Gå til innhold

Hjelp til kjøp av stereoanlegg maks 10 000


Anbefalte innlegg

Føler du har litt motstridene ønsker , detaljert lyd for så og bruke telefonen som kilde .

Det trenger ikke være noe problem. F.eks om man kjører tapsfritt på telefon og benytter airplay til receiver så blir det overført digital på samme format som fra original cd. Dvs, det er ingen tap i å bruke telefon i dette tilfellet. Bruker selv ofte Wimp HiFi (tapsfritt) på ipad og overfører via airplay; det står ikke kvalitetsmessig tilbake for original cd via fancy overpriset cd-spiller (eventuelt FLAC fra pc overført digitalt til receiver).

 

Bruker man derimot telefon via mini-jack til anlegg og i tillegg litt hardt komprimert MP3; så er det hele en annen historie :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Hei takk for tilbakemeldingene.

Hadde genetlig vært greit med en reciver som jeg kan kjøre alt gjennom, men hvis jeg har fortsått riktig får man mere lyd for pengene ved en ren forsterker?

Noe trådløs løsning hadde uansett vært veldig praktisk.

 

Angående støresle er jeg nesten nødt til å gå for noen stativhøyttalere.

 

Sjekket ut anlegget du linke Mato, det virket egentlig veldig greit. får man mye mer lyd ved å gå opp noen tusen i pris, da dette lå godt innenfor budsjettet?

ordelen er jo at du kan koble allt via reciveren og ha tven på 1 kanal hele tiden , ulempen er jo om du bruker en smart tv så må du være mere krevativ med kobling igjen.

 

 

Hvorfor mer kreativ med koblingen?

 

De fleste Smart-TVer og receivere man kjøper i dag har ARC, og man trenger kun HDMI kabelen man allerede har i mellom TV og receiver, ikke noe annet.

 

tja kommer ann på om du ønsker og bytte kanal på reciveren eller tven til andre kilder , og de fleste reciverne er ikke ensbetydende med alle . alt sånt er ikke ren plankekjøring for en som ikke er over gjennomsnittet interessert i dette

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...