Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kommer ikke med masse lenker som backer opp påstanden din i det hele tatt, og jeg driter i hva en random samsung-modell sin innebygde upscaler driver med, det er lite relevant for påstanden.

 

Her kan du se noen eksempler på upscaling til 4k

 

http://forum.doom9.org/showthread.php?p=1663611

 

AtW

Er du helt på jordet eller?

 

Random Samsung modell ? Haha.

 

Når toppmodellen til samsung ikke forbedrer bildet, gjør heller ikke de dårligere modellene det.

 

Og om du leser på teser av LG tv'er og Sony blir det heller ikke nevnt at de gjør det.

 

Og hva hvor urellevant er ikke den linken du kommer med? Det er snakk om TV upscaling, ikke at bilder kan bli bedre.

 

Og hadde det vært så stor forskjell så ville de nok brukt de bildene du kommer med der i tester.

 

Men takk for fin link, det var jo veldig relevant i denne diskusjonen ang TV'er.

Lenke til kommentar

Nikkor: Det er du som påstår at oppskalering på generelt grunnlag bare er tull og at det heller et motsatt (at oppskalering gir dårligere resultat). Din påstand, din bevisbyrde. At hele bevisgrunnlaget ditt hviler på en enkelt nettsides test av en enkelt TV-modell høres rimelig syltynt ut, selv om du nå har funnet en nettside til.

 

Pr dags dato er det ikke noe å tjene på oppskaleringen. Hvis det hadde det ville det jo såklart vært nevnt i tester, det forstår du vel selv? :)

 

Samsung modellen var bare ett eksempel. Men når toppmodellen ikke forbedrer det gjør heller ikke de andre Samsung modellene det, så det var derfor jeg kun linket til den.

 

Mulig modellene for 2015 blir bedre, det hadde jo vært supert.

 

Jeg har gitt flere beviser jeg, er vel heller dere som ikke har linket til noen tester der du ser at 4k oppskaleringen blir bedre. Venter enda på det.

 

SD kanaler blir dårligere, ja. Helt klart i forhold til 1080p tv'er.

 

Men når det er sagt, skulle jeg kjøpt tv i dag hadde jeg helt klart kjøpt en 4k ettersom prisen er den samme.

 

Har aldri sagt på generelt grunnlag, hele diskusjonen omhandler jo tv'er.

Lenke til kommentar

 

Du kommer ikke med masse lenker som backer opp påstanden din i det hele tatt, og jeg driter i hva en random samsung-modell sin innebygde upscaler driver med, det er lite relevant for påstanden.

 

Her kan du se noen eksempler på upscaling til 4k

 

http://forum.doom9.org/showthread.php?p=1663611

 

AtW

Er du helt på jordet eller?

 

Random Samsung modell ? Haha.

 

Når toppmodellen til samsung ikke forbedrer bildet, gjør heller ikke de dårligere modellene det.

 

Og om du leser på teser av LG tv'er og Sony blir det heller ikke nevnt at de gjør det.

 

Og hva hvor urellevant er ikke den linken du kommer med? Det er snakk om TV upscaling, ikke at bilder kan bli bedre.

 

Og hadde det vært så stor forskjell så ville de nok brukt de bildene du kommer med der i tester.

 

Men takk for fin link, det var jo veldig relevant i denne diskusjonen ang TV'er.

 

 

Ja, random modell, det er akkurat det det er. Jeg har ikke samsung TV, og jeg bruker forsåvidt svært sjeldent scalaren i TVen. Det er du som velger å begrense deg til kun scaleren i TVen av en eller annen grunn, for meg er den lenken svært relevant, fordi det er akkurat slik jeg ville oppskalert med en 4k TV.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Du kommer ikke med masse lenker som backer opp påstanden din i det hele tatt, og jeg driter i hva en random samsung-modell sin innebygde upscaler driver med, det er lite relevant for påstanden.

 

Her kan du se noen eksempler på upscaling til 4k

 

http://forum.doom9.org/showthread.php?p=1663611

 

AtW

 

Er du helt på jordet eller?

 

Random Samsung modell ? Haha.

 

Når toppmodellen til samsung ikke forbedrer bildet, gjør heller ikke de dårligere modellene det.

 

Og om du leser på teser av LG tv'er og Sony blir det heller ikke nevnt at de gjør det.

 

Og hva hvor urellevant er ikke den linken du kommer med? Det er snakk om TV upscaling, ikke at bilder kan bli bedre.

 

Og hadde det vært så stor forskjell så ville de nok brukt de bildene du kommer med der i tester.

 

Men takk for fin link, det var jo veldig relevant i denne diskusjonen ang TV'er.

Tror nok du skal lese deg litt opp på dette emnet. Som atwindsor nevner så er vel skaleringskvaliteten i tver omtrent det dårligste man får tak i, og det gjelder selv på toppmodellene til Samsung etc. Man får mye bedre dedikerte skaleringschiper i f.eks highend receivere eller software-baserte som f.eks levert via madvr eller liknende alternativer. Linken til doom9 er særdeles interessant og relevant i denne sammenhengen.

 

Når jeg får meg en 4k OLED vil jeg oppskalere tv-signaler via receiver og mest sannsynlig alt annet via software på mediapcen. Gjør tilsvarende idag med godt resultat men da i fullhd. Og jeg har det som for noen år siden var samsung sin toppmodell plasma på 63". Tven har ikke i nærheten av samme kvalitet på skaleringen som receiver eller madvr. Derfor får nå tven alle signalerer ferdigskalert slik at den kun trenger vise bilde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom du lurer på hva du skal med en 4k TV i dag, sjekk disse punktene.

- Spille 4k spill på pc

- Se TV-serier fra Netflix slike som House of Cards og Breaking bad

- Dersom du har 4k stil/video kamera, eller 4k kamera telefon.

- Oppskallerer din nåværende kilde, for eksempel Blu-Ray.

 

Hvis du har svart ja på alle eller flere av disse punktene, ja da kan du trygt kjøpe deg en 4k TV i fra Samsung, LG eller Sony.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Du kommer ikke med masse lenker som backer opp påstanden din i det hele tatt, og jeg driter i hva en random samsung-modell sin innebygde upscaler driver med, det er lite relevant for påstanden.

 

Her kan du se noen eksempler på upscaling til 4k

 

http://forum.doom9.org/showthread.php?p=1663611

 

AtW

Er du helt på jordet eller?

 

Random Samsung modell ? Haha.

 

Når toppmodellen til samsung ikke forbedrer bildet, gjør heller ikke de dårligere modellene det.

 

Og om du leser på teser av LG tv'er og Sony blir det heller ikke nevnt at de gjør det.

 

Og hva hvor urellevant er ikke den linken du kommer med? Det er snakk om TV upscaling, ikke at bilder kan bli bedre.

 

Og hadde det vært så stor forskjell så ville de nok brukt de bildene du kommer med der i tester.

 

Men takk for fin link, det var jo veldig relevant i denne diskusjonen ang TV'er.

Tror nok du skal lese deg litt opp på dette emnet. Som atwindsor nevner så er vel skaleringskvaliteten i tver omtrent det dårligste man får tak i, og det gjelder selv på toppmodellene til Samsung etc. Man får mye bedre dedikerte skaleringschiper i f.eks highend receivere eller software-baserte som f.eks levert via madvr eller liknende alternativer. Linken til doom9 er særdeles interessant og relevant i denne sammenhengen.

 

Når jeg får meg en 4k OLED vil jeg oppskalere tv-signaler via receiver og mest sannsynlig alt annet via software på mediapcen. Gjør tilsvarende idag med godt resultat men da i fullhd. Og jeg har det som for noen år siden var samsung sin toppmodell plasma på 63". Tven har ikke i nærheten av samme kvalitet på skaleringen som receiver eller madvr. Derfor får nå tven alle signalerer ferdigskalert slik at den kun trenger vise bilde.

 

 

Det er jo NETTOPP det jeg snakker om. TV'ER. At oppskaleringen der ENDA er dårlig.

Lenke til kommentar

 

 

Du kommer ikke med masse lenker som backer opp påstanden din i det hele tatt, og jeg driter i hva en random samsung-modell sin innebygde upscaler driver med, det er lite relevant for påstanden.

 

Her kan du se noen eksempler på upscaling til 4k

 

http://forum.doom9.org/showthread.php?p=1663611

 

AtW

Er du helt på jordet eller?

 

Random Samsung modell ? Haha.

 

Når toppmodellen til samsung ikke forbedrer bildet, gjør heller ikke de dårligere modellene det.

 

Og om du leser på teser av LG tv'er og Sony blir det heller ikke nevnt at de gjør det.

 

Og hva hvor urellevant er ikke den linken du kommer med? Det er snakk om TV upscaling, ikke at bilder kan bli bedre.

 

Og hadde det vært så stor forskjell så ville de nok brukt de bildene du kommer med der i tester.

 

Men takk for fin link, det var jo veldig relevant i denne diskusjonen ang TV'er.

 

 

Ja, random modell, det er akkurat det det er. Jeg har ikke samsung TV, og jeg bruker forsåvidt svært sjeldent scalaren i TVen. Det er du som velger å begrense deg til kun scaleren i TVen av en eller annen grunn, for meg er den lenken svært relevant, fordi det er akkurat slik jeg ville oppskalert med en 4k TV.

 

AtW

 

 

Vel, dette var en artikkel om tv'er, ikke alt mulig annet.

 

Til en forbruker som da ser på VANLIG tv/bluray vil det ikke være noe stor forskjell enda pga oppskaleringen enda ikke er merkbart bedre innebygget i tv'en.

 

At du ikke forstod at jeg mente det fatter jeg ikke..

Lenke til kommentar

Jeg snakker om TVer, det er når jeg ser på en TV-skjerm jeg driver med oppskalering. Uten at jeg kjenner detaljene konkret på 4k, så er gjerne eksterne scalere bedre enn TVens innebygde også.

 

Jeg forholder meg til det du skrev, du skrev om skalering generelt, om du mente skalering i kun noen konkrete TV-modeller, så bør du skrive det, istedet for å være overrasket over at folk svarer på det du skriver, og ikke leser tankene dine.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Håpløst. Vi får bare være uenige.

 

Jeg regnet da med at du forstod jeg mente at det var snakk om vanlig bruk av tv'en. ikke Oppskalering med tilkobling av skjermkort fra pc'er.

 

 

"En annen fordel med 4K-TV-er er at «vanlig» HD-materiale, slik som blu-ray-filmer og Netflix-innhold, ser bedre ut på et 4K-panel. 1080p-video ser rett og slett skarpere ut på en 4K-skjerm enn en 1080p-skjerm."

 

Dette blir ikke nevnt i en eneste test at kun tv'en forbedrer dette, og jeg har linket til flere tester som sier det samme.

Har aldri snakket om andre oppskaleringer enn hva tv'en greier. Aner ikke hvordan du kom inn på det.

Skrev også at jeg har trua på at dette blir bedre, og at tv'ene på markedet kun er andre generasjons tv'er. Så har aldri nektet for at oppskalering kan gjøre bildet bedre,men at man nå ikke ser den store forskjellen.

 

Utifra de linkene du postet så blir det jo spennende å se om de får til noen liknende på 2015 modellene.

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...