Gå til innhold

Er troen på engler en psykisk sykdom?


Anbefalte innlegg

Ja gitaristen i Dimmu Borgir, Silenoz. Hvorfor bruker jeg han tro? Jo fordi jeg liker bande, ingen ting annet. Om han er tøff, tvilsomt, han er musiker i verdensklasse. Er de tøffe tror du?

Dine antagelser ja. Jeg har sett deg skrive at du har vært innlagt i psykiatrien? Så dine erfaringer fra psykiatrien er da som pasient vil jeg anta? Derfor lite holdbare i forhold til hvordan psykiatrien fungerer. Så regner jeg med at du baserer dine antagelser på meningsutveksling på et anonymt forum som dette. Det er heller ikke holdbart, da det ikke sier noe om hverken deg eller meg. I et debattforum så skal vi diskutere, sette saker på spissen, fremprovosere, lære ulike sider av samme sak, utforske osv. noe veldig mange på dette forum ikke mestrer. Man ser kun ting fra sitt eget ståsted og blir grinete og tar ting personlig. Så dine antagelser, de har svært liten verdi.

Ser du personlig på religion som en sinnslidelse?

Endret av LiamH
Sitat-pyramide fjernet.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser du personlig på religion som en sinnslidelse?

 

Nei selvsagt ikke. Religiøsitet er i seg selv ingen lidelse for de fleste. Kun noen få enkelttilfeller utvikler alvorlige vrangforestillinger av religiøsitet. Men da er hovedproblemet som regel psykose og paranoide trekk. Man har også enkelte som gjennom sine miljøbetingelser har ulike symptomer på psykisk sykdom.

Endret av LiamH
Sitat-pyramide fjernet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei selvsagt ikke. Religiøsitet er i seg selv ingen lidelse for de fleste. Kun noen få enkelttilfeller utvikler alvorlige vrangforestillinger av religiøsitet. Men da er hovedproblemet som regel psykose og paranoide trekk. Man har også enkelte som gjennom sine miljøbetingelser har ulike symptomer på psykisk sykdom.

Du verden.

Endret av LiamH
Sitat-pyramide fjernet.
Lenke til kommentar

Moderatormelding

 

 

I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegg skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende, flaming og andre former for personangrep og trolling er forbudt.

 

Tråden er også blitt nå blitt ryddet. Minner nok en gang om regler for posting, da spesielt den delen som omfatter multi-posting og pyramide-sitater.

Det oppfordres sterkt til at disse reglene overholdes fremover slik at advarsler ikke må utdeles. Post ett innlegg av gangen og fjern overflødige sitat-bokser slik at man kun tar med seg videre det man spesifikt ønsker å respondere på. På den måten holdes trådene ryddige og mer oversiktelige for nye lesere.

Videre brudd på dette vil føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet.

Innvendinger eller kommentarer skal tas på PM.

LiamH
:)

Endret av LiamH
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hva er forskjellen på stemmehøring og ekte engler? Noen som vet?

Som en person som kjenner Jesus, kan man stille englene spørsmål og be dem om å dra sin kos dersom de ikke anerkjenner at Jesus er Herre og stod opp fra de døde.

Som en person som ikke kjenner Jesus, har man ikke noen beskyttelse eller mulighet.

Lenke til kommentar

Antikk kunst med religiøse motiv betyr ikke nødvendigvis at kunstneren selv var religiøs. Kirken satt i denne tiden på de store pengesekkene, så da tok man oppdrag fra de, som naturlig nok innebærer religiøse motiv. Nå vet ikke jeg om det er tilfellet i dette bildet, da jeg ikke er noen kunstkjenner overhode, men jeg nevner det bare som en kommentar.

Lenke til kommentar

Metatron, livets blomst, den hellig geometriske kubben som bl.a inneholder Davidstjernen og Platons Solide + resten, blir også kalt en engel.

 

Märtha's Engler høres ut som Spirituell/ Esoterisk/ Okkult filosofi (Okkult=Ondskap Okkult=skjult)

 

Old Age, New Age

 

Vitenskapsmenn sier at virkeligheten ligger i hierarkiske lag oppå hverandre. Tid&Rom&Grunnstoff er mest kjent, men streng teorien sier det er 11 dimensjoner i virkeligheten

 

Ettersom man kommer dypere inn, forandres reglene, dvs at på Atom nivå er oppførselen annerledes enn på kvante nivå

 

Helt innerst er det såkalte "Unifying field", som er et felt som dekker alt og alle nivå, en egen, ren intelligens som skaper hva vi ser samt reglene for hva som skjer

 

Ofte omtalt av ord som Brahman, Gud, Kjærlighet osv, dog i dag betyr disse ordene helt andre ting enn de gjorde/gjør for folk som sturerer fenomenetmetatron__s_cube_wallpaper_by_sdwise-d4qA14_1.jpg

Endret av neutrality
Lenke til kommentar

Tror dere en prinsesse er en degenerert halvgalning?

 

Tror heller hun er et spirituelt menneske som går gjennom den menneskelige livsopplevelsen med en bevissthet kultivert for dybde og kjærlighet

 

&

 

Kunnskap om dette har vært holdt skjult helt til i ny historie, bedre at vi mennesker tror på hva vi får servert ovenfra i stedet for å ha kunnskap og visdom til å se annerledes, at muligens det er vår egen disintegrering som følge av mangel på visdom vi bortforklarer med å kalle religion for overtro og tull

Endret av neutrality
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Litt komisk at alle sier de skal vente til en eller annen vitenskapsmann forteller dem hva de selv har i hodet sitt, når det samme hodet sitter fast på toppen av den skrotten som skriver at han venter på en overordnet "dom" ..

 

Jaja, man kaller "gud" for så mangt .. :)

Lenke til kommentar

Du vet at vitenskapen har falsifisert materialismen?

 

Kvantefysikken beskriver virkeligheten som bølger av potensiale og det som eksisterer avhenger av å bli observert

 

Vitenskapen har bevist seg selv illusorisk og peker på Gud

 

Joa, gitt at du er temmelig løssluppen med hva du kaller "observasjon" - det er på ingen måte avhengig av noe menneskelig eller på noen måte tenkende; det holder at det har en interaksjon med noe som ikke er i en superposisjon.

 

Men for all del, du har allerede vist en stor evne til å kaste deg over konstruksjoner som har lite med både mainstream religion og kjent fysikk, som de høyst esoteriske geometri/metatron -tingene over.

Endret av Djn
Lenke til kommentar

Du vet at vitenskapen har falsifisert materialismen?

 

Kvantefysikken beskriver virkeligheten som bølger av potensiale og det som eksisterer avhenger av å bli observert

 

Vitenskapen har bevist seg selv illusorisk og peker på Gud

Jeg er redd du forveksler den ene tolkningen av kvantemekanikken (som er en måte å sette den i et intuitivt forståelig rammeverk) og det som faktisk foregår.

 

quantum_mechanics.png

"You can also just ignore any scence assertion where "quantum mechanics" is the most complicated phrase in it."

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det også. Kvantemekanikk har blitt den nye måten å forene vitenskap med alt mulig uvitenskapelig, helt uavhengig av hva kvantemekanikk faktisk sier (og ikke sier) - sånn for de som er lei av "energifelt" og "frekvenser".

Endret av Djn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...