har som regel hatt gode priser på telefoner med abonnement de siste årene, så håper det er noe å spare der.

Lenke til kommentar

En må huske at vi fremdeles har denne svake norske kronen mot utenlandsk valuta som startet å rase august/september 2014.

Det gjør at mobilene som lanserte ifjor på disse tider i 6000 nok nivået fort nå idag koster 1000 kr mer i nok for oss grunnet den svakere kronen.

1 Mars 2014 . 1 usd = 6.05 nok

27. Feb 2015 . 1 usd = 7.49 nok

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Er kun bøyen og 2600 mAh batteri kontra 2550 mAh på standardmodellen.

 

Er veldig spent på hvordan markedet vil reagere på dette med fastlåst batteri og null støtte for Micro-SD, førstnevnte tror jeg ikke kommer til å spille en så alt for stor rolle men sistnevnte er jeg redd kan tape litt salg. Er endel som rett og slett liker fleksibiliteten med minnekort, hadde sist i forrige uke en kunde som var helt hooked på Galaxy Alpha og hadde så godt som kjøpt den helt til manko på Micro-SD kom opp og da ble det plutselig ikke noe av, til tross for 32GB internlagring.

 

 

Dette gjør jo også at Samsung ikke er like "særegne", det kan være enklere for folk å velge HTC One, Sony Xperia Z osv nå som Samsung ikke lenger kan skimte med avtagbart batteri osv.. Både HTC og Sony kan jo faktisk tilby støtte for Micro-SD så akkurat der så stiller jo Samsung seg bak sine argeste konkurrenter blant Android toppmodeller.

 

 

Men samtidig gjør Samsung seg langt mer relevant blant de som liker at en telefon til 5000kr+ skal føles og se ut som en enhet som faktisk koster litt penger. Jeg syntes at spesielt Galaxy S6 Edge er det peneste og mest "eksklusive" Samsung har klart å levere så langt og er jo flere hestehoder over det de har tilbudt av Galaxy S-modeller tidligere. Eneste negative må være at den fremdeles ser relativt kjedelig ut sett forfra, og baksiden virker å være i overkant "glossy" syntes nå hvertfall jeg. Det er tydeligvis ikke nok med glass, de har kjørt på med ultra reflekterende og shiny glass.

 

 

Nedstrippingen av TouchWiz er jo også kjærkommen, så gjenstår det jo bare å se hvordan det fungerer i praksis. Så jo unektelig bedre ut enn hva TouchWiz med Android 5 gjør til Galaxy S5 og Note 4 men syntes de godt kunne forandret ikonpakken og litt sånt når de først var i gang, men det å legge inn ny launcher er jo en smal sak. Det eneste negative må være det voldsomme fokuset på veldig lyse farger, det går generelt ikke så godt overrens med AMOLED som bruker vesentlig mer strøm ved visning av lyse farger kontra mørke og fordelen med OLED som gir perfekt sortnivå forsvinner jo også litt.

 

 

 

Utfordringen sånn i førsteomgang må nok være at mobilmarkedet som det har vært de siste årene er mettet, det er fremdeles fryktelig lite nytt på maskinvarefronten som vil trekke en eier av Galaxy S4, S5, Note 3 og Note 4 til å kjøpe denne. Ja den er jevnt over bedre, men det er ingen revolusjon å spore noe sted her. Regner også med at "nye" TouchWiz finner vei til eldre toppmodeller etterhvert? Det at de også da går bort fra Micro-SD og ikke minst at den vil starte fra 6500kr+ og 8000kr+ for Edge tror jeg vil skremme bort veldig mange og gjør det enda lettere for folk å beholde sine eksisterende modeller et år til.

 

Ved å prise seg såpass høyt så er det jo ikke til å skyve under en stol at terskelen for mange over til iPhone blir langt mindre enn normalt, det koste nå i prinsippet det samme. Tror ikke Samsung er spesielt godt tjent med det i det lange løp. Det gjør også at Sony fort kan prise en Xperia Z4 osv lavere, og eksisterende modeller blir jo enda mer attraktive på grunn av mer gunstige prisnivåer.

Lenke til kommentar

Som hardbarka Samsung-fan over flere år nå, så må jeg ærlig talt innrømme at jeg håper de driter på draget nå og går tilbake til gamle trakter ved neste lansering. Muligheten til å endre batteri på egenhånd kan jeg leve uten, men det å måtte betale tusen kroner (+/-) for ekstra lagringsplass er faen meg svindel. Som mange før meg har påpekt, så koster et SD kort på 32gb ikke mer enn rundt 150 kroner på de billigste stedene. Fem ganger denne prisen skal de ha for å la meg få 64 i stedet for 32, hvis ryktene er noe å gå etter. Det er helt HINSIDES. I tillegg har de også fjernet det robuste ved S5, og igjen sitter vi med en modell som praktisk talt er en iPhone i Samsung-forkledning. What the fuck.

 

Jeg skulle ønske Samsung satset på "alt i en pakke". Jeg vet ikke om det lar seg gjøre, men det kan umulig være nettopp det, umulig. Avskiftbart deksel som ser pent ut, muligheten til å skifte batteri selv, med SD slot og IP67. De var der nesten med S5, minus design. Vil påstå at dette er et stort steg TILBAKE. Det virker dog som om verdenspressen SLUKER det, så det er godt mulig jeg er i fåtall. Ser Gizmodo, Sammobile, GSMarena og andre techblogger lovpriser førsteinntrykket opp i skyene. :/ Jeg er bare skuffa, jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...