Gå til innhold

Garderoben


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Presskanne-kaffi (og kok) er ikke ugunstig for kolesterolet så lenge man ligger på "moderat inntak" (6-7 kopper om dagen) vel? :p Ingen fare for meg. Drikker lite kaffi utenom eksamensperioden.

Jo. Det er faktisk skremmende farlig. Husker ikke hvilken måleenhet det var snakk om, men sier noe om forholdet.

 

Preskannekaffe/kaffemaskiner/kokekaffe uten filter (type statoil bensinstasjon etc) 15-20

Nespresso 1-2

Filterkaffe 0,2-0,3

 

Hvor mye kolesterol man får i seg i forhold til hverandre. Rimelig drøyt.

 

Men sikkert ikke så farlig, man dauer jo en gang allikevel :) Det er bare det at eg er 33 år og må tenke på slike ting nå :(

Lenke til kommentar

 

Du skal ha eksamen Espp. Kom deg ut av forumet....

Jææ, men hele kollokviegruppen prater bare tull nå. Da kan jeg kaste bort noen sekunder her i blant. Han ene hadde med sjokolade som han deler ut, og da sporet det godt av..

 

Trodde du hadde det i dag.... Leste feil. FORUM ER TILLATT!

Lenke til kommentar

 

 

Du skal ha eksamen Espp. Kom deg ut av forumet....

Jææ, men hele kollokviegruppen prater bare tull nå. Da kan jeg kaste bort noen sekunder her i blant. Han ene hadde med sjokolade som han deler ut, og da sporet det godt av..

 

Trodde du hadde det i dag.... Leste feil. FORUM ER TILLATT!

 

Hahaha, nei nei.. Hadde strøket asap hvis jeg satt her når jeg hadde den :D

Lenke til kommentar

Avsporing hører med i en kollokviegruppe :p Her om dagen spurte jeg hvorfor persiennene var nede, og da var det i gang. Den samtalen gikk via Kongen, til Trondheim Spektrum (eksamenslokale) og innom flere andre ting før vi endte opp med å sitte og se på 100 år gamle bilder av Trondheim....

Lenke til kommentar

 

Det er ikke kolesterol i kaffi, det er noen fettstoffer som påvirker kolesterolet :p Men ja. Googla litt, og fant ut at et moderat inntak er ufarlig uansett hva du drikker.

Stemmer det. Men forholdet stemmer. 6-7 kopper daglig, er det moderat?

Da er hvertfall eg på trygg grunn :p

 

 

I følge ekspertene Aftenbladet.no har snakket med i alle fall. 6-7 kopper (5-600mg koffein) regnes som moderat inntak og er ikke skadelig :p

 

http://www.aftenbladet.no/nytte/livsstil/Presskannekaffe-gir-hoyere-kolesterolniva-3270729.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...