Gå til innhold

OLED-skred fra LG


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-qfohT7

De 4-dobler produkksjonsmulighetene også med å utvide fabrikken sin Q1 2015 såvidt jeg har skjønt. Så det burde jo love greitt for prisene sin del ihvertfall. De må nok også klare å konkurrere på pris, siden absolutt alle konkurrenter er LCD. Evt, så må de virkelig ha en bra markedsførings avdeling..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

OLED, 4k, og 77"

 

It is my belief we have taken yet another step towards the heavens, brothers!

Men med prisen så blir det vel å ende med drømmeverden. :D

Sant nok for de første modellene, men noen åpenbare fakta og teorier kan man allikevel påpeke:

For noen år siden så var OLED den våte drømmen. Teknologien alle snakket om og alle ventet på uten å få noe - til hvilket som helst pris. Nå er det derimot en virkelighet som kun koster skjorta og litt til.

En annen sak er at alle nye teknologier koster utrolig mye - i sin tid var både Plasma og LED temmelig dyrt - kjøpte selv en HD ready 40" for ca 10000 for en del år tilbake. Nå er den så håpløst utdatert at søppelkassen vil føle seg såret om den måtte ta seg av den.

Ergo noen år til så har middelklassen (dvs målgruppen for massesalg) råd til en OLED i første omgang i 50-55" området, så i 65++, for ca 30000 eller noe i den duren tipper jeg.

At de samme kategoriene vil koste flesk nå - hva så. Alt kostet mye i begynnelsen.

Lenke til kommentar

Jeg snakket ikke om OLED generelt. Men 77" toppversjonen. ;)

 

En av de typiske modellene man aldri tør å kjøpe seg. Kun drømme om. :)

 

Vel, et heftig lån eller en solgt nyre eller to (ha ha) og den er din. Spørsmålet er hvor opptatt man er av slike ting - jeg er interessert, men tålmodig. Noen Hjemmekino-fanatikere sitter gjerne alrede foran skjermen og tenker hvilken av sine nybfødte de kan ofre til satan for å få tak i den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...