Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vindusviskere på nett


Pop

Anbefalte innlegg

Trenger et bytte av viskerblad igjen og tenkte å finne bedre priser enn den lokale BilXtra (skal ikke mye til). Biltema har dessverre ikke viskere til bilen, sjekket i dag. Noen som vet om en trygg nettbutikk med gode priser? Gjerne priser som er gode nok til at frakten ikke gir samme totalen som den lokale butikken.

Har en 2012 Mercedes GLK (220 cdi). Originale viskere er Valeo, men kan gjerne ta andre merker som passer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse her helt rå: http://www.rainx.com/product/wiper-blades/rain-x-quantum-wiper-blades/#.VKgU-ns9bUw

Kjøpte for en liten stund tilbake.

spare penger på pussere, noe du ikke gjør pga dem må byttes ofte...

 

Bruk noen få ekstra kr på en skikkelig pusser... anbefales :)

Men hvor får man kjøpt de der da? Kommer kun opp alternativer i US.

 

Jeg har mange ganger funnet god merkevare (som Valeo) på ebay.co.uk til ca halv pris av norsk pris, inklusive frakt.

Har du prøvd der?

Tenkte faktisk ikke på ebay for viskere nei. Litt redd for utfordringen med å få visker som passer, og ebay har ingen direkte funksjon for slikt. Skal sjekke, takk for tips.

Lenke til kommentar

Du har for eksempel denne selgeren, som har "det meste", og greie fraktpriser. Konkret så har du Bosch her, håper lenken funker. Der skal du komme under 350,- - grensen for et par.

Jeg var litt raskt ut og fant en annen selger, men forhåpentligvis like bra (99,5%) og ba om totalpris. Viskere til £19.99. Satser på det blir rett. Takker. :)

Lenke til kommentar

Har selv brukt Biltemas standard viskere og de slites fort.

Etter ca 4 måneders godt bruk ser man tydelig at det dannes "striper" i områder der det viskes.

Har også prøvd de som er laget for å få bort vann og det er omtrent som standard viskerene.

 

Bosch sine holdt litt lenger , byttet ut frontrute viskerne ca i februar i fjor og måtte ikke bytte dem før til høsten.

 

Men hadde jeg byttet 2 x Biltema sine standard viskere hadde jeg faktisk spart penger på det og holdt lenger / like lenge som Bosch sine.

Lenke til kommentar

 

BTW så kan jeg anbefale Aquapel, for å holde vannet vekke. Gir betydelig bedre sikt på alle de bilene jeg har brukt det på, og holder i fra et halvt til halvannet år, alt etter forholdene.

 

Interessant, noe av det samme som Glasstec-behandlingen Ditec bruker?

 

jeg kan anbefale denne: http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_26&products_id=79

Men utrolig viktig at ruta er 100% ren før behandlingen begynner.. anbefaler også en dyprensing/polish først..

 

Men den "FIKSE" nevner er sikkert også god :)

Lenke til kommentar

 

BTW så kan jeg anbefale Aquapel, for å holde vannet vekke. Gir betydelig bedre sikt på alle de bilene jeg har brukt det på, og holder i fra et halvt til halvannet år, alt etter forholdene.

 

Interessant, noe av det samme som Glasstec-behandlingen Ditec bruker?

 

Det vet jeg ikke noe om. Men det varer iallfall adskillig lengre enn tilsvarende RainX. Det er noe helt annet, det "reagerer" med glasset, og virker KUN på vanlig glass som en finner i front og sideruter, ikke på feks glasstak (som er herdet), eller på Velux takvinduer (som også er herdet glass), ei heller på plast som frontlykter og visir. RainX og tilsvarende funker jo på alt dette, men da bare en kort stund. Til front og sideruter er det iallfall den Aquapel-en suveren. Ligger noen videoer på jutjub som sammenligner RainX mot Aquapel.

Jeg har opplevd at viskerne har en tendens til å hoppe på ruten når jeg bruker dette. Til det har jeg kjøpt en pose med grafitt (koster en hundrings på ebay), som jeg smører på selve viskerbladene. Det varer i en måneds tid. Dette er samme trikset flere viskerprodusenter bruker for å få viskerne til å gå mykt og fint den første tiden, du ser det som et sølvgrått glinsende lag på bladet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Du har for eksempel denne selgeren, som har "det meste", og greie fraktpriser. Konkret så har du Bosch her, håper lenken funker. Der skal du komme under 350,- - grensen for et par.

PartsMonster var suverene. Svarer raskt på spørsmål, sender etter noen få timer, fikser "betingelser etter ønske" og har 100% rating. Glimrende viskere også forresten, like bra som Valeo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...