Gå til innhold

Den vanligste feilen til at routere dør?


Paxinox

Anbefalte innlegg

Vet noen her hva den vanligste feilen ved routere som dør kan være?

 

Jeg har en Samsung router som knekker sammen etter 5 min drift, har vell brukt den i 1 års tid, med Tomatoe Open Source Linux firmware. Etter firmware oppgradering fungerte den strålende i 6 mnder, og taklet torrent connections i hopetall uten at det gikk på bekostning av normal internett bruk.

 

Jeg har også 2 andre routere her som over tid har tatt knekken, urelatert til den over.

 

Jeg er god på elektronikk, så hvis noen vet om en vanlig del som feiler, kanskje jeg kan bytte disse på routerne mine.

 

På forhånd takk

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en router/brannmur som også sviktet når nettverkstrafikken ble for høy. Interrupts sluttet å fungere.

 

Samsung-router? Ikke den produsenten jeg ville stolt nevneverdig på på sånne produkter. Husker at sjefen på en tidligere jobb kjøpte en Samsung nettverksskriver, uten å varsle meg (som var IT-ansvarlig). Fortalte ham i klare ordelag hva jeg mente om det kjøpet, jeg ville overhodet ikke kjøpt den. Mens sjefen sto på sitt, og sa at det måtte jeg bare finne meg i. Og ganske riktig, den fungerte heller dårlig. Utskrifter gikk tregt, de kom ut på feil format osv. Brukerne klaget. Selger fant ikke ut av hva som var problemet med den, den ville bare ikke fungere. Vi prøvde alt: oppdatere drivere, forskjellige drivere, fw-oppgradering. Ingenting hjalp. Til slutt gikk sjefen med på å bytte den ut med en HP-skriver etter min anbefaling (som jeg uansett hadde valgt i første omgang). Satte den inn, installerte driverne på serveren, og den fungerte alldeles utmerket fra første stund. Rask, og alle utskrifter ble riktige, null problem. Sjefen min la seg langflat og beklaget at han hadde vært så påståelig, og lovte at fra den dagen skulle han ikke bestille noe datautstyr uten å sjekke med meg først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...