Gå til innhold

Hvordan laste ned Windows installasjonsfiler (ISO) direkte fra Microsoft!


Pey'J

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 8 måneder senere...
  • 2 år senere...

Husk å bruke en tomt Flash Drive!! hvis du skal ha den på en USB disk. Jeg brukte faren min sin 500GB disk til å ha ISOen i. Det var cirka over 200GB med bilder og andre dokumenter. Alt ble borte. Har tenkt å spare penger og sende den til reperasjon, før han merker det. Det går også gjennomrette med programmer, men koster jævlig dyrt!! over tusen KR

Lenke til kommentar

Husk å bruke en tomt Flash Drive!! hvis du skal ha den på en USB disk. Jeg brukte faren min sin 500GB disk til å ha ISOen i. Det var cirka over 200GB med bilder og andre dokumenter. Alt ble borte. Har tenkt å spare penger og sende den til reperasjon, før han merker det. Det går også gjennomrette med programmer, men koster jævlig dyrt!! over tusen KR

Jeg har 4 forskjelluge OS på samme minnepinne. Jeg bare kopierer/flytter filene fra "iso" mappa til rota, etter hvilket os som jeg installerer. Så lenge minnepinnen er bootbar i utgangpunktet selvfølgelig :p

Lenke til kommentar

Husk å bruke en tomt Flash Drive!! hvis du skal ha den på en USB disk. Jeg brukte faren min sin 500GB disk til å ha ISOen i. Det var cirka over 200GB med bilder og andre dokumenter. Alt ble borte. Har tenkt å spare penger og sende den til reperasjon, før han merker det. Det går også gjennomrette med programmer, men koster jævlig dyrt!! over tusen KR

 

Du får jo ganske klare advarsler på om du virkelig vil slette alt innhold på .iso filen om du bruker Microsoft sine egne verktøy. Også Rufus sier vel i fra om du virkelig vil slette alt innhold på disken før du hiver .iso filen over.

Lenke til kommentar

Du har nok ikke skjønt hva du gjorde. Når man installerer en ISO får man en klar og tydelig advarsel ala "ALL DATA ON DRIVE WILL BE DESTROYED". Fordi den gamle partisjonen slettes og det lages ny basert på ISO størrelsen.

For å få tilbake kapasiteten på 500 GB må du slette det du nå har av partisjoner og lage en ny.

Gjenoppretting er nok ganske nytteløst, filer som er overskrevet er borte for godt.

Men eksterndisker skal man aldri bruke som eneste lagringsplass, den som kan data vet at man skal ha backup.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Nei, jeg sletta ingenting. Disken ble bare til ESD eller koe, også ble alt borte. Eller skjult ett eller annet sted i disken

 

Er nok ikke progammfeil, men brukerfeil.

 

2BOf93W.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...