Gå til innhold

Merke forskjell på min 60Hz 24" og ein ny 144Hz?


Zeph

Anbefalte innlegg

Har i dag to stykk U2412M-skjermar (16:10). Dei har blitt mest brukt til kontorarbeid og lite speling.

 

No skal eg kjøpe ny PC med GTX 970 og lurer på om det er noko å hente i ein ny skjerm. Det blir i så fall ein ny 24" med fokus på spel.

 

Frå andre trådar her inne har eg sett på AOC G2460PQU og Asus G2460PG.

 

Er det noko å hente på å kjøpe ny skjerm til spel?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har alltid spilt på 60hz-skermer som stort sett er det som er vanlig. Så kom det en dag i August, og jeg tenkte at jeg skulle kjøpe en 144hz-skjerm. Etter at skjermen var ferdig satt opp, så synes ikke med en gang at det var verdt kjøpet. Skjermen var jo omtrent lik den andre, bare enda lysere. Dette gjaldt forsåvidt også på det spillet jeg spiller (CS:GO), merka ingenting spesielt utenom at det gikk litt smoothere.

 

Bare for moro skyld, så kobla jeg til den gamle skjermen min en uke etterpå, og tror jeg aldri har vært så sjokka før. Det virka som hele spillet lagga hele tiden. Overalt jeg snudde meg, så synes jeg det hang og det gikk ikke an å spille. Er virkelig glad for at jeg har 144hz nå, og skjønner ikke at jeg har klart å ha 60hz i så mange år uten å legge merke til det. Så om du skal game, anbefaler jeg deg virkelig 144hz. Du vil merke stor forskjell.

Lenke til kommentar

 

Bare synd at den Asus ROG Swift PG278Q skjermen ikke har IPS panel og mulighet for RGB farge profil. TN panel er liksom ikke helt det samme...

Det er bra det ikkje har Ips panel, fordi da hadde swift vært treig som f... ;)

Altså ubrukelig.

 

 

Synd man ikke kan få begge deler. Noe jeg liker med mine Dell U2410 skjermer er bildekvaliteten når jeg ser på bilder og sånt (takket være en god innebygd RGB farge profil). Men de er ikke gaming skjermer...som sagt synd man ikke kan få begge deler i ên skjerm!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...