Gå til innhold

Investering i leilighet


TitoCosta

Anbefalte innlegg

Hei,

 

treng litt feedback på eit mogleg kjøp av leilighet.

Eg er 21 år, og har tidlegare studert i Bergen. Eg jobbar no i heimfylket Møre og Romsdal, medan eg tek opp karakterar. Har planer om å starte på jussen i august, men dette blir då følgeleg ikkje i heimbygda mi. Planen er å leige den ut, og gå ut omtrent i null før lånet er nedbetalt.

 

Heimbygda mi er ein tettstad på Sunnmøre, Sykkylven med rundt 8000 innbyggere. Jobbmarknaden er ganske sikker, både med tanke på at vi har Norges største møbelklynge, og i tillegg ligg rundt 45 minutter, inklusive ferge frå Ålesund med 50 000 innbyggere.

 

Det er stor mangel på utleigeboliger i kommuna, og det er ei viss kjøpsvegring, noko som førar til at det er eit enda større etterspurnad for leige.

 

Vi har for tida ikkje eigedomsskatt, men det er rimelig å anta at dette vil komme innen 1-2 år.

Leiligheta ligg midt i sentrum, med 3 km til fergeleiet som går rett over til Magerholm i Ålesund kommune. Det er også kun 500 meter til skuler, barnehager, idrettsanlegg/hall, svømmehall osv

Det reint byggtekniske ser bra ut, men det vil nok krevje ei investering på rundt 30-40k for å få den tipp, topp.

På den økonomiske biten, så utgjer felleskostnader kun 450,- i mnd, då det er ingen felles gjeld. Dette dekker vask, felles bygningsforskring og diverse vedlikehald. Dei kommunale avgiftene er på totalt 8250,- pr. år.

Leiligheta er verdsatt til rundt 850 000, men det er rimeleg å anta at om etterspørselen vil vere like låg som tidlegare, at eg kan få den for rundt 750- 800 k.

Eg har sjølv rundt 320 000 i frie midlar, medan eg har rundt 95k i BSU og 25k i BSU+.

 

Det er heller uvisst korleis eg skal gjere med disponering med midlar, men har tatt utgangspunkt med 200k i bruk direkte med boligkjøp, som då vil seie eit lån på 600k

Om eg antek at eg får den for 800 000, så er eg usikker på om eg skal ta 20 eller 15 års nedbetalingstid.

 

Lånekostnad vil då vere:

20 år: 3468,- pr mnd. til 3.55% effektiv rente
15 år: 4281,- pr mnd til 3.55% effektiv rente

Totalpris:

20 år: 4618,- pr mnd
15 år: 5431,- pr mnd

 

Sannsynleg utleigepris vil ligge mellom 5000-6000,- i måneden.

 

Gjerne kom med innspel!

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, med dagens rente vil det nesten gå rundt uten at du må betale for noe (men husk at du må betale skatt på inntektene, og at det vil være et visst vedlikehold).

 

Ser ikke så dumt ut, egentlig, om du har råd til å spytte inn litt penger hver måned vil du nok gå i pluss på sikt, iallfall om prisstigningen fortsetter.

Lenke til kommentar

Ting du må (bør) ha med i regnestykket: Skatt, vedlikehold, en sikkerhetsmargin (du kan ikke regne med å ha leieboer hele tiden, ting skjer) og alternativkostnad (hva hadde du gjort med kapitalen din om du ikke kjøper bolig, og hvilken avkastning regner du med her? Hvordan er risikoen i forhold til en bolig?).

Lenke til kommentar

Vel, med dagens rente vil det nesten gå rundt uten at du må betale for noe (men husk at du må betale skatt på inntektene, og at det vil være et visst vedlikehold).

 

Ser ikke så dumt ut, egentlig, om du har råd til å spytte inn litt penger hver måned vil du nok gå i pluss på sikt, iallfall om prisstigningen fortsetter.

 

Det kunne vore interessant å vite, korleis fungerer det jamføre skattlegging og eventuelt skattefradag på ei bolig?

 

 

 

Ting du må (bør) ha med i regnestykket: Skatt, vedlikehold, en sikkerhetsmargin (du kan ikke regne med å ha leieboer hele tiden, ting skjer) og alternativkostnad (hva hadde du gjort med kapitalen din om du ikke kjøper bolig, og hvilken avkastning regner du med her? Hvordan er risikoen i forhold til en bolig?).

Det er heilt sant. Kapitalen står på ein høgrentekonto til 3,05% effektiv rente, så det er ikkje så mykje bevegelse i den for å seie det slik :-)

Lenke til kommentar

Når du leiger ut bolig som du ikkje bur i sjølv så må du betale skatt som vanlig inntekt, skattesattsen er vell på 28%.

Det du bruker på vedlikehold kan du trekke ifrå på skatten.

 

Einaste måten å sleppe unna skatteplikta for utleige på er å enten bruke mesteparen av boligen sjølv (leige ut berre ein del av den), eller sette husleiga så lavt at du ikkje overstiger 20 000 kr i året.

Lenke til kommentar

 

 

Er det kanskje smartare å starte eit AS?

Nei, da nesten dobler du skatten.

 

 

Netto utleieinntekter er skattepliktige i [/size]aksjeselskapet[/size] med 28 %, eg skjønner at det er skatt på utbytte, men det er jo ikkje eit utbytte før etter rundt 20 år?[/size]

 

Ja for all del, om du er sikker på at du først skal ta ut utbytte før om 20 år så må du jo gjerne eie via aksjeselskap. Innen den tid er det jo gode muligheter for at skattesystemet ser ganske annerledes ut også. Så lenge du er 100% sikker på at du ikke vil ha pengene tilbake før om 20 år så kan det være en grei mulighet, men jeg ser ikke helt hva som er å tjene på det uansett. Utleie av bolig er jo ikke veldig risikabelt, og du kan banne på at banken insisterer på at du i alle fall kausjonerer/står som medskyldner for lånet til ASet.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...