Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermkort starter ikke opp


Anbefalte innlegg

hei, jeg har ikke brukt pcen min på noen måneder. Skulle starte den opp i kveld. Alt starter fint, alle vifter går og det høres normalt ut, utenom skjermkortet. Viftene går ikke, og det er ingen bilde på skjermen.

 

Hva kan være galt her, og hva skal jeg gjøre? Skkedde plutselig etter null bruk i noen måneder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Kan være en harddisk som forårsaker det. Koble fra og prøve. Kan prøve å koble fra og til skjermkortet også.

På hvilken måte? Hvordan skal det ha noe å si? Maskinen funka som sagt helt fint når jeg sist brukte den.

 

 

Har hatt likt opptil flere ganger sel. Og da har det vært en eller annen HD som har begynt å klusse som gjorde det. Så ville prøvd å koble fra det ene og så det andre som han andre nevner også.

Lenke til kommentar

Hvordan vet du at CPUen i det hele tatt starter.

Det samme skjer når folk bygger nytt og har feil montert prosessor eller glemt power til cpu. - lys og vifter på hovedkortet starter - men svart skjem.

 

Så psu kan være problemet eller hovedkortet ditt kan ha blitt feil .

Har PCen stått med stand by S3 state slik at CMOS har blitt holdt i live og lion batteriet blitt ladet , eller har du koplet PCen av 220v nettet.

Har PCen vært helt strømløs (ikke soft off) kan dette være problemet. Så forsøk da å resette CMOS og eventuelt start hk uten CPU montert en gang for å resette acpi tables i det.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Hvordan vet du at CPUen i det hele tatt starter.

Det samme skjer når folk bygger nytt og har feil montert prosessor eller glemt power til cpu. - lys og vifter på hovedkortet starter - men svart skjem.

 

Så psu kan være problemet eller hovedkortet ditt kan ha blitt feil .

Har PCen stått med stand by S3 state slik at CMOS har blitt holdt i live og lion batteriet blitt ladet , eller har du koplet PCen av 220v nettet.

Har PCen vært helt strømløs (ikke soft off) kan dette være problemet. Så forsøk da å resette CMOS og eventuelt start hk uten CPU montert en gang for å resette acpi tables i det.

Pcen har vært helt strømløs. Pcen er oppe og fungerer nå, men skjermkortet funker bare en vifte.
Lenke til kommentar

 

Hvordan vet du at CPUen i det hele tatt starter.

Det samme skjer når folk bygger nytt og har feil montert prosessor eller glemt power til cpu. - lys og vifter på hovedkortet starter - men svart skjem.

Så psu kan være problemet eller hovedkortet ditt kan ha blitt feil .

Har PCen stått med stand by S3 state slik at CMOS har blitt holdt i live og lion batteriet blitt ladet , eller har du koplet PCen av 220v nettet.

Har PCen vært helt strømløs (ikke soft off) kan dette være problemet. Så forsøk da å resette CMOS og eventuelt start hk uten CPU montert en gang for å resette acpi tables i det.

Pcen har vært helt strømløs. Pcen er oppe og fungerer nå, men skjermkortet funker bare en vifte.
Du leste ikke hva jeg skrev.

PCen er ikke nødvendigvis "oppe" som du kaller det fordi en vifte går og noen leds lyser.

Det hadde vært noe annet om du hørte Windows oppstartslyden.

Eller ser du bios post på skjermen nå ?

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

 

 

Hvordan vet du at CPUen i det hele tatt starter.

Det samme skjer når folk bygger nytt og har feil montert prosessor eller glemt power til cpu. - lys og vifter på hovedkortet starter - men svart skjem.

Så psu kan være problemet eller hovedkortet ditt kan ha blitt feil .

Har PCen stått med stand by S3 state slik at CMOS har blitt holdt i live og lion batteriet blitt ladet , eller har du koplet PCen av 220v nettet.

Har PCen vært helt strømløs (ikke soft off) kan dette være problemet. Så forsøk da å resette CMOS og eventuelt start hk uten CPU montert en gang for å resette acpi tables i det.

Pcen har vært helt strømløs. Pcen er oppe og fungerer nå, men skjermkortet funker bare en vifte.
Du leste ikke hva jeg skrev.

PCen er ikke nødvendigvis "oppe" som du kaller det fordi en vifte går og noen leds lyser.

Det hadde vært noe annet om du hørte Windows oppstartslyden.

Eller ser du bios post på skjermen nå ?

 

Jeg bruker pcen til å skrive dette innlegget her. Når jeg startet tråden, fikk jeg ikke signaler til skjermen engang. Etter jeg gjorde det jeg skrev over, kom jeg meg inn på pcen og alt funker som normalt, utenom at en av to vifter på skjermkortet ikke fungerer :/

Lenke til kommentar

Tror du skal reklamere på det jeg , føre det er for sent og det blir værre.

 

Se disse:

(her diskuteres også hvorfor tapt skjermbilde og problemer å booter inntreffer)

http://www.overclock.net/t/1268084/problems-with-sapphire-7970-dual-x-oc-edition-a-warning-to-owners-and-a-request-for-advice

http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-2359758/sapphire-7970-dual-fan-acting-weird.html

Lenke til kommentar

Tror du skal reklamere på det jeg , føre det er for sent og det blir værre.

 

Se disse:

(her diskuteres også hvorfor tapt skjermbilde og problemer å booter inntreffer)

http://www.overclock.net/t/1268084/problems-with-sapphire-7970-dual-x-oc-edition-a-warning-to-owners-and-a-request-for-advice

http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-2359758/sapphire-7970-dual-fan-acting-weird.html

Kjøpte det på dustinhome.no for ganske lenge siden, og jeg er ikke sikker på hvor jeg har reklamasjonsbevis.. Uansett så virker det ikke til å være et stort problem. Jeg får kjørt programmer og det har ikke vært noen problemer siden i går (latt pcen stå på) og temperaturer ligger der de pleier.

 

Problemet med å boote er ikke lenger noe.

Lenke til kommentar

At en vifte ikke går eller fusker er ihvertfall en feil (og kan medføre utilstrekkelig kjøling , det er jo en årsak til at de har satt to vifter i designet).

Du har jo alle nødvendige data i ordre historikken i nett butikken om det var du som kjøpte det.

 

Det med no boot og ikke skjermbilde ser ut til å kunne være relatert til at kortet sagger i pci skotten for noen og ødelegger kontakt i pci sokkelen. En som hadde støttet det opp med dorull.

Lenke til kommentar

Støtter Syar her, få ut fingeren og sjekk ordehistorik hos dustin , da skal du kunne reklamere på kortet om det viser seg å være en kabel som har blitt kuttet under vanlig bruk.

 

Nå mener jeg at det var kun Trixx utgavene der man har aktive vifteprofiler som starter en og en vifte , standard der er 2 vifter og 3 vifter under belastning.

 

Men å ha en defekt vifte og muligens kabelbrudd som er i kontakt med kjøleren kan by på store problemer etter hvert...

Lenke til kommentar

Litt vansker her, ikke jeg som kjøpte kortet, men skal se hva jeg får til etter jul.

 

Startet opp et program som belaster skjermkortet mye, og det var ingen problemer og temperaturen holdt seg som normalt. Glemte dog å sjekke vifta, det får jeg ikle gjprt før jeg er hjemme igjen..

 

Men uansett, takk for hjelpen :)

 

Edit: det er trixx-versjonen jeg har.

Endret av BananKrem
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...