Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Gratis tannlege hvor lenge?


Elvis Plesly

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

Du får ikke gratis tannlege, du får reduksjon i pris frem til og med året du fyller 20 hos offentlig tannlege.

 

Edit: gratis før 18 selvfølgelig *rødmer*

Endret av Bruker-182691
Lenke til kommentar

Glemte jo å nevne at det er i Oslo kommune det er snakk om nå. Jeg har selv fått helsesjekk med blå lapp som det bak står at det gjelder til man er 18. Men jeg har en venn som hadde time etter han hadde fylt 18, og de på tannlegeklinikken hans sa det gjaldt ut året man er 18?

 

Men det mest sikre her er vel til 18 tenker jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Glemte jo å nevne at det er i Oslo kommune det er snakk om nå. Jeg har selv fått helsesjekk med blå lapp som det bak står at det gjelder til man er 18. Men jeg har en venn som hadde time etter han hadde fylt 18, og de på tannlegeklinikken hans sa det gjaldt ut året man er 18?

 

Men det mest sikre her er vel til 18 tenker jeg.

Nei det mest sikre er ut året man fyller 18.

Lenke til kommentar

 

militæret!

 

Tannlegesjekkene i militæret er mildt sagt minimal. Du dimiteres ved inntak hvis de påviser store tannproblemer.

 

Men har studenter noen rabatter?

 

Er det sjekk ved inntak også nå? jeg husker vi hadde en tannlegetime ila året i alle fall, hvor man fikk all behandling gratis. Det var trekking av visdomstenner og borring og alt mulig rart på gutta husker jeg. helt gratis.

Lenke til kommentar

Er det sjekk ved inntak også nå? jeg husker vi hadde en tannlegetime ila året i alle fall, hvor man fikk all behandling gratis. Det var trekking av visdomstenner og borring og alt mulig rart på gutta husker jeg. helt gratis.

 

 

 

1 Sjekk ved innrykk, ut hvis du har problemer da de har uendelig mange å ta av.

Så tas det sjekk ved dimming, men det er kun sjekker, de gjør ikke noe.

Lenke til kommentar

Som skrevet over; du har muligheten til å få gratis tannbehandling hos DOT (Den Offentlige Tannhelsetjenesten = skoletannlegen) t.o.m. det året du fyller 18. Etter dette kan du fortsette hos dem t.o.m. det året du fyller 20 mot at du betaler 25% av de offentlige takstene (disse er mye lavere enn det private tannleger tar for tilsvarende tjenester).

 

Som Gothminister skriver over, så kan du motta stønad etter fylte 20 år dersom visse krav er oppfylt (sjelden medisinsk tilstand, nedsatt evne til egenomsorg +++). For en full oversikt, sjekk ut "det gule heftet" som dere kan finne her:

http://helsedirektoratet.no/finansiering/Documents/Veileder_korr6.pdf

(denne gjelder for 2014, ny vil komme snart).

Lenke til kommentar

Som skrevet over; du har muligheten til å få gratis tannbehandling hos DOT (Den Offentlige Tannhelsetjenesten = skoletannlegen) t.o.m. det året du fyller 18. Etter dette kan du fortsette hos dem t.o.m. det året du fyller 20 mot at du betaler 25% av de offentlige takstene (disse er mye lavere enn det private tannleger tar for tilsvarende tjenester).

 

Som Gothminister skriver over, så kan du motta stønad etter fylte 20 år dersom visse krav er oppfylt (sjelden medisinsk tilstand, nedsatt evne til egenomsorg +++). For en full oversikt, sjekk ut "det gule heftet" som dere kan finne her:

http://helsedirektoratet.no/finansiering/Documents/Veileder_korr6.pdf

(denne gjelder for 2014, ny vil komme snart).

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

 

Hvorfor vet du ikke det?

Fordi folk sier det er til 18 or, mens du sier ut året, med andre ord etter fylt 18 år. Det samme står på lappen man får hos tannlege. Masse forskjellig informasjon.

 

 

Det er forskjell på det andre sier og det jeg sier. Det du skrev selv betød jo ut året du fyller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...