Gå til innhold

[Løst] Har skattet altfor lite.. kan jeg hindre baksmell?


Vulpes Vulpes

Anbefalte innlegg

Jeg oppgav tidligere i år at jeg kom til å betale omtrent halvparten av det det viste seg at jeg tjente. Jeg har dermed betalt lite skatt. Jeg har fremdeles en månedslønn igjen for i år. Hva skjer med denne dersom jeg nå plutselig oppgir hva jeg faktisk har tjent i år? Vil de trekke vekk alt jeg skylder staten automatisk?

 

Takk for svar.

Endret av _Perra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel litt for sent å oppdatere skattekort for 2014, de fleste arbeidsgivere har vel kjørt lønn for desember allerede og kommer nok ikke til å hente oppdatert skattesats fra skatteetaten.

Så du må nok håndtere dette manuelt.

For øvrig så gjør det ingen verdens ting om forskuddsskatten ikke blir 100% rett, alt blir jo avregnet i skatteoppgjøret neste år.

Lenke til kommentar

Når du får sjølvmeldinga på vårparten 2015 får du ei førebels skatteutrekning basert på dei reelle opplysningane som skatteetaten har innhenta for skatteåret 2014, og dersom du ikkje har rettingar og/eller tilføyingar vil denne skatteutrekninga vise kor mykje du skal skatte, kor mykje av dette som alt er trekt/innbetalt og kor mykje du skuldar eller har til gode. Betalar du evt. skuldig (rest)skatt før 31/5 2015 slepp du rentene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...