Gå til innhold

viftestøy fra ny ps4


tovalb

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte meg en ny (hvit) PS4 fra Dustin. Maskinen funker greit men har en alt for høy viftestøy. At man kan høre viften er greit, men at man må stadig øke volumet på tvn for å overdøve viftestøyet fra konsollen syns jeg er for meget. Konsollen står på et rimelig ventilert sted. Bare etter kort tid med P.T (digital versjon)høres viften til rommet ved siden av. Er det noe jeg kan gjøre eller bare benytte meg av angrerettten og prøve å skaffe meg en ny.

 

En annen ting er at forseglingen var brutt og konsollen så ut til å ha vært brukt når jeg mottok den.

 

Tom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden forpakningen var brutt så skal du ikke se bortifra at den er kommet i retur til butikken pga viftestøy og at dem ville prøve å selge den til nestemann...

 

Anyways... den skal ikke bråke så mye om den får luft. Men den er såpass krevende at om du har et godt oppvarmet rom og har den i en tv benk. Selv med endel luft rundt seg så blir det alt for varmt for den.

 

Men er jo bare å ta den tilbake å si den var åpnet og at vifta bråker alt for mye. Pengene tilbake eller nye konsoll.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med LarZen her.
Høres dodgy ut.

1. Viften skal ikke sjenere deg fra naborommet. Egentlig helst ikke fra spillrommet heller.
Er vel kun noen få tunge titler som Infamous Second Son og slikt hvor viften virkelig tar fart.

 

2. Brutt forsegling, konsollen har vært brukt.
Og godt mulig som LarZen skriver. Butikken prøver seg igjen til de "finner" en kunde som tror at støyen skal være slik.

 

3. Be om å få byttet konsollen, til en forseglet eske, og gjør et nytt forsøk.

Lenke til kommentar

Enig med LarZen her.

Høres dodgy ut.

1. Viften skal ikke sjenere deg fra naborommet. Egentlig helst ikke fra spillrommet heller.

Er vel kun noen få tunge titler som Infamous Second Son og slikt hvor viften virkelig tar fart.

 

2. Brutt forsegling, konsollen har vært brukt.

Og godt mulig som LarZen skriver. Butikken prøver seg igjen til de "finner" en kunde som tror at støyen skal være slik.

 

3. Be om å få byttet konsollen, til en forseglet eske, og gjør et nytt forsøk.

 

Takker for svar. Nå har poden gledet seg lenge til å få PS4 så det blir litt sårt å sende den tilbake til dustin med de dager/uker det tar for å få en ny tilbake. Tenkte å stikke innom lefdal å plukke med meg en for så å bruke angreretten til Dustin.

Lenke til kommentar

Jeg sendte inn min Playstation 4. Sendte den inn den 3 desember til dustin og har enda ikke hørt noe. jeg fikk melding isted fra de etter jeg hadde purret på mitt produkt. De forklarte at verkstedet har fri ut hele året. Og verkstedet vil åpne i januar. Tragisk spør du meg.

Endret av winmedi
Lenke til kommentar

PS4 har normalt veldig lite støy. Den står sammen med en 360 og en klassisk Xbox og den er tilnærmet støyfri bortsett fra lyden av BluRay spilleren, selv når den drar tunge spill over tid. Jeg ville nok levert den tilbake med mindre du har det ekstremt varmt i rommet den står i. Du er avhengig av lav temperatur rundt konsollen for at viften skal ha noe effekt. Pass derfor på at du ikke stenger den inne slik at den ikke får sirkulert luften godt nok.

Lenke til kommentar

har testet med at den ligger i helt åpent miljø, litt bedre men ikke bra nok. Får rimlig bra med luft i en åpen hylle i benken der den skal stå. Derav skal jeg godta litt støy... men det får være grenser.

 

men nå får jeg testet senere i dag med den fra lefdal.. så får vi se om det er forskjell

Endret av tovalb
Lenke til kommentar

PS4 har normalt veldig lite støy. Den står sammen med en 360 og en klassisk Xbox og den er tilnærmet støyfri bortsett fra lyden av BluRay spilleren, selv når den drar tunge spill over tid. Jeg ville nok levert den tilbake med mindre du har det ekstremt varmt i rommet den står i. Du er avhengig av lav temperatur rundt konsollen for at viften skal ha noe effekt. Pass derfor på at du ikke stenger den inne slik at den ikke får sirkulert luften godt nok.

Jeg opplever ingen støy fra min PS4. Ble kjøpt på Siba i oktober/november.

 

Spilt gjennom TLOU:RM samt en del timer i GTA:V, DA:I, DC, Netflix og annet. Min står/liggende på pulten ved siden av PC monitoren som jeg bruker den på.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...