Gå til innhold

En spådom: Demokratiets fall og diktaturets endelige seier. Europa Anno 2050.


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

Rundt århundreskiftet 18 til 1900-tallet var det store omveltninger i statlige systemer over hele Europa. Demokratiet var det alle var enige om var den beste styreform og folket var villig til å dø for det.

 

Imidlertid eksisterer det alltid krefter som ønsker diktaturisk makt. Det ligger i mennesket, og vil alltid gjøre det. Så hvordan kan noe slikt blusse opp igjenn over Europa?

 

Jo enkelt sagt: En følelse av å miste sitt land i form av at landet blir gitt bort til andres barn. Og økonomisk og sosiale negative konsekvenser. Med andre ord innvandring. Disse følelsene av angst og frykt for at deres folk (en type familie, med utspring av mange av de samme menneskene og deres arbeid) skal miste landet forfedrene har skapt og vil være svært sterk i land som i Europa. USA er derimot annerledes, for der føler de ikke at landet er kun deres, men like mye indianerne osv.

 

Følelsene av angst og irritasjon, kombinert med et stort lokk over den kokende gryten holdt nede av media og folk med makt. I demokratiet og multikulturalismens ånd. Når følelsene blir sterke nok, og alt eksploderer i ansiktet til de med makt. Mest sannsynlig rundt 2050, vil demokratiet være dødt i Europa.

 

Folk vil si, og kongen og diktatoren, at dersom dere vil eie deres land, er demokratiet ikke stedet å gå, for da blir retningen tilfeldig og ofte negativ. Slik dere vet. "Elsk meg og berik meg og la meg styre, så skal deres barn få ha dette landet til tidens ende" og folket vil si "ja, for det er bedre enn det andre alternativet".

 

Europa: 2050.

 

http://youtu.be/xwl2vLc8HoY

 

Hva tenker dere? Urealistisk?

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget ditt er at med demokrati blir retningen tilfeldig men ikke med en diktator? Er det en spøk? En viss type familie? Den tradisjonelle norske familien er det da flere innvandrere som har i dag enn etniske nordmenn. Så da burde du ønske innvandringen Velkommen! Ikke at det har så mye å si for deg, du har da gjentatte ganger skreket om at du kommer til å flytte fra Norge med det samme du får mulighet.

Endret av Andeith
Lenke til kommentar

Folk vil si, og kongen og diktatoren, at dersom dere vil eie deres land, er demokratiet ikke stedet å gå, for da blir retningen tilfeldig og ofte negativ. Slik dere vet. "Elsk meg og berik meg og la meg styre, så skal deres barn få ha dette landet til tidens ende" og folket vil si "ja, for det er bedre enn det andre alternativet".

 

Hva tenker dere? Urealistisk?

 

Jeg lurer litt på: Hvor skal "kongen" og "diktatoren" komme fra? Den diktatoren må jo alt være født, og han skal ha en organisasjon som gir ham makt. Nå kjenner jeg ikke all verdens kongehus, men jeg ser ikke for meg at Haakon Magnus eller Ingrid Alexandra vil stille seg i spissen for et nasjonalistisk diktatur...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Folk vil si, og kongen og diktatoren, at dersom dere vil eie deres land, er demokratiet ikke stedet å gå, for da blir retningen tilfeldig og ofte negativ. Slik dere vet. "Elsk meg og berik meg og la meg styre, så skal deres barn få ha dette landet til tidens ende" og folket vil si "ja, for det er bedre enn det andre alternativet".

 

Hva tenker dere? Urealistisk?

Jeg lurer litt på: Hvor skal "kongen" og "diktatoren" komme fra? Den diktatoren må jo alt være født, og han skal ha en organisasjon som gir ham makt. Nå kjenner jeg ikke all verdens kongehus, men jeg ser ikke for meg at Haakon Magnus eller Ingrid Alexandra vil stille seg i spissen for et nasjonalistisk diktatur...

 

Geir :)

Tja, der er vel endel, om ikke alle, politikere som kunne tenke seg å ta jobben som diktator?

 

De kan vel greit avskaffe monarkiet og ta jobben med tittelen "President" eller avskaffe makten til Kongehuset og beholde dem som marionetter og bruke tittelen "Statsminister"? Der er mange muligheter! ;)

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Minner veldig om 2080. Hvorfor mener du ABB bommer med 30 år?

 

Imidlertid eksisterer det alltid krefter som ønsker diktaturisk makt. Det ligger i mennesket, og vil alltid gjøre det.

 

Det er veldig få mennesker som ønsker diktatorisk makt over andre. Foreldre har all makt over sitt spedbarn, likevel slipper de det litt etter litt så snart barnet er i stand til å gjøre noe selv, og i løpet av noen år oppnår det full selvstendighet og selvråderett. Dette fenomenet finner du over hele verden, på tvers av kulturer og tidsepoker.

 

Jeg tror ditt negative samfunnssyn kommer til å bli en akilleshæl i livet ditt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hva tenker dere? Urealistisk?

 

Jepp, totalt urealistisk.

 

Som Tom Waits for Alice skriver så er det vanskelig å se hvor denne diktatoren skal komme fra.

 

Du feilvurderer også totalt denne "kokende gryta". Ditt tankegods deles nok av vesentlig færre enn du tror, og "de slemme mediene" undertrykker dere ikke slik du vil ha det til. Det du oppfatter som undertrykking er bare folk som er uenige og argumenterer imot.

 

Til sist så skal jeg velge å legge litt ord i munnen på deg. For jeg gjetter at du mener at vi for å redde demokratiet må stramme kraftig på innvandringen. Det er hvertfall den vanlige logikken fra dine likesinnede. Argumentet er altså at vi må gi etter for truslene fra noen få ekstremister. Det er ikke demokratisk og selvsagt helt uaktuelt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er veldig få mennesker som ønsker diktatorisk makt over andre.

Hvor mange diktatorer trenger du?

 

Og hvor vil de få som faktisk ønsker diktatorisk makt søke til om ikke til politikken (eller forsvaret)?

 

 

De vil søke dit de kan skaffe seg makt over andre gjennom lukkede prosesser. Åpenhet er gift for psykopater (som diktatorer er). Derfor er åpenhet og transparens i alle prosesser den beste beskyttelse mot diktatur.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...