Gå til innhold

Maskinen restarter etter 60 sekunder count down...


c0nSi

Anbefalte innlegg

FIkk ny maksin i dag, men jeg får frem en melding, så restarter maskinen seg selv etter 60 sekunder:

This system is shutting down. Please save all work in progress and log off. This shutdown was initiated by NT AUTHORITY\SYSTEM.

JEg har Windows XP.

Vær så snill og hjelp meg, detter SYKT irriterende... :grumpy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

gå på start>kjør og skriv: shutdown .a

tror det var det, da slår ikke dataen seg av. deretter går du på www.microsoft.com>nedlasninger og finner en patch for worm blast greier. leit litt så finer du. deretter går du på www.norton.com og leiter etter blaster removal tool el.no. legger i senga så jeg gidder ikke finne det for deg

Lenke til kommentar
gå på start>kjør og skriv: shutdown .a

tror det var det, da slår ikke dataen seg av. deretter går du på www.microsoft.com>nedlasninger og finner en patch for worm blast greier. leit litt så finer du. deretter går du på www.norton.com og leiter etter blaster removal tool el.no. legger i senga så jeg gidder ikke finne det for deg

det er shutdown -a

Men shutdown a er litt irritabel pga. at det ikke går an å feks høre på musikk, se film, flytte kopiere eller endre filene dine etter at du har skrevet det, så du må nok ta en restart uansett. Last ned patchen som iu 239 nevnte du.

Lenke til kommentar

Høres ut som blaster

 

http://securityresponse.symantec.com/avcen...moval.tool.html

 

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixBlast.exe

 

Smitten gjør seg blant annet synlig med en beskjed om at maskinen vil starte på nytt om 60 sekunder. Hvis du skulle få denne beskjeden, kan du gå til Start -> Kjør -> skriv: shutdown -a. Omstarten vil da stanses, og du kan fjerne viruset og tette sikkerhetshullet.

Lenke til kommentar
Ja jeg hadde det samme problemet, fant aldri ut hva det var, men plutselig en dag forsvant det...merkelig :roll:

 

Men anyway så kan jo du prøve å oppdater windows på live update.

 

kris

Dersom det "bare forsvant av seg selv", tyder mye på at du fortsatt har viruset og sprer det til alle og enhver på nettet.

 

Folk som deg er med på å ødelegge internet. Det skulle f... meg ha vært krav om kurs for i det hele tatt hatt lov til å eie en PC.

 

Stikk ned i nærmeste pc shappe og skaff deg et Antivirus program. Fjærn skiten og oppdater PCen din på Windows Update.

Lenke til kommentar
Ja jeg hadde det samme problemet, fant aldri ut hva det var, men plutselig en dag forsvant det...merkelig  :roll:

 

Men anyway så kan jo du prøve å oppdater windows på live update.

 

kris

Dersom det "bare forsvant av seg selv", tyder mye på at du fortsatt har viruset og sprer det til alle og enhver på nettet.

 

Folk som deg er med på å ødelegge internet. Det skulle f... meg ha vært krav om kurs for i det hele tatt hatt lov til å eie en PC.

 

Stikk ned i nærmeste pc shappe og skaff deg et Antivirus program. Fjærn skiten og oppdater PCen din på Windows Update.

Hisssssssssssssssssig du da

Lenke til kommentar
Ja jeg hadde det samme problemet, fant aldri ut hva det var, men plutselig en dag forsvant det...merkelig  :roll:

 

Men anyway så kan jo du prøve å oppdater windows på live update.

 

kris

Dersom det "bare forsvant av seg selv", tyder mye på at du fortsatt har viruset og sprer det til alle og enhver på nettet.

 

Folk som deg er med på å ødelegge internet. Det skulle f... meg ha vært krav om kurs for i det hele tatt hatt lov til å eie en PC.

 

Stikk ned i nærmeste pc shappe og skaff deg et Antivirus program. Fjærn skiten og oppdater PCen din på Windows Update.

LOL! Jeg lasta jo ned patch på windows xp så forsvant det, hadde Norton Antivirus også som jeg scannet om og om igjenn, men men det var på den gamel hardisken som jeg klarte å brenne, har ny nå ;)

 

Så bare slapp av..ingen vits å klikke av den grunn :D

Lenke til kommentar
Folk som deg er med på å ødelegge internet. Det skulle f... meg ha vært krav om kurs for i det hele tatt hatt lov til å eie en PC.

 

Stikk ned i nærmeste pc shappe og skaff deg et Antivirus program. Fjærn skiten og oppdater PCen din på Windows Update.

Vel, jeg er uenig meg deg. Folk som ikke gidder å oppdatere Windows bør få lov til å eie PC, men ALDRI fått lov til å ha internet. enig? ;)

Lenke til kommentar
Ja jeg hadde det samme problemet, fant aldri ut hva det var, men plutselig en dag forsvant det...merkelig :roll:

 

Men anyway så kan jo du prøve å oppdater windows på live update.

 

kris

Jeg har hørt at enkelte versjoner av blaster begår "selvmord" dvs. sletter seg selv etter en viss tid eller en bestemt dato.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...