Gå til innhold

Evolusjon vs. kreasjonisme (debatt for og imot evolusjonsteorien).


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

 

Naturens lover.Vi har bare laget begrepene for å kommunisere med hverandre.Vi vet jo ikke hvem vi er,hvor vi kommer fra,hvorfor vi er her osv osv.Vi er jo ingenting.Universet som vi kaller det vet vi ingenting om.Og med tanke på evolusjon.Har vel kanskje vært flere sivilisasjoner.Blir utslettet jevnlig

Som sagt, snakk for deg selv. Vi formulerer naturlovene med de bokstaver og tall vi har funnet på selv for å kommunisere, men selve naturlovene ligger jo i bunn uansett hvilket språk vi måtte velge å skrive de med. Jeg vet hvem jeg er, hvor jeg kommer fra, hvorfor jeg er her osv. Jeg vet en hel masse.

 

Universet vet vi også en hel del om takket være det lyset som vi observerer det med. Vi setter observasjonene i kontekst med annen kunnskap om hvordan lys oppstår, beveger seg, spektrallinjer etc. Som sagt, vi vet en hel masse, så prat for deg selv når du sier at du ikke vet. Les deg opp, undersøk hvordan, hvorfor og ikke minst hvorfor kvalitetssikring er så viktig for å unngå falsk "kunnskap".

 

Men når mennesker er uenige.Forskere er uenige.Fysikere osv osv. Hvem vet? Og hva vet vi da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

 

 

 

Snakk for deg selv. Har man solide kvalitetssikringsrutiner for kunnskap så får man også god kvalitet på kunnskapen

Ja.Hva vet du med sikkerhet? 

 

 

Man visste bestandig, men man vet aldri

 

Kommer jo selvfølgelig hva slags kunnskap det er snakk om. I universet dukker det opp ting som ikke følger "the laws of nature" Loven vi altvitende mennesker har laget.Med tanke på det er det veldig vanskelig "å vite"

 

 

Jeg snakker om viten om "her og nå", og har intet annet enn bevisstheten/awareness om at nå er nå, og resten er så klart borte NÅ!

Lenke til kommentar

 

 

Snakk for deg selv. Har man solide kvalitetssikringsrutiner for kunnskap så får man også god kvalitet på kunnskapen

Ja.Hva vet du med sikkerhet? 

 

 

Jeg jobber som test ingeniør og det er faktisk en del ting jeg vet med SIKKERHET, hvis ikke kunne jeg rett og slett ikke gjort jobben min.

 

På privaten er det ganske mye jeg ikke vet med sikkerhet, mest fordi det ikke betyr så mye å være helt sikker på hvor jeg satte langkosten og slike ting, det har ingen betydning og gjør ikke noe fra eller til. Men ting som betyr noe, som at det er bensin på sykkelen til en tur i kveld, vet jeg med sikkerhet :)

 

Hva med en person som er lagt inn på psykiatrisk.I psykosen jobber han som bussjåfør.Jobba som det hele livet.Dette er noe han vet.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Snakk for deg selv. Har man solide kvalitetssikringsrutiner for kunnskap så får man også god kvalitet på kunnskapen

Ja.Hva vet du med sikkerhet? 

 

 

Man visste bestandig, men man vet aldri

 

Kommer jo selvfølgelig hva slags kunnskap det er snakk om. I universet dukker det opp ting som ikke følger "the laws of nature" Loven vi altvitende mennesker har laget.Med tanke på det er det veldig vanskelig "å vite"

 

 

Jeg snakker om viten om "her og nå", og har intet annet enn bevisstheten/awareness om at nå er nå, og resten er så klart borte NÅ!

 

Alt henger jo sammen.Energi i konstant bevegelse.Forandres jevnlig.Kjemi.Det ene påvirker det andre

Lenke til kommentar

Hva skjedde nå? Plutselig ble tråden hijacket av noe pseudo-filosofisk babbel fullstendig utenfor trådens tema?

Du har helt rett, tilbake på kjølen ! Mennesket og alle de forskjellige dyrene er ikke i slekt med hverandre, alle har sin egne forfedre, de første menneskene, de første kattene, de første hundene, de første bjørnene osv. :)

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Hvordan oppsto disse superbjørnene nå igjen?

Alle bjørners bjørn ble skapt av Gud, han ble ikke til ved at et annet dyr som ikke var bjørn, gradvis forvandlet seg til en bjørn, slik evolusjonsteorien vil ha folk til å tro, slikt skjer ikke i virkeligheten.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Hvordan skapte gud superbjørnene? Var de plutselig bare der? Poff, liksom?

Det er ingen som vet nøyaktig hvordan de første menneskene, de første kattene, de første hundene, de første bjørnene osv. ble til. Det eneste man vet, er at de ble til alle de store, små, lange, korte, svarte og hvite menneskene, kattene, hundene og bjørnene du ser på jorden. De er ikke i slekt med hverandre, de er alle hver sin slekt, delt opp i arter og raser.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

Hvordan skapte gud superbjørnene? Var de plutselig bare der? Poff, liksom?

Det er ingen som vet nøyaktig hvordan de første menneskene, de første kattene, de første hundene, de første bjørnene osv. ble til. Det eneste man vet, er at de ble til alle de store, små, lange, korte, svarte og hvite menneskene, kattene, hundene og bjørnene du ser på jorden. De er ikke i slekt med hverandre, de er alle hver sin slekt, delt opp i arter og raser.

 

Gjelder dette alle de 8.7 millioner eksisterende artene?

Dinosaurene også? Samt alle de millioner av arter som er utdødd?

 

Hva med mennesket? Er Australopithecus, Homo Habilis og Homo Erectus også skapt av gud, bare på gøy?

 

primateclado2.gif

Endret av afterall
Lenke til kommentar

 

Hvordan oppsto disse superbjørnene nå igjen?

Alle bjørners bjørn ble skapt av Gud, han ble ikke til ved at et annet dyr som ikke var bjørn, gradvis forvandlet seg til en bjørn, slik evolusjonsteorien vil ha folk til å tro, slikt skjer ikke i virkeligheten.

 

Hvordan forklarer du bevisene på at enkelte dyrs gener og utseende har endret seg betydelig de siste 100 årene?

Lenke til kommentar

Hvordan forklarer du bevisene på at enkelte dyrs gener og utseende har endret seg betydelig de siste 100 årene?

 

Alle dyr og mennesker har den iboende egenskapen at de kan bli store, små, korte, lange, svarte, hvite osv. ikke dermed sagt at de kan bli til noe annet enn det de er, det være seg mennesker, hunder, katter eller mus

Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

Hva med mennesket? Er Australopithecus, Homo Habilis og Homo Erectus også skapt av gud, bare på gøy?

 

primateclado2.gif

 

Homo sapiens, Homo neadertalensis, Homo Erectus osv. stammer alle fra Homo Habilis. Pithecus er latinsk for ape, akkurat som Homo er latinsk for menneske, alle aper stammer fra disse pithecusene. Diagrammet er et forsøk på å blande mennesker og aper, men avsløres altså med de latinske begrepene, som skiller dem fra hverandre.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

 

Hva med mennesket? Er Australopithecus, Homo Habilis og Homo Erectus også skapt av gud, bare på gøy?

 

primateclado2.gif

 

Homo sapiens, Homo neadertalensis, Homo Erectus osv. stammer alle fra Homo Habilis. Pithecus er latinsk for ape, akkurat som Homo er latinsk for menneske, alle aper stammer fra disse pithecusene. Diagrammet er et forsøk på å blande mennesker og aper, men avsløres altså med de latinske begrepene, som skiller dem fra hverandre.

 

Så...du legger til grunn arbitrær navngivning?

 

human-evolution-02-scaled1000.jpg

 

 

1. Hvor går grensen?

2. Mener du at gud skapte Homo Habilis utav ingenting, og lot dem utvikle seg til det moderne mennesket?

3. Hvorfor skape et primitivt apelignende menneske, som var ute av stand til å ha et religiøst forhold til denne guden?

Endret av afterall
Lenke til kommentar

Så...du legger til grunn arbitrær navngivning?

 

human-evolution-02-scaled1000.jpg

 

 

Hvor går grensen?

 

Hva er det for noe tull du driver med, her har man gjort om Homo til H. og Australopithecus til A. for at folk ikke skal se forskjellen og i tillegg tegnet dem like. Dette blir for lavt diskusjons nivå, direkte fordummende, sorry 

Endret av IHS
Lenke til kommentar

 

Hvordan forklarer du bevisene på at enkelte dyrs gener og utseende har endret seg betydelig de siste 100 årene?

 

Alle dyr og mennesker har den iboende egenskapen at de kan bli store, små, korte, lange, svarte, hvite osv. ikke dermed sagt at de kan bli til noe annet enn det de er, det være seg mennesker, hunder, katter eller mus

 

 

Men det var vel ikke det han spurte om, var det vel?

Lenke til kommentar

 

Hvordan forklarer du bevisene på at enkelte dyrs gener og utseende har endret seg betydelig de siste 100 årene?

 

Alle dyr og mennesker har den iboende egenskapen at de kan bli store, små, korte, lange, svarte, hvite osv. ikke dermed sagt at de kan bli til noe annet enn det de er, det være seg mennesker, hunder, katter eller mus

 

 

Det skal legges til at du har helt rett i dette. Det har sågar også blitt presisert for deg tidligere. En hund vil alltid være en hund. Den kan aldri bli noe annet. "Problemet" er jo at vitenskapen og evolusjonsteorien er enig med deg. Kanskje det er derfor du later som det aldri ble presisert for deg. Hvem vet...

Lenke til kommentar

Hva er det for noe tull du driver med, her har man gjort om Homo til H. og Australopithecus til A. for at folk ikke skal se forskjellen og i tillegg tegnet dem like. Dette blir for lavt diskusjons nivå, direkte fordummende, sorry 

 

 

 Ser du ikke forskjell? Hmm, det var rart... Du får ta av deg jesus brillene...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...