Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæresten har blitt gravid


Anbefalte innlegg

Blir sikkert å gå fint. Det eneste som er synd at du har spolert hele ungdomstida di. Istedet for å være ute med kompiser på byen og ha det gøy så må du sitte hjemme og skifte bleier på kiden din når du er 18.

 

Hvis dere hadde planer om å ta lengre utdanning så blir det også et problem. Nå må dere nok ta til takke med en middelmådig dårlig betalt jobb som ikke krever noe særlig til utdannelse.

 

Men ønsker dere lykke til. Det fins verre ting som kan skje folk.

kommer helt an på hvilken type person du er det gitt ;)

 

En kompis av meg tok siv-ing, bygde hus og fikk sin 3-dje unge mens han var 25...... når han var ferdig med huset skilte kona seg...

 

Hei TS, dette går bra ;) du skal være glad du er forelder i ung alder isteden for når du er 40 og utslitt.

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir sikkert å gå fint. Det eneste som er synd at du har spolert hele ungdomstida di. Istedet for å være ute med kompiser på byen og ha det gøy så må du sitte hjemme og skifte bleier på kiden din når du er 18.

 

Hvis dere hadde planer om å ta lengre utdanning så blir det også et problem. Nå må dere nok ta til takke med en middelmådig dårlig betalt jobb som ikke krever noe særlig til utdannelse.

 

Men ønsker dere lykke til. Det fins verre ting som kan skje folk.

Er du en vellykket person?
Lenke til kommentar

Livet ditt er fucked. Du kan aldri gjøre det du vil lenger. Du er låst i minst 18 år fra nå av. Du er så utrolig ung. Mens alle kompisene dine drar på turer, fester, utdanner seg i utlandet, backpacker og opplever alt som man kan med frihet, så har du bæsjebleier, gulping, tidspress, grining, kjæresteproblemer og stress. Overtal kjæresten din til abort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

18 er en flott biologisk tid å bli mor på. Kanskje ikke så økonomisk gunstig at det gjør noe, men om du skifter litt innstilling har du mye godt i vente. Et barn er ikke en større hindring enn man gjør det til selv. Samtidig vil du og partneren din vokse mye på opplevelsen. Ekte menn tar ansvar, og har du ansvar for et barn vil det bygge karakter. Men det er et ansvar som ikke må taes lett på. Samtidig er det å være far noe av det mest utrolige man kan oppleve her i livet.

 

Å overtale mor til abort vil fucke henne for livet. Hun vil alltid tenke på det lille barnet som kunne ha vært. Er det noe du ønsker?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

18 er en flott biologisk tid å bli mor på. Kanskje ikke så økonomisk gunstig at det gjør noe, men om du skifter litt innstilling har du mye godt i vente. Et barn er ikke en større hindring enn man gjør det til selv. Samtidig vil du og partneren din vokse mye på opplevelsen. Ekte menn tar ansvar, og har du ansvar for et barn vil det bygge karakter. Men det er et ansvar som ikke må taes lett på. Samtidig er det å være far noe av det mest utrolige man kan oppleve her i livet.

 

Å overtale mor til abort vil fucke henne for livet. Hun vil alltid tenke på det lille barnet som kunne ha vært. Er det noe du ønsker?

Ting har endret seg siden jeg skrev denne posten. Nå gleder vi begge oss, og abort er ikke noe noen av oss vil. Familien hennes har fått vite det Og de gleder seg bare, og det hjalp veldig. Jeg har dog valgt å ikke fortelle foreldrene mine før etter uke 12 (vi er på uke 12 om noen dager) fordi de hadde bare prøvd å tvinge henne til abort, er jeg sikker på..Uansett, å fortelle dem blir ikke lett.

 

Så har hun også gått til NAV og hørt om hjelp, og de har til og med sagt at de kan hjelpe med leilighet.

 

Anonymous poster hash: 8bfb5...ef7

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du må forsøke å overtale henne til å ta abort via argumenter som gagner barnet OG henne OG deg. Det er ingenting i veien for å utsette dette, og det er nå dere har muligheten. Om noen få uker er det for sent å ta abort. Det å ha barn er veldig givende, men også veldig vanskelig, spesielt dersom man føler man ikke har oppnådd det man vil her i livet, som nettopp å få et fast arbeid nettopp for å sørge for en familie i fremtiden. Altså i fremtiden... Tiden er ikke riktig og du vurderer dette på en fornuftig måte, synes jeg. Men jeg forstår at det ikke er ditt valg. Du vil komme til å sitte der med en ung jente og et spedbarn, i en av deres foreldres hjem, og ikke deres eget og i beste fall et leid sted for en kort periode, mens drømmene dine stadig blir vanskeligere å oppnå. Det er virkelig tøft å først få barn, og så deretter utvikle seg selv nettopp for å sørge for barnet tilstrekkelig. Det går, men det er en vanskelig måte å gjøre det på.

Endret av 0004
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Livet ditt er fucked. Du kan aldri gjøre det du vil lenger. Du er låst i minst 18 år fra nå av. Du er så utrolig ung. Mens alle kompisene dine drar på turer, fester, utdanner seg i utlandet, backpacker og opplever alt som man kan med frihet, så har du bæsjebleier, gulping, tidspress, grining, kjæresteproblemer og stress. Overtal kjæresten din til abort.

Er ikke enig med deg i det heletatt, synes i tillegg du kan være positiv og prøve å støtte TS enn å oppføre deg som en total idiot. TS sier jo han er positiv til å få barnet da synes jeg ikke du skal komme å si dritt og om hvor dårlig det er å få barn tidlig i livet.

 

TS vill fortsatt ha tid til å feste med venner i helgene og sånnt, det finnes noe som heter barnevakt, selvølgelig ikke hver kveld, men han har mye mer frihet enn det du påstår. Og nå er det vell ikke slik at alle ungdommer nå tildags utdanner seg i utlandet og backpacker? Og babyen tror jeg bare vill styrke forholdet mellom TS og kjæresten hans.

 

Ønsker deg allt godt videre TS, håper på oppdateringer! :)

Lenke til kommentar

 

Livet ditt er fucked. Du kan aldri gjøre det du vil lenger. Du er låst i minst 18 år fra nå av. Du er så utrolig ung. Mens alle kompisene dine drar på turer, fester, utdanner seg i utlandet, backpacker og opplever alt som man kan med frihet, så har du bæsjebleier, gulping, tidspress, grining, kjæresteproblemer og stress. Overtal kjæresten din til abort.

Er ikke enig med deg i det heletatt, synes i tillegg du kan være positiv og prøve å støtte TS enn å oppføre deg som en total idiot. TS sier jo han er positiv til å få barnet da synes jeg ikke du skal komme å si dritt og om hvor dårlig det er å få barn tidlig i livet.

 

TS vill fortsatt ha tid til å feste med venner i helgene og sånnt, det finnes noe som heter barnevakt, selvølgelig ikke hver kveld, men han har mye mer frihet enn det du påstår. Og nå er det vell ikke slik at alle ungdommer nå tildags utdanner seg i utlandet og backpacker? Og babyen tror jeg bare vill styrke forholdet mellom TS og kjæresten hans.

 

Ønsker deg allt godt videre TS, håper på oppdateringer! :)

 

 

Ånei! Var meningen min negativ og ustøttende? buhu!

 

Skulle jeg liksom pratet piss og sagt noe støttende istedet for å si det sånn jeg ser det? Bare fordi du ser på det som rett? Det er nok du som oppfører deg som en idiot.

 

Alle jeg kjenner som har fått unge i ung alder, har enten hatt en utro partner, vært utro selv, skilt seg og er aldri med på noe som helst. Dette kommer nesten garantert til å skje med TS også. Og komme her og prøve å fortelle han at det kommer til å være en dans på roser og det å få unge er kjempeflott er helt idiotisk! For sannheten er at det er et helvetes slit og det tærer enormt mye på forholdet, spesielt sexlivet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Livet ditt er fucked. Du kan aldri gjøre det du vil lenger. Du er låst i minst 18 år fra nå av. Du er så utrolig ung. Mens alle kompisene dine drar på turer, fester, utdanner seg i utlandet, backpacker og opplever alt som man kan med frihet, så har du bæsjebleier, gulping, tidspress, grining, kjæresteproblemer og stress. Overtal kjæresten din til abort.

Er ikke enig med deg i det heletatt, synes i tillegg du kan være positiv og prøve å støtte TS enn å oppføre deg som en total idiot. TS sier jo han er positiv til å få barnet da synes jeg ikke du skal komme å si dritt og om hvor dårlig det er å få barn tidlig i livet.

 

TS vill fortsatt ha tid til å feste med venner i helgene og sånnt, det finnes noe som heter barnevakt, selvølgelig ikke hver kveld, men han har mye mer frihet enn det du påstår. Og nå er det vell ikke slik at alle ungdommer nå tildags utdanner seg i utlandet og backpacker? Og babyen tror jeg bare vill styrke forholdet mellom TS og kjæresten hans.

 

Ønsker deg allt godt videre TS, håper på oppdateringer! :)

Ånei! Var meningen min negativ og ustøttende? buhu!

 

Skulle jeg liksom pratet piss og sagt noe støttende istedet for å si det sånn jeg ser det? Bare fordi du ser på det som rett? Det er nok du som oppfører deg som en idiot.

 

Alle jeg kjenner som har fått unge i ung alder, har enten hatt en utro partner, vært utro selv, skilt seg og er aldri med på noe som helst. Dette kommer nesten garantert til å skje med TS også. Og komme her og prøve å fortelle han at det kommer til å være en dans på roser og det å få unge er kjempeflott er helt idiotisk! For sannheten er at det er et helvetes slit og det tærer enormt mye på forholdet, spesielt sexlivet.

Eh..du snakker jo bare bullshit. Det går helt fint med mange som får barn tidlig. Jeg kjenner to som har vært like tidlig ute. Det ene paret er skilt, den andre holder sammen. Samme statistikk som andre. Livet er ikke fucked for noen av dem.

 

Å få barn tærer ikke på forholdet hvis man er litt moden i toppen, sånn som trådstarter.

 

Sexlivet blir gjerne dårlig et års eller to under graviditet og når barna er bittesmå, men det blir absolutt ikke ødelagt av å få barn.

Lenke til kommentar

Hei, TS her igjen.

 

Takk for støtte og gode ord fra noen av dere i hvert fall. Og skal prøve å sørge for oppdateringer hele veien :)

 

Så klart er det en hindring som gjør spesielt utdanning vanskeligere enn til vanlig. Men det fikser seg, jeg skal gå ut vgs, og enten begynne i fulltidsjobb etter det, eller studere videre. Det er også gode muligheter for det mtp studentleiligheter+barnehage, og da kommer man i kontakt med mange andre i lik situasjon.

 

Og nei, å overtale til abort ville jeg aldri gjort. Vi har snakket mye om det, og jeg var veldig for det tidlig, fordi jeg var så skremt av hele situasjonen. Men i ettertid har jeg sett mye mer positivt på det og gleder meg kjempe mye til å få en baby med kjæresten, og forhåpentligvis flytte sammen senere og bo for oss selv som en familie :love:

 

 

Ånei! Var meningen min negativ og ustøttende? buhu!

 

Skulle jeg liksom pratet piss og sagt noe støttende istedet for å si det sånn jeg ser det? Bare fordi du ser på det som rett? Det er nok du som oppfører deg som en idiot.

 

Alle jeg kjenner som har fått unge i ung alder, har enten hatt en utro partner, vært utro selv, skilt seg og er aldri med på noe som helst. Dette kommer nesten garantert til å skje med TS også. Og komme her og prøve å fortelle han at det kommer til å være en dans på roser og det å få unge er kjempeflott er helt idiotisk! For sannheten er at det er et helvetes slit og det tærer enormt mye på forholdet, spesielt sexlivet.

 

Unødvendig å ta det i en slik tone, jeg setter virkelig pris på kritikk, men når folk sier ting i en slik tone, går det virkelig ikke inn på meg lenger. Du påstår at kjæresten kommer til å bli utro pga barnet? Vi har hatt et sterkt, seriøst forhold hele veien, og det har bare blitt sterkere de siste ukene.

 

Er ikke enig med deg i det heletatt, synes i tillegg du kan være positiv og prøve å støtte TS enn å oppføre deg som en total idiot. TS sier jo han er positiv til å få barnet da synes jeg ikke du skal komme å si dritt og om hvor dårlig det er å få barn tidlig i livet.

 

 

 

 

TS vill fortsatt ha tid til å feste med venner i helgene og sånnt, det finnes noe som heter barnevakt, selvølgelig ikke hver kveld, men han har mye mer frihet enn det du påstår. Og nå er det vell ikke slik at alle ungdommer nå tildags utdanner seg i utlandet og backpacker? Og babyen tror jeg bare vill styrke forholdet mellom TS og kjæresten hans.

 

Ønsker deg allt godt videre TS, håper på oppdateringer! :)

 

Takk for at du støtter meg her, virkelig hyggelig med koselige ord. Og ja, dette er ikke livet jeg så for meg for noen måneder siden, men det gjør ikke noe. Jeg har alltid hatt lyst på barn, kjæreste og å ha en liten familie. Utdanning i utlandet eller backpacking har jeg aldri vært interessert i heller. Og ja, det er fint mulig å gå på en fest i ny og ne, eller ha en dag alenetid med kjæresten selv om man har barn, det er derfor vi har familie og venner som hjelper til. Bestemoren min for eksempel, elsker barn, og er ufør (men ikke så gammel, under 60), og hun kommer alltid og hjelper til på dagen om det er noe.

 

Vi er i tolvte uke denne uka forresten. Kjæresten har fortalt familien sin, jeg har fortalt en god venn, og forteller min far i morgen. Så skal jeg forhåpentligvis fortelle moren min snart. Ikke lett å fortelle, spesielt ikke til min mor som jeg tror ville ha tvunget henne til å ta abort. Men damas mor er utrolig positiv til det, og gleder seg veldig :)



Anonymous poster hash: 8bfb5...ef7
Lenke til kommentar

 

 

Ånei! Var meningen min negativ og ustøttende? buhu!

 

Skulle jeg liksom pratet piss og sagt noe støttende istedet for å si det sånn jeg ser det? Bare fordi du ser på det som rett? Det er nok du som oppfører deg som en idiot.

 

Alle jeg kjenner som har fått unge i ung alder, har enten hatt en utro partner, vært utro selv, skilt seg og er aldri med på noe som helst. Dette kommer nesten garantert til å skje med TS også. Og komme her og prøve å fortelle han at det kommer til å være en dans på roser og det å få unge er kjempeflott er helt idiotisk! For sannheten er at det er et helvetes slit og det tærer enormt mye på forholdet, spesielt sexlivet.

 

Unødvendig å ta det i en slik tone, jeg setter virkelig pris på kritikk, men når folk sier ting i en slik tone, går det virkelig ikke inn på meg lenger. Du påstår at kjæresten kommer til å bli utro pga barnet? Vi har hatt et sterkt, seriøst forhold hele veien, og det har bare blitt sterkere de siste ukene.

 

Det innlegget var åpenbart ikke ment til deg. Den tonen var ment til han jeg quotet.

 

Men uansett, et sterkt seriøst forhold? Du er 17 år gammel, du vet ikke hva et sterkt seriøst forhold er. Det at du ikke innser det, er mer enn grunn god nok til å anta at du ikke er moden nok til å få barn. Alle her inne kommer med mange gode og støttende ord. Men det er ingen, bortsett fra meg, som forteller deg den mørke siden ved å få barn i ung alder.

 

Som dette med sex, at det ikke blir noe, på veldig lang tid. At etter dama di har født så kommer hun sikkert til å få skader i underlivet som gjør at du må vente enda lengre. Og når hun først er klar nedentil, så kommer dere til å være så utslitte hele tiden at det ikke blir noe av alikevel. Og sånn blir det i lang tid, flere år. Sånt skaper følelser i deg som gjør at du kommer til å like kjæresten din mindre og mindre. og før du vet ordet av det har du tømt deg i ei anna jente.

 

Eller som mange andre i din alder, så vil man vite hvordan det er å knulle en annen.

 

Du kommer til å bli veldig overrasket over hvor fort dette sterke seriøse forholdet snur til det motsatte. Og du trenger å være klar over det. For det kommer til å bli veldig veldig mye hardere enn det virker som at du trur det kommer til å bli. og det kommer til å være sånn lenge.

 

Sier ikke at dette garantert kommer til å skje. Men lignende har skjedd med alle de 8 parene jeg kjenner. Og jeg syntes du burde være klar over det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Ånei! Var meningen min negativ og ustøttende? buhu!

 

Skulle jeg liksom pratet piss og sagt noe støttende istedet for å si det sånn jeg ser det? Bare fordi du ser på det som rett? Det er nok du som oppfører deg som en idiot.

 

Alle jeg kjenner som har fått unge i ung alder, har enten hatt en utro partner, vært utro selv, skilt seg og er aldri med på noe som helst. Dette kommer nesten garantert til å skje med TS også. Og komme her og prøve å fortelle han at det kommer til å være en dans på roser og det å få unge er kjempeflott er helt idiotisk! For sannheten er at det er et helvetes slit og det tærer enormt mye på forholdet, spesielt sexlivet.

 

Unødvendig å ta det i en slik tone, jeg setter virkelig pris på kritikk, men når folk sier ting i en slik tone, går det virkelig ikke inn på meg lenger. Du påstår at kjæresten kommer til å bli utro pga barnet? Vi har hatt et sterkt, seriøst forhold hele veien, og det har bare blitt sterkere de siste ukene.

Det innlegget var åpenbart ikke ment til deg. Den tonen var ment til han jeg quotet.

 

Men uansett, et sterkt seriøst forhold? Du er 17 år gammel, du vet ikke hva et sterkt seriøst forhold er. Det at du ikke innser det, er mer enn grunn god nok til å anta at du ikke er moden nok til å få barn. Alle her inne kommer med mange gode og støttende ord. Men det er ingen, bortsett fra meg, som forteller deg den mørke siden ved å få barn i ung alder.

 

Som dette med sex, at det ikke blir noe, på veldig lang tid. At etter dama di har født så kommer hun sikkert til å få skader i underlivet som gjør at du må vente enda lengre. Og når hun først er klar nedentil, så kommer dere til å være så utslitte hele tiden at det ikke blir noe av alikevel. Og sånn blir det i lang tid, flere år. Sånt skaper følelser i deg som gjør at du kommer til å like kjæresten din mindre og mindre. og før du vet ordet av det har du tømt deg i ei anna jente.

 

Eller som mange andre i din alder, så vil man vite hvordan det er å knulle en annen.

 

Du kommer til å bli veldig overrasket over hvor fort dette sterke seriøse forholdet snur til det motsatte. Og du trenger å være klar over det. For det kommer til å bli veldig veldig mye hardere enn det virker som at du trur det kommer til å bli. og det kommer til å være sånn lenge.

 

Sier ikke at dette garantert kommer til å skje. Men lignende har skjedd med alle de 8 parene jeg kjenner. Og jeg syntes du burde være klar over det.

Du virker ganske umoden som legger så mye vekt på at det kommer en kort periode med mindre sex etter en fødsel.

 

Hvis du kjenner så mye som 8 par som har fått barn i 17-årsalder tror jeg du er i et ganske spesielt miljø med uansvarlige mennesker, og at det er grunnen til at det har gått dårlig med dem. Det er tross alt ganske usannsynlig å bli gravid om man bruker prevensjon. ts er ikke uansvarlig, men uheldig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke alle som får skader i underlivet etter fødsel, men fødsel tar på. Alle må gjennom renselsesperioden og alle blør ganske lenge etter fødsel... Det finnes jo de som har blitt gravide mens babyen er fire uker og sånt da... ;)

 

Om man har lyst på sex etterpå så kan man prioritere det. Klart det kommer perioder hvor man er trøttere enn ellers, men det må man vel nesten forvente.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Det er veldig mange studenter som har barn. Hvorfor tror du alle studentsamskipnader har barnehager? Det er ikke for at studentene skal gå der, liksom. Faktisk mener mange at studenttiden er den beste tiden å ha små barn, fordi den fleksibiliteten du har som student, får du ikke tilbake før du er pensjonist. I dag avlegges doktorgrader med diende barn. Du får hjelp og støtte fra alle kanter. Dette blir en finfin tid. Det viktigste for barn er ikke en god økonomi, men emosjonell nærhet til foreldrene. Ubetinget kjærlighet dekker over alle utilstrekkeligheter og feil foreldrene gjør.

 

For å være litt morsom og useriøs: Det første en mann må gjøre for sine barn, er å skaffe en ung mor. Det har du klart. Det neste er for egen del å unngå barnebidraget. Der sliter du.

 

PS: Husker at klassens prinsesse ble gravid i russetiden. Hun er i dag rektor ved samme skole.

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar

Har fortalt det til alle nå, og mottar utrolig mye støtte :)

 

TS

 

Anonymous poster hash: 8bfb5...ef7

Gratulerer!

 

Jeg skal begynne med å si at et barn er en gave, den mest dyrebare gaven én kan få! Jeg er sikker på at du og kjæresten kommer til å klare dere bra. Det blir sikkert utfordringer underveis, men alle har utfordringer.

 

Jeg har ikke lest hele tråden her, men nok å forstå både usikkerheten i begynnelsen, redselen for hva andre kommer til å si, og uforutsigbarheten når det gjelder den økonomiske biten fremover.

 

Trenger dere hjelp er det bare å spørre/søke om hjelp; det finnes mange måter til å gjøre det på i dag.

Endret av Minimamma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...