Gå til innhold

kortet yter bedre uten drivere?!


locoboy

Anbefalte innlegg

Kan noen fortelle meg hvorfor mitt amd r280x kort yter bedre uten catalyst drivere?

Hadde problemer med metro, uansett hva jeg startet av apps i metro så ramlet jeg ut på skrivebordet. Avinstallerte AMD drivere og problemet ble løst. Så startet jeg Far Cry 4 og merket at grafikken ble mye bedre, bedre flyt. Før måtte jeg kjøre alt på medium men nå kan jeg kjøre alt på high og det flyter mye bedre enn før? Har dere noen tips til et gratis enkel program til å teste ytelse på grafikkortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville kjørt en refresh på systemet. Reinstaller Windows osv. Det er ikke normalt at dette skjer. Har selv 280X og HD7970 før dette (samme kort bare annet navn) og har aldri opplevd at skjermkortet fungerer bedre uten driver. Det er tydelig at noe er spinne galt med maskinen/driveren din...

 

Installer Catalyst 14.9, dette er den nyeste og beste versjonen.

Endret av 007_
Lenke til kommentar

Ville kjørt en refresh på systemet. Reinstaller Windows osv. Det er ikke normalt at dette skjer. Har selv 280X og HD7970 før dette (samme kort bare annet navn) og har aldri opplevd at skjermkortet fungerer bedre uten driver. Det er tydelig at noe er spinne galt med maskinen/driveren din...

 

Installer Catalyst 14.9, dette er den nyeste og beste versjonen.

 

Slutt å fantaser.

 

Her er nyeste driver:

 

http://www.guru3d.com/files-details/amd-catalyst-14-11-2-beta-download.html ;)

Lenke til kommentar

 

Ja, vet at det finnes nyere driver, men kun i BETA :)

 

Og de er alltid best, siden de har de nyeste optimaliseringene til spill.

 

Whql betyr ikkje at den er mere stabil eller bedre, så da vet du det :p

 

Jeg gir meg Nizzen, skal ikke gå i krig mot deg når det kommer til slikt :p

Lenke til kommentar

 

Og de er alltid best, siden de har de nyeste optimaliseringene til spill.

 

Whql betyr ikkje at den er mere stabil eller bedre, så da vet du det :p

 

 

Nja...

Det hender at Beta driverne inneholder feil , har erfart noen få spill hvor teksturene blinker som bare F men med engang man får byttet til den eldre driveren forsvinner problemet.

Fordelen er derimot som du sier at de fungerer som regel svært bra i nye spill , men har man et noe eldre skjermkort kan man gjerne vente til WHQL siden Beta driverne er som regel myntet på "Nisser" som sitter hele tiden med det siste og beste :p

Lenke til kommentar

Med så mye feil det er i Nvidiadriverne hadde jeg lastet ned beta om jeg var kaptein og drev verdens siste romskip med hele jordens befolkning i , som var på flukt fra dommedag.

 

Fixed ;)

Personlig har jeg erfart svært lite problemer med Amd driverne , men så er jeg kanskje heldig og spiller de rette spillene?

Lenke til kommentar

 

Med så mye feil det er i amddriverne hadde jeg lastet ned beta om jeg var kaptein og drev verdens siste romskip med hele jordens befolkning i , som var på flukt fra dommedag.

 

Fixed ;)

Personlig har jeg erfart svært lite problemer med Amd driverne , men så er jeg kanskje heldig og spiller de rette spillene?

 

Fikset igjen, merket det var noe feil med din Malvado ;)

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at 80% av feilene skjer på en pc uten last og kun install av driver ol.

 

Senest i går la jeg inn driver og etter 70%ish hang den seg og fikk BSOD.

Snakker ny rigg her, ingen last.

Ikke liker minneklokken stock 4k-skjermen, blir blackscreen.

Ikke liker kortene å få lagt inn driver.

Ikke liker kortene explorer ( må noen ganger bruke det for å laste ned noe annet)

Ikke likte de en win update her for noen mnd siden.

Ikke kan jeg bruke logmein da amd-kortene MÅ ha skjerm på for at jeg da ikke skal få 10x10 oppløsning.

Ikke kan jeg bruke dvi+(.kontakter) MÅ ha dvi- , så ikke noe vga-adapter (må evt ha aktivt adapter til halv mnd-lønn)

F*en å mye ekstra ball med amd og på toppen av det hele trekker de mer strøm og bråker som et *e*v*t*

 

Og jeg har ikke begynt å fortelle hva som skjer når de skal klokkes eller lastes.

 

Tar ingen side her asa, bare noterer meg ulemper , og jeg har flere hiend-gpuer en en random forumbruker med hans familie kommer til å ha i livet, da vil også tidsbruk på småfeil bli mangedobblet.

 

Kortene er somregel gode i byggekvalitet, hatt en rma mot 15ish på nvidia.

 

Hatt 2 vifter som har tatt borti kjøleren fra fabrikk, fiksa selv.

 

9 kort skal inn, dog 7 i år da 2 på mystisk vis ble stjelt av "venner"

 

 

post-64596-0-31858000-1417904830_thumb.jpg

Endret av War
Lenke til kommentar

Selv får jeg driverkræsj første gangen youtube er oppe samtidig med wow om dagen uten at jeg skjønner hvorfor. Dette var da med stock AB settings. Ikke vet jeg og ikke blir jeg klok, men alle som ikke er fanatikere burde være enige om at det er problemer på begge sider av gjerdet innimellom.

Har vært plaget med det samme over en periode her også.. Gjelder forøvrig ikke bare youtube og ett eller annet spill, men også MPC og spill av og til.. Har lett som bare det men finner ikke noe løsning på det.

Har 2x7970 i crossfire hvis det er av interesse, alle gode tips mottas med takk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...