Gå til innhold

Nok et angrep fra "fredens religion"


Anbefalte innlegg

 

AP og samfunnet generelt er strengt tatt to forskjellige målestokker. Bare for å ha nevnt det

 

Tajik er vel strengt tatt godt integrert i samfunnet generelt også...?

 

Geir :)

 

 

Tajik er da ikke muslim. Hun har midtøsten opprinnelse, men muslim. Det kan hun umulig være. Muslimer er troende og Hajik er ikke troende.

 

The first reason for wearing hijab, then, is that it is a command from God.We can have some Muslims who unjustly or ignorantly deny the illegality of drinking alcohol, eating pork or even committing major sins like stealing, fornicating… etc. This does not mean that such things are permitted in Islam!

http://www.onislam.net/english/ask-about-islam/society-and-family/status-of-women/168824-must-muslim-women-wear-the-hijab.html

Endret av Obiwan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg mener, er at i samfunnet er det mye å gå på. Et parti er mindre, og kan fort få en faretruende prosent muslimer

hvis det først blir noen av dem i ledelsen. Det kan være litt betenkelig. Ikke primært pga de som er der, men den faren koblinger

med Islamske miljøer utenfor kan innebære på sikt.

Lenke til kommentar

Snip...

 

Tja. Jeg tror vel at et sånt parti vil ha en andel muslimer som tilsvarer sammensetningen av velgerkretsen. Får et parti mange muslimer i ledelsen, så speiler det enten at det er mange muslimer blant velgerne, og/eller - som i Tajiks tilfelle - at disse muslimene faller i smak hos norske velgere også. Dermed vil oppslutningen til partiet speile politikken de fører, enten en moderat politikk med mange stemmer, eller en mer radikal politikk og tilsvarende få stemmer.

 

Jeg ser ikke at det er noe å frykte, siden vi har under 5% muslimer i Norge, og bare en brøkdel av dem er fundamentalistiske.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

Snip...

 

Tja. Jeg tror vel at et sånt parti vil ha en andel muslimer som tilsvarer sammensetningen av velgerkretsen. Får et parti mange muslimer i ledelsen, så speiler det enten at det er mange muslimer blant velgerne, og/eller - som i Tajiks tilfelle - at disse muslimene faller i smak hos norske velgere også. Dermed vil oppslutningen til partiet speile politikken de fører, enten en moderat politikk med mange stemmer, eller en mer radikal politikk og tilsvarende få stemmer.

 

Jeg ser ikke at det er noe å frykte, siden vi har under 5% muslimer i Norge, og bare en brøkdel av dem er fundamentalistiske.

 

Geir :)

 

 

Ja. Men er ikke så sikker at det der går hånd i hånd, eller stole på at det vil gjøre det. I at parti som AP vil gjerne kvoterings-mekanismer gjøre seg gjeldene basert på andre drivkrefter enn hva velgermassens bestanddeler tilsier.

 

Nei, i utgangspunktet er/skulle det ikke være noe å frykte. Men jo flere muslimer i viktige posisjoner, jo flere skritt går vi i utviklingen mot et Islamsk samfunn. Og jo flere fundamentalister blir det sannsynligvis også.

Lenke til kommentar

Er veldig mye mer redd for at vi ikke har kontroll på akkurat den ene ekstreme Islamisten som utfører terroren enn jeg er at muslimer generelt skal overta makten i Norge og innføre politisk Islam... Kommer ikke til å skje i vår levetid ihvertfall og med tanke på Ateismens framvekst, sannsynligvis aldri.

 

De muslimene vi har i politikken idag har jo helt tradisjonelle meninger i tro med folkeopinionen hvor det ikke engang merkes at de er religiøse (Abid Raja, Tajik etc).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tajik er da ikke muslim. Hun har midtøsten opprinnelse, men muslim. Det kan hun umulig være. Muslimer er troende og Hajik er ikke troende.

 

The first reason for wearing hijab, then, is that it is a command from God.We can have some Muslims who unjustly or ignorantly deny the illegality of drinking alcohol, eating pork or even committing major sins like stealing, fornicating… etc. This does not mean that such things are permitted in Islam!

http://www.onislam.net/english/ask-about-islam/society-and-family/status-of-women/168824-must-muslim-women-wear-the-hijab.html

Du imponerer hvis du kan ha direkte innsyn i sinnet til mennesker og avgjøre hva som eksisterer der inne av tro eller ikke tro. Eller har du direkte kontakt med alle gudene og gudinnene disse teistene tror på og kan på den måten få høre hvilke mennesker som faktisk er troende?

 

Hvis ikke dummer du deg bare ut med å dømme andre mennesker uten at du har noe grunnlag for å si det du sier, annet enn å dra frem sitater som er irrelevante.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er veldig mye mer redd for at vi ikke har kontroll på akkurat den ene ekstreme Islamisten som utfører terroren enn jeg er at muslimer generelt skal overta makten i Norge og innføre politisk Islam... Kommer ikke til å skje i vår levetid ihvertfall og med tanke på Ateismens framvekst, sannsynligvis aldri.

 

De muslimene vi har i politikken idag har jo helt tradisjonelle meninger i tro med folkeopinionen hvor det ikke engang merkes at de er religiøse (Abid Raja, Tajik etc).

 

At de skal utføre terrorhandlinger er det ikke stor grunn til å tro. Men de vil kunne bidra til en endring av samfunnet, som kan være med å piske opp konflikter. Stille og knapt merkbart for menigmann. Ja, jeg syns ikke begrepet "snik-islamisering" er dumt. Det er faktisk ganske treffende.

 

Husk at Kristendom og Kristen vestlig tradisjon er sterkt forankret i Norge. Hva vil skje når et sterkt AP med større muslimske interesser, går inn for å endre på dette? Som å redusere Kristne verdiprinsipper, kreve at muslimske tradisjoner skal sidestilles med de Kristne? Kristne Helligdager kan bli utfordret og gradvis krevd erstattet med muslimske, 17 mais innhold blir allerede gjenstand for diskusjoner osv.

Denne utviklingen kan komme til å gå raskere enn man tror.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Joda, med våre forbud mot sjømat, blanda tekstiler og homo-nekt ser jeg helt klart at vi er bygget på god gammel kristen tradisjon. Ja, kristendom er en stor del av vår kulturarv, men det å si at vi i dag opererer med kristne prinsipper (hva nå enn det vil si) blir noe vel simplifiserende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Joda, med våre forbud mot sjømat, blanda tekstiler og homo-nekt ser jeg helt klart at vi er bygget på god gammel kristen tradisjon. Ja, kristendom er en stor del av vår kulturarv, men det å si at vi i dag opererer med kristne prinsipper (hva nå enn det vil si) blir noe vel simplifiserende.

 

Har vi noen slike forbud? Det visste jeg ikke. Og hva "homo nekt" er vet jeg heller ikke. Men du får neppe mindre av det med flere muslimer, om du legger vekt på det.

Skrev kristne verdiprinsipper. Og de ligger nok ganske godt forankret i vår kultur. Selv om man ynder å framstå som ateist, ligger det fremdeles i bånn. Det er det samme som sivilisert freds og rettssamfunn. Noe som sjelden fungerer særlig uten Kristne grunnpilarer.

Lenke til kommentar

 

Joda, med våre forbud mot sjømat, blanda tekstiler og homo-nekt ser jeg helt klart at vi er bygget på god gammel kristen tradisjon. Ja, kristendom er en stor del av vår kulturarv, men det å si at vi i dag opererer med kristne prinsipper (hva nå enn det vil si) blir noe vel simplifiserende.

 

Har vi noen slike forbud? Det visste jeg ikke. Og hva "homo nekt" er vet jeg heller ikke. Men du får neppe mindre av det med flere muslimer, om du legger vekt på det.

Skrev kristne verdiprinsipper. Og de ligger nok ganske godt forankret i vår kultur. Selv om man ynder å framstå som ateist, ligger det fremdeles i bånn. Det er det samme som sivilisert freds og rettssamfunn. Noe som sjelden fungerer særlig uten Kristne grunnpilarer.

 

 

Han bare tuller med forbud mot sjømat etc, dette er vel noe som Jødene opererer med, det siste der opererer vel dessverre samtlige av de store religioner med...

 

Problemet mitt blir når noen religiøse skal rakke ned på andre religiøse og deres prinsipper. Dere er av samme ulla hele gjengen, med deres egne sett av fordommer, om det så er mot kvinner, homser, skalldyr eller ateister.

 

Jeg nekter å gå med på at vi i Norge bygger samfunnet vårt på noe kristent fundament, ingen religion kan ta skryte på seg å ha forært oss de humanistiske og medmenneskelige holdningene vi ser i velferdsamfunnet idag. Det er ikke på grunn av, men på tross av religion at vi har det humanetiske levesettet vi ser i det sekulære Norge og Skandinavia idag.

Lenke til kommentar

Er ikke religiøs. Men vedkjenner at Kristendommen har hatt en viss betydning som fredsgrunnlag og stabiltet. Men det var ikke hovedpoenget. Poenget, er at vi bør vokte oss mot å la det bli konflikter pga økende Islam. De har som vi vet høy kravmentalitet. Er du innstilt på at det skal bli presset igjennom Islamske feiringer som allmennheten må forholde seg til?
Er like lite begeistret for innføringen av Halloween, bare for å nevne det. Det har ingenting i Norge å gjøre. Nok et eksempel på hva som blir tredd nedover oss utenfra.
De fleste vil helst ha det som det er i Norge, og ha fred. Ferdig med det. Det er poenget.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Og de ligger nok ganske godt forankret i vår kultur. Selv om man ynder å framstå som ateist, ligger det fremdeles i bånn. Det er det samme som sivilisert freds og rettssamfunn. Noe som sjelden fungerer særlig uten Kristne grunnpilarer.

Åhh så historieløs. I bånn? Hvis du tror kristendommen ligger i bånn av vårt samfunn kan du like gjerne ta med deg en big mac fra drive through og kalle det gourmet. Hvis vårt samfunn er en lasagne så er kristendommen du sier er "bånn" i virkeligheten øverste lag med pasta. Mange lag over den faktiske "bånn". Ikke kom og fortell meg at new-age religionen kristendommen, med sine spe 2000 år gamle historie ligger i bånn for noe samfunn. Grunnpilarene for frihet, likhet og brorskap kommer fra den franske revolusjonen, som karakteriseres ved at det var en kraftig avkristningsprosess. Kirken ble vandalisert og plyndret akkurat som kirken selv hadde vandalisert og plyndret i århundrer. Så sterk var avkristningen at franskmennene startet ny tidsregning, de ville ikke ta utgangspunkt i kirkens maskott.

 

Du minner meg om alle de som hvert vinter snakker om at jul er en kristen høytid.

Endret av Abigor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke religiøs. Men vedkjenner at Kristendommen har hatt en viss betydning som fredsgrunnlag og stabiltet. Men det var ikke hovedpoenget. Poenget, er at vi bør vokte oss mot å la det bli konflikter pga økende Islam. De har som vi vet høy kravmentalitet. Er du innstilt på at det skal bli presset igjennom Islamske feiringer som allmennheten må forholde seg til?

Er like lite begeistret for innføringen av Halloween, bare for å nevne det. Det har ingenting i Norge å gjøre. Nok et eksempel på hva som blir tredd nedover oss utenfra.

De fleste vil helst ha det som det er i Norge, og ha fred. Ferdig med det. Det er poenget.

 

Da er vi nok mer enige. Beklager at jeg tok deg som religiøs, ikke noe moro å bli stemplet som noe sånt ;)

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Tajik er da ikke muslim. Hun har midtøsten opprinnelse, men muslim. Det kan hun umulig være. Muslimer er troende og Hajik er ikke troende.

Tajik er da ikke ikke-troende. Hun har midtøsten opprinnelse, men ikke-troende. Det kan hun umulig være. Ikke-troende er ikke muslimer og Hajik er muslim.
Lenke til kommentar

Poenget, er at vi bør vokte oss mot å la det bli konflikter pga økende Islam. De har som vi vet høy kravmentalitet. Er du innstilt på at det skal bli presset igjennom Islamske feiringer som allmennheten må forholde seg til?

 

Ser ingen antydninger til høy kravmentalitet blant norske muslimer. En håndfull lokale småsaker som slås opp av media er alt vi har sett så langt, og jeg tror ikke det blir så mye mer. Det blir hva vi gjør det til. (Franske muslimer er langt mindre kravstore enn engelske, det skyldes hvordan samfunnet møter dem.)

 

De fleste vil helst ha det som det er i Norge, og ha fred. Ferdig med det. Det er poenget.

 

 

De fleste norske muslimer vil nok ha fred også, og vil slett ikke at nordmenn skal omvendes.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Tror det ligger noe i det at man kan faktisk være jøde og ateist, men man kan faktisk ikke være muslim og ateist. Det er ihvertfall mange eksempler på det første (Christopher Hitchens), men kommer ikke på en eneste i siste kategorien der. Mulig jeg bare er ignorant selvfølgelig :)

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...