Gå til innhold

Da har jeg akkurat meldt meg ut av statskirken!


Anbefalte innlegg

Etter i alle fall 10 år som ateist, så har jeg på en enkel og genial måte meldt meg ut av Den norske Kirke. Jeg trodde jeg ikke kom til å gjøre dette, siden jeg ikke gadd pga at det ble så mye styr. Men nå har det kommet en genial app som man kan bruke for å enkelt melde seg ut. Man må bruke gamle metoden, altså skrive det på papir, men appen tar bilde av det du har skrevet der, og gir deg oppskriften på hva du skal skrive på forhånd. Når man er ferdig, ordner resten seg selv, og man er utmeldt en kort tid etterpå.

Genialt ikke sant?
Jeg har begynt å tro på apper, både på google play og på appstore apper.
Føler en religiøs tilknyting til disse appene som gjør at jeg ikke trenger å snakke med en eneste prest for å få gjort noe, heller ikke melde seg ut av kirken! :)
Haha.

Jeg oppfordrer alle til å gjøre det samme. Også kristne, fordi kirken og staten stjeler penger fra de som ikke tror, for å finansiere. Og Jesus sa jo at man ikke skal stjele. Så meld dere ut alle sammen, i Jesu navn! (eller noe sånt).

Så får de som liker å lyve til befolkningen finansiere løgnen sin selv.
De spesielt interesserte altså!

Her er linker til de to stedene du kan få appen:

Google play
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.utmelding.bumin

Eller den jeg brukte:
Appstore:
https://itunes.apple.com/us/app/utmelding.no/id952301610?mt=8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

Gjorde det samme før idag.

 

Hvor får jeg tak i det skjemaet? Har ikke printer i heimen :(

Du skriver det på et ark og tar bilde av det.
Endret av Bruker-182691
Lenke til kommentar

Er dette bekreftet med et gjenpartsbrev fra DNK? Jeg prøvde utmelding.no men det funka ikke, var dog en annerledes fremgangsmåte. Brevet jeg fikk etter det ligger ferdig signert i konvolutten, men har bare ikke funnet giddelysten til å levere det til den lokale menigheten. En sånn app ville sikkert vært vel så effektiv for å få meg ut ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utrolig teit at de ikke tilbyr digital signering. Kirken ville spart masse på å fått til en digital løsning, men de klager på at de ikke har råd til det. Gammeldags tenking, ikke rart. De er nok heller redde for masseutmelding som fører til at de får mindre cash.

For all del, meld dere ut hvis dere ikke tror. Jeg og kameratene mine gjorde det nylig etter mangfoldige år som ateist.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...