Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten min har nå vært sammen i over 6mnd, nå den siste tiden sover vi sammen rundt 5 netter i uken og er med hverandre så og si hver dag. Vi er begge studenter og går på samme skole og bor 2 min fra hverandre i gåavstand. Jeg studerer nå siste året av bacheloren min, men tenker å fortsette å bo i denne byen ettersom jeg har planer om å ta master her. Jeg må flytte ut av kollektivet mitt etter sommeren, og kjæresten min må også flytte ut av sitt. Bør vi da flytte sammen? Eller bør vi finne leiligheter hver for oss? :)

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe som er viktig å huske på er å ha det formelle i orden, slik at det ikke blir uenigheter senere. Avtaler, eiendeler, økonomi etc. Også i tilfelle noen skal kjøpe seg ut. Eventuell oppussing etc.

 

Det er leit om noe slikt skal ødelegge et ellers godt forhold.

 

Men hvordan man går fram og hva man skal huske på vet jeg ikke, har ikke gjort dette selv enda.

Lenke til kommentar

Tja. Kanskje, men det er jo ikke alle forhold som varer. Dere er kanskje fortsatt i "forelsket-fasen" ennå, og da bør dere i alle fall ha veldig god styring på deling, oppsigelse etc.

 

Det er veldig skummelt å gjøre dette. Det er noe helt annet å bo sammen, det er ikke noe man gjør fordi det er praktisk, eller lønnsomt. Det er bare bonuser.

 

Hva om dere slår opp? Hva gjør dere med leiligheten da? Saken her er at dere "binder" dere til noe veldig stort. Dette er det som tradisjonelt var forbeholdt ekteskap. Det betyr at dere er sammen, hver dag. Hver natt. Du har ikke noe "eget" område. Alt blir "deres". Er dere klare for dette?

Lenke til kommentar

jeg ser ikke problemet med å flytte i lag vist begge to vill det, selv flyttet jeg og kjæresten inn i lag etter 2 månder, men det har gått helt fint. Men vi blir ikke gående oppi hverandre hver dag siden han jobber 2 uker borte, så kansje finne en hobby eller huske å gjøre ting litt fra hverandre så går det sikkert helt fint :) men det er jo noe dere burde diskutere i lag :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...