Gå til innhold

Lurer på om jeg er blir headhuntet


Nalenu

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har et lite spørsmål som kan være relevant siden jeg fikk et anrop på telefonen for noen dager siden.

 

Ble ringt opp av et anerkjent firma som lager kraftløsninger til offshore/marine i Norge, tok ikke telefonen da jeg ute jobbet mens telefonen var inne, da jeg søkte opp nummeret i etterkant fikk jeg se at nummeret var i fra et firmaet som nevnt ovenfor og at dette var et typisk resepsjons nummer (4000 på slutten)

noe som gjør det vanskelig å få kontakt med den som faktisk ringte.

 

Jobber i dag på et anlegg som produserer gass og kondensat samt at jeg har en liten bi jobb på et små kraftverk så mine erfaringer matcher kanskje det firmaet som ringe er ute etter.

 

Her det her noen muligheter for at de faktisk har søket meg opp og er på utkikk etter en nyansatt? Eller kanskje så enkelt har ringt feil?

 

Prøver å lufte dette litt for å se om det kanskje kan være verdt å ringe opp igjen på mandag å se om jeg få tak i den som ringe.

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan også være at dei har ringt feil og at det tilfeldigvis var du som blei oppringt.

 

Eg ville venta til over lunsj i dag for å sjå om dei ringer oppigjen. Etter lunsj kan du eventuelt prøve å ringe oppigjen der du presanterer deg og seier at du har fått eit tapt anrop og no ringer oppigjen for å høyre kva det gjelder.

 

Du bør uansett ikkje skaffe deg for høge forhåpningar av at du blir headhunta til ei attraktiv stilling. Det er nesten like sannsynleg at dei ringer deg for å høyre om du veit om nokon i same bransje som er ute etter jobb.

Lenke til kommentar

Om du ikke er delvis kjent innen bransjen eller kjenner noen som jobber i firmaet som har ringt deg er det tvilsomt egentlig. For, hvordan skal en sjef, som du ikke har noen tilknyttning til og som ikke har noen tilknyttning til deg headhunte deg?

 

Godt mulig altså, men man må nesten spørre seg om har kunnskaper og egenskaper det er verdt å headhunte. Veldig få vanlige arbeidere på "gulvet" blir headhuntet. Høres også rart ut at resepsjonen skal ringe deg om det gjelder en evt. ansettelse, sjefen burde da ringe personlig.

 

Men, rene spekulasjoner, godt mulig de vil ha deg og headhunter deg.

 

Ring opp igjen å hør, så får du finne det ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...