Gå til innhold

Ny mobil: hva bør jeg velge?


warioman

Anbefalte innlegg

For min del trenger jeg ikke s-penn og den slags. Z3 kan bare filme 4K i 8-10 min før kameraet blir for varmt, men jeg tror ikke det er tilfellet på note 4. Note 4 koster en 1000 lapp mer enn z3, og det er nok litt mer enn jeg har å bruke.

Jeg synes jo selvsagt at 5K for en tlf i utgangspunktet er mye.

Jeg liker også tanken på at z3 er vanntett.

 

Note 4 har vel 4k oppløsning på skjermen? Vil dette være mye synlig forskjell fra z3 sin 1080p skjerm når det er snakk om såpass små skjermer?

 

Blir nok en note 4 eller z3 for min del, da det ser ut som z3 er en god del bedre enn de andre, og note 4 er litt bedre enn det igjen.

Men er ikke Galaxy s5 en god kandidat til disse to også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For min del trenger jeg ikke s-penn og den slags. Z3 kan bare filme 4K i 8-10 min før kameraet blir for varmt, men jeg tror ikke det er tilfellet på note 4. Note 4 koster en 1000 lapp mer enn z3, og det er nok litt mer enn jeg har å bruke.

Jeg synes jo selvsagt at 5K for en tlf i utgangspunktet er mye.

Jeg liker også tanken på at z3 er vanntett.

 

Note 4 har vel 4k oppløsning på skjermen? Vil dette være mye synlig forskjell fra z3 sin 1080p skjerm når det er snakk om såpass små skjermer?

 

Blir nok en note 4 eller z3 for min del, da det ser ut som z3 er en god del bedre enn de andre, og note 4 er litt bedre enn det igjen.

Men er ikke Galaxy s5 en god kandidat til disse to også?

Selv synes jeg z3 gir en bedre premium følelse enn note4.

Skjermen er bra nok og du kan dusje med den (hva nå dette har av betydning)

LG g3 er jo også en bra telefon.

Samsung har jo også levert en lekker liten sak i sin Alpha så se på den også...

Jeg personlig ville kjøpt note4 eller z3 pga batteritiden men det er meg...

Lenke til kommentar

Jeg gikk fra iPhone 5 til Sony Xperia Compact, litt nedtur. Skjermen blir fort ripete, og den ble treg etter hvert (forrige model). Fordelen med sony mobilene er at kamerat er vanvittig bra og forholdsvis "clean" android verisjon iforhold til samsung.

 

Skulle jeg valgt igjen ville jeg gått for LG G3. Min bror har den. Den har fantastisk skjerm , tar gode bilde og stillig oppsett.

Lenke til kommentar

Jeg gikk fra iPhone 5 til Sony Xperia Compact, litt nedtur. Skjermen blir fort ripete, og den ble treg etter hvert (forrige model). Fordelen med sony mobilene er at kamerat er vanvittig bra og forholdsvis "clean" android verisjon iforhold til samsung.

 

Skulle jeg valgt igjen ville jeg gått for LG G3. Min bror har den. Den har fantastisk skjerm , tar gode bilde og stillig oppsett.

Var det skjermen som var ripete eller beskyttelsen som er orginalt på telefonen?

Lenke til kommentar

Har prøvd Mate 7, og virker ut som en veldig grei mobil den :) Har ikke prøvd de andre, så kan ikke uttale meg alt for mye om dem :)

 

Tror likevel jeg holder en knapp på G3en - spesielt siden den falt så mye i pris som den gjor nå til Black Friday / denne helgen

Hvorfor velger du ikke mate 7 siden du liker den da ?

Lenke til kommentar

Jeg skal ta meg en tur innom Elkjøp i morgen å se :)

Har en knapp på z3 da denne skal være vanntett, kunne filme i 4K osv. Kan man altså dusje med denne telefonen? ^^,

Note 4 er i utgangspunktet for dyr, men blir ikke den litt som ett nettbrett enn en mobil? Får vel neppe plass i lomma.

Z3 compakt blir litt uaktuell, da den har 720p oppløsning(ønsker å prøve full hd eller mer). Størrelsen på den er nok mer kurant.

Noen av dere som har z3 og kan dele litt hva dere synes? Hva er fordelen med den triliominus skjermen? Er det dumt av meg å kjøpe den nå(er det noen nye modeller på vei inn som er lurere å vente på?)

Må man ha antivirus på android? Så aldri det som behov på iPhone

Endret av anekvakken
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor velger du ikke mate 7 siden du liker den da ?

 

Fordi jeg liker G3 bedre :)

Synes G3 ligger mye bedre i hånden, og kameraet (i de situasjonene jeg testet i) var bedre :)

 

Liker også GUIen mye bedre på LG og Knock knock er for meg et must da jeg omtrent aldri bruker power-knappen på mobilen. Skjermen er også bedre tilpasset mitt bruk - da Mate 7 er svært stor (skulle gjerne hatt batteritiden tho), både i skjermstørrelse og fysisk størrelse

Lenke til kommentar

Jeg skal ta meg en tur innom Elkjøp i morgen å se :)

Har en knapp på z3 da denne skal være vanntett, kunne filme i 4K osv. Kan man altså dusje med denne telefonen? ^^,

Note 4 er i utgangspunktet for dyr, men blir ikke den litt som ett nettbrett enn en mobil? Får vel neppe plass i lomma.

Z3 compakt blir litt uaktuell, da den har 720p oppløsning(ønsker å prøve full hd eller mer). Størrelsen på den er nok mer kurant.

Noen av dere som har z3 og kan dele litt hva dere synes? Hva er fordelen med den triliominus skjermen? Er det dumt av meg å kjøpe den nå(er det noen nye modeller på vei inn som er lurere å vente på?)

Må man ha antivirus på android? Så aldri det som behov på iPhone

Når det gjeld telefonstørrelse: Etter at eg gjekk over til Galaxy Note har eg slutta å gå med jeans. Går stort sett berre med turbukser med stor lomme på låret. Men Z-3 er ikkje mykje mindre enn Note. Ei løysing kan vera eit godt blåtannheadset, då kan mobilen i stor grad liggja i sekken eller jakkelomma.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Jeg gikk fra iPhone 5 til Sony Xperia Compact, litt nedtur. Skjermen blir fort ripete, og den ble treg etter hvert (forrige model). Fordelen med sony mobilene er at kamerat er vanvittig bra og forholdsvis "clean" android verisjon iforhold til samsung.

 

Skulle jeg valgt igjen ville jeg gått for LG G3. Min bror har den. Den har fantastisk skjerm , tar gode bilde og stillig oppsett.

Var det skjermen som var ripete eller beskyttelsen som er orginalt på telefonen?

 

Det var besykttelsen som var på.

Lenke til kommentar

For min del trenger jeg ikke s-penn og den slags. Z3 kan bare filme 4K i 8-10 min før kameraet blir for varmt, men jeg tror ikke det er tilfellet på note 4. Note 4 koster en 1000 lapp mer enn z3, og det er nok litt mer enn jeg har å bruke.

Jeg synes jo selvsagt at 5K for en tlf i utgangspunktet er mye.

Jeg liker også tanken på at z3 er vanntett.

 

Note 4 har vel 4k oppløsning på skjermen? Vil dette være mye synlig forskjell fra z3 sin 1080p skjerm når det er snakk om såpass små skjermer?

 

Blir nok en note 4 eller z3 for min del, da det ser ut som z3 er en god del bedre enn de andre, og note 4 er litt bedre enn det igjen.

Men er ikke Galaxy s5 en god kandidat til disse to også?

 

Om jeg ikke tar helt feil, så kan vel bare Note 4 filme i 4k i 5 minutter. Hvorfor vet jeg ikke, men det blir jo en sabla stor fil som genereres.

Og note 4 har ikke 4k skjerm, men QHD, som vil si "2.5K"

Lenke til kommentar

LG G3.

Har selv skaffet G2 til moren min for et par måneder siden, da jeg satt den opp ble jeg imponert over hvor bra det funket med knapper på baksiden. UIet deres er ikke like ille som f.eks. Touchwiz og kommer med nyttige funksjoner. Det har også forbedret seg tydlig med G3. Skjermen på begge er top-notch ;)

Prisen er også hyggelig!

Lenke til kommentar

Har selv Sony z3 og er storfornöyd. Passé stor, kjapp som bare det og en skicklig fölelse av luksus. Kamera er bra, skärmen fantastisk og lydkvaliteten premium. Batteriet er också i toppklasse. Har sett g3, s5, one of iPhone og synes z3'n er overlegen. Note4 har jeg ikke sett, men jag tror den blir for stor og så kostar den väsentlig mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...