Gå til innhold

Neste oppgradering ?


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg ny pc her for en uke siden. Som jeg bygde selv.

 

NZXT H440 Midi Tower Sort/Blå

 

MSI 970 GAMING, Socket-AM3+ (https://www.komplett.no/msi-970-gaming-socket-am3/819931)

 

XFX Radeon R7 260X 2GB GDDR5 (https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=802863)

 

AMD FX-6300 Black Edition (https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=766049)

 

Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB (https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=744179)

 

Men dette setupet, visste seg og ikke være det beste, Kan ikke kjøre wow på max, for da havner jeg i 20-30 fps.

 

Boa 2 går greit med rundt 60-90 fps på max settnings

 

Euro truck simulator lagger litt på max.

 

 

Så har tenkt til å oppgradere CPU og Grafikk Kortet værtfall. Og kanskje kjøpe meg en SSD (Kjører 500GB HDD)

 

 

Men hva vil dere anbefale og oppgradere? Og er dette virkelig så dårlig setup ? Eller jeg som har gjort noe feil ?

 

Har tenkt på AMD FX-9590 4,7ghz. værtfall.

Endret av Fjåtten Marcus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville begynt med å kjøpe et kraftigere skjermkort og en CPU kjøler. Så klokker du det du er kar for. SSD vil ikke hjelpe i spillytelse, men maskinen vil oppleves raskere til vanlige oppgaver i windows.

 

Hvis du vil ha en god oppgradering i spill så går du for en 1150 plattform og en 4690K sammen med et GTX 970. Men da må du bytte alt, så begynn med bare GPU og O.C av CPU.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Skjermkortet du har valgt i første posten er nok i svakeste laget visst du skal spille i 1080P å grei grafikk.

Absolutt minimum av hva jeg hadde valgt er et 760. Visst du skal makse ut litt mere moderne spill, så burde man nok gå opp i 3000 kroners klassen, å da er 970 å anbefale.

Endret av KimWhinesAlot
Lenke til kommentar

Hvor lenge vil det der holde før evt oppgradering da? Hvis jeg skal investere i det, vil jeg at det skal holde en stund.

 

 

Bytt gpu(970 eller høyere). Spar peng å bytt mere senere.

 

 

enig med kjetil her.

 

med mindre du får returnert alt på angrerett lagt på 4-5k til å bynt fra scratch.

Lenke til kommentar

Blir ikke sendt tilbake på angrerett. Men jeg kan oppgradere gradvis framover.

 

 

Starte med det viktigste GPU. Også ny CPU. Jeg er fan av AMD så langt. Og vil derfor oppgradere henholdvis til det hovedkortet jeg allerede har, forhåptenligvis. Og ikke gå over til Intel.

 

Så i første omgang blir det cpu kjøper + GPU. Kanskje CPU om litt hvis jeg har råd.

 

 

Så burde det være nok intil videre.

Lenke til kommentar

9590 er en fail om du spør meg, du må faktisk kjøpe en langt bedre kjøler slik at den ikke skal klokke seg ned. Amd har nesten gitt opp på cpu fronten. men om de får ytelse opp og strømbruket ned så tror jeg det vil gå bedre for de :p

 

Ville planlagt å bytte Gpu ihvertfall i første omgang, kan jeg spørre hvorfor du bare ikke valgte en i5 og gjorde det lett? :)

Lenke til kommentar

Ingen vits å gjøre et halvhjertet forsøk på å oppgradere (du får en del igjen for å kjøpe deg en plattform du kan overklokke. Koster ikke mye ekstra, og gir prosentvis en good boost).

Hvis penger er en issue her, kjøp i første omgang et nytt skjermkort og en kjøler. Begge disse kan du bruke i fremtiden (de fleste kjølere støtter både AMD og Intel socket). Så kan du spare opp litt penger og kjøpe deg en Z97 plattform og en Broadwell om et halvt års tid.

Lenke til kommentar

Kjøper du i det minste et kraftigere Amd skjermkort som feks 290 så vil en god del spill støtte Mantle og du får da presset ut mer ytelse på Cpu'en din.

 

Slik oppsettet ditt er i dag hadde jeg trolig kun oppgradert skjermkortet og sørget for en bedre kjøleløsning til Cpu og overklokket denne. Joda, i noen spill så er forskjellen ganske så stor i fps kontra en intel løsning, men du vil trolig kunne leve helt greit med den løsningen du har i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...