Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Må urinere "hele tiden"?


Elvis Plesly

Anbefalte innlegg

Hei, jeg føler jeg har et stort problem når det gjelder urinering. Jeg har alltid den lille følelsen av at jeg må lekke, og når jeg skal lekke flere ganger i strekk i en kort periode kommer det bare bitte litt urin ut, altså ikke en stor mengde. Dette sliter jeg med og plages hele tiden, spesielt når jeg skal sove så merker jeg det og må gå å lekke. Jeg prøver å holde meg men da blir jeg fort oppe 2 timer, for så å da gå å lekke meg og sove.

 

Jeg har tenkt at det kanskje kan være noe med prostatagreier? Jeg er litt usikker, derfor jeg spør her først.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor gammel er du? Prostatagreier er skikkelig ugreit siden man definitivt kan dø av det, men det er stort sett forbeholdt menn rundt 50år og oppover.

 

Har vel bare ett råd og det er å komme seg til legen.

Hvis det er kreft du referer til, så kan man definitivt dø av det. Men heldigvis så er ikke prostataproblemer alltid kreft, å skremme TS med det er ikke kult.

Jeg har selv "prostataproblemer", rettere sagt prostatitt og det er absolutt ikke dødelig, bare slitsomt og ubehagelig.

 

Jeg vil anbefale TS å bestille en time hos legen sin. Vær beredt på å få et par fingre opp i rassen hvis legen tror det kan være prostataen ;)

Testing av blodsukkeret er heldigvis ikke så kjipt :p

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

 

Hvor gammel er du? Prostatagreier er skikkelig ugreit siden man definitivt kan dø av det, men det er stort sett forbeholdt menn rundt 50år og oppover.

 

Har vel bare ett råd og det er å komme seg til legen.

Hvis det er kreft du referer til, så kan man definitivt dø av det. Men heldigvis så er ikke prostataproblemer alltid kreft, å skremme TS med det er ikke kult.

Jeg har selv "prostataproblemer", rettere sagt prostatitt og det er absolutt ikke dødelig, bare slitsomt og ubehagelig.

 

Jeg vil anbefale TS å bestille en time hos legen sin. Vær beredt på å få et par fingre opp i rassen hvis legen tror det kan være prostataen ;)

Testing av blodsukkeret er heldigvis ikke så kjipt :p

 

Man kan dø av kreft, absolutt, men over 90 prosent overlever prostatakreft. Det er uansett liten sannsynlighet for at det er kreft du har. Ikke meningen å skremme deg altså :)

Lenke til kommentar

 

 

Hvor gammel er du? Prostatagreier er skikkelig ugreit siden man definitivt kan dø av det, men det er stort sett forbeholdt menn rundt 50år og oppover.

 

Har vel bare ett råd og det er å komme seg til legen.

Hvis det er kreft du referer til, så kan man definitivt dø av det. Men heldigvis så er ikke prostataproblemer alltid kreft, å skremme TS med det er ikke kult.

Jeg har selv "prostataproblemer", rettere sagt prostatitt og det er absolutt ikke dødelig, bare slitsomt og ubehagelig.

 

Jeg vil anbefale TS å bestille en time hos legen sin. Vær beredt på å få et par fingre opp i rassen hvis legen tror det kan være prostataen ;)

Testing av blodsukkeret er heldigvis ikke så kjipt :p

 

Man kan dø av kreft, absolutt, men over 90 prosent overlever prostatakreft. Det er uansett liten sannsynlighet for at det er kreft du har. Ikke meningen å skremme deg altså :)

 

Jeg er ikke skremt, tenkte mer på TS(trådstarteren). Jeg har hatt fingre opp i ræva mange nok ganger til å vite med sikkerhet at jeg ikke har kreft ;)

Lenke til kommentar

Jeg har sjekket på et helsesenter, jeg hadde da ikke urinveisinfeksjon. Men det var dog 2 år siden. Det startet også for 2 år siden, men bare at på den tiden så gjorde det litt vondt å urinere også, som om det brant, kanskje?

 

Har vel hatt problemer med dette siden starten av tenårene, med andre ord 4-5 år? Men det er nå i det siste det blir mer og mer ofte.

Lenke til kommentar

Det kan godt være så enkelt som en overaktiv urinblære. Det går det an å trene seg "av med". Ved å føre i en tabell over når, altså hvor ofte man føler trang til å tisse, hvor du velger å forsøke tømme deg.

 

Så må man innføre en litt strengere og strengere selvbeherskelse hvor man til slutt er blitt normal igjen. Det er ihvertfall et av mange svar.

 

Har du blod i urinen?

 

Jeg har selv hatt dette du beskriver nylig. Men, jeg så det litt an, og det ga seg på naturlig måte. Men, jeg har hatt noe liknende før flere ganger, bare at det aldri føltes som en slik sterk tissetrang. Det var kun andre rundt meg som lot seg plage av litt hyppige toalettbesøk. Men siste gangen var det jeg som syntes det hadde blitt plagsomt.

 

Jeg har sånn delvis landet på svaret om at det kanskje bare var en slags stressreaksjon, eller en veldig veldig mild form for begynnende angst. Det var tre uker med reellt stress i livet mitt jeg da sikter til, og ikke bare noe som er tatt ut av løse luften.

 

 

Urinveisinfeksjon?

 

Du tenker kanskje på at dette er en ubehandlet infeksjon som ikke helt har sluppet taket, og som har "bitt seg fast og vært der over veldig lang tid uten å være behandlet med antibiotika", elns?



Anonymous poster hash: 9d79c...eb1
Lenke til kommentar

https://www.google.com/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=miksjonsliste

 

Miksjonsliste som jeg nevnte ved delfunksjon tidligere, krever også en føring av væskeinntak, sånn omtrentlig ihvertfall. Du bør vel vite om det er 0,5 liter, 1, 2, 3 eller 4 liter du drikker daglig :green:

 

Miksjonsliste, en liste der pasienten selv fører regnskap med væskeinntak og vannlating i løpet av et helt døgn, evt. flere døgn. Pasienten noterer klokkeslettet og ...

 

 

 

Det var en slik tabellføring jeg ble anbefalt av egen fastlege å begynne med, om problemet vedvarte. Nå vedvarte det ikke så fryktelig lenge, og jeg kom aldri i gang eller gadd ikke helt gjøre det - om du vil. Men, står parat til å gjøre det om det skulle komme tilbake.

 

For øyeblikket har jeg litt sånn følelse av at når jeg skal på do, så tømmer jeg meg godt. Mens enkelte ganger så er det nesten ingenting på tanken.

 

Men, jeg har unnsluppet den der forferdelig plagsomme tissetrangen siden. Annet enn bare noen få tilfeller fordelt sporadisk på enormt mange dagers mellomrom.

 

Før miksjonsliste du, i tillegg til å begynne med selvbeherskelse. Går det ikke over da, så bringer du notatene i miksjonlisten din med til fastlegen. Så tar han/hun stilling til videre undersøkelser som måtte være nødvendige. Lykke til :)



Anonymous poster hash: 9d79c...eb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...