Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] "No input signal" på skjermen etter boot


Gjest Slettet+513

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513

Hei. Har hatt en selvbygd pc i flere år nå og den har vært veldig god og har hatt minimalt med problem med den. Men etter at jeg hadde flytta den til en venn, noe jeg har gjort flere ganger før, så var det bare svart skjerm og en tekst so sa "no input signal". Pc-en starta og jeg hørte innloggingslyden til windows i headsettet. Alså ingen tegn til at det er oe galt med pc-en når det gjelder boot.

 

Etter et raskt google søk, prøvde vi å tappe maskinen for strøm og prøve igjen. Vi slo av pcen, tok av psu`en og holdt inne startknappen i ca ett halvt minutt. Pc-en starta og skjermen viste som normalt og ingenting har vært galt siden da.

 

Men etter at jeg flytta den hjem igjen var det det samme problemet. Trodde jeg kunne fikse det med samme fix-en, men nei. Ingen signal sier skjermen, men pc-en virker fint ellers.

 

Har fikla og prøvd meg fram, men har ikke funnet noe løsning på dette. Jeg har selvsagt sjekket ledninger, prøvd ulike variasjoner med skjermer osv.

 

Tror ikke det kan være noe med skjermen.

 

Har lest om folk som oppdaterer bios og slikt, men kan ikke tenke meg noe annet enn att bios batteriet er en smule gammelt.

 

Takk for svar.

 

-Andreas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. Har hatt en selvbygd pc i flere år nå og den har vært veldig god og har hatt minimalt med problem med den. Men etter at jeg hadde flytta den til en venn, noe jeg har gjort flere ganger før, så var det bare svart skjerm og en tekst so sa "no input signal". Pc-en starta og jeg hørte innloggingslyden til windows i headsettet. Alså ingen tegn til at det er oe galt med pc-en når det gjelder boot.

 

Etter et raskt google søk, prøvde vi å tappe maskinen for strøm og prøve igjen. Vi slo av pcen, tok av psu`en og holdt inne startknappen i ca ett halvt minutt. Pc-en starta og skjermen viste som normalt og ingenting har vært galt siden da.

 

Men etter at jeg flytta den hjem igjen var det det samme problemet. Trodde jeg kunne fikse det med samme fix-en, men nei. Ingen signal sier skjermen, men pc-en virker fint ellers.

 

Har fikla og prøvd meg fram, men har ikke funnet noe løsning på dette. Jeg har selvsagt sjekket ledninger, prøvd ulike variasjoner med skjermer osv.

 

Tror ikke det kan være noe med skjermen.

 

Har lest om folk som oppdaterer bios og slikt, men kan ikke tenke meg noe annet enn att bios batteriet er en smule gammelt.

 

Takk for svar.

 

-Andreas

Høres ut som du har et ikke helt skrudd fast skjermkort (?), dersom du ikke har et hovedkort innebygd skjermkort. Har du sjekket skjermkort og om dette er løst (når feilen oppstår)?.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Heisann! Jeg er ikke de beste i forum innlegg, dessverre.

 

......................................................................................................................................................................

 

Specs:

 

Kabinett: Cooler master elite 430

Prossesor: Intel i7 2600

Hovedkort: Asus P8P67 LE

Strømforsyning: Silver Power 620 w

Ram: Kingston ValueR DDR3 1333Mhz 8Gb CL9

Skjermkort: Asus Nvidia Geforce GtX 660 Ti Top 2Gb

Hardisker: SSD Crucial m4, WD 1 tb og Seagate 1 tb.

Kjører windows 7 proffesional

.....................................................................................................................................................................

Jeg kan høre at PC-en booter og at Windows lyden kommer når jeg skriver passordet og trykker enter. Synst at det er litt merkelig viss det er skjermkortet. Jeg har spillt høyytelse-spill i helgen og det har ikke vært noe problem. Jeg nevne at problemet oppsto da jeg hadde flytta PC-en til en venn, men vi fikk fiksa det ganske raskt da. Skal sjekke alle komponenter i PC-e nå og ta ut skjermkortet for å se etter støv i PCI-kontakten.

Takk for gode svar!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Hei! Nå har jeg hatt "vår rengjøring" i PC-en og det ser ut som det har virka :)

 

Jeg hadde ut skjermkort, ram og litt vifter. Børstet med en pensel på de plassene som det var støv og skitt og det virka veldig bra. Sugde opp det som var av støv etter på, veldig forsiktig, med støvsuger. Jeg hadde ett mykt filter uttpå støvsugeren. Børsta fint i alle kontakter og slikt.

 

Etter dette starta jeg PC-en og den starta opp veldig raskt som vanlig og var helt som vanlig igjen.

 

Konkluderer med at det må ha vært støv i PCI-en eller noe, eller at skjermkortet ikke var skikkelig på plass, selv om det virka som det var det.

 

 

Takk for hjelpa!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...