Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ville du ha dumpet en date hvis hun/han snakket noe styggt om eksen?


Anbefalte innlegg

Jeg angrer .. Jeg angrer... Jeg har en date som jeg har datet i lang tid. Men jeg klarte jo selvfølgelig å snakke styggt om eksen personlighet noen ganger. Og nå tenker jeg hvor dumt det er å gjøre det. Jeg håper at han forstår at det ikke er ment for å være en drittsekk eller noe annet. Og jeg vet at det var veldig dumt å gjøre det, men jeg kan ikke gå rundt å hate meg selv for det nå. Eneste jeg kan gjøre er å håndtere dette på best mulig måte slik at han ser at jeg er et godt menneske egentlig.

 

Ville dere ha dumpet en person fordi de sa at eksen var en perfeksjonist i huset og derfor var livet med han uutholdelig. ?

 



Anonymous poster hash: 61d7d...b83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

å si at eksen var en perfeksjonist og du ikke klarte å leve med det er IKKE å snakke dritt om eksen, det er å beskrive hvordan det var og hvordan du reagerte på det. Å være perfeksjonist er ikke nødvendigvis drittslenging.... det sier mer om deg enn det gjør om eksen.

 

Men jo, man skal være forsiktig med å snakke dritt om eksene sine, jeg gjør aldri det på date. Det er meget uattraktivt, usexy og får deg ikke til å virke særlig sterk som person.....

Lenke til kommentar

Eneste måten jeg kan se at dette kan skyte tilbake på er hvis han du dater har de samme negative egenskapene du har kritisert din eks for. Og i så fall er vel ikke han du dater noe du kunne tenke deg uansett.

 

Jeg er uenig. Jeg er ikke spesielt flink til å rydde og rengjøre huset selv, men jeg bifaller ikke at det er legitimt å kritisere en annen person for å være det (som et eksempel, i og med at jeg ikke vet akkurat hva trådstarter legger i "perfeksjonist"). Det tyder også på mangel på selvinnsikt hvis hun framstiller saken som at forholdet deres tok slutt fordi han var en perfeksjonist og at det utelukkende var hans feil, da virkeligheten alltid er mer nyansert enn det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Når man fordeler ansvarsområder i huset er det jo greit om den som har de strengeste kravene til noe får råde over dette selv. På den måten tar man kontroll over det og slipper konflikter. Selvgjort er velgjort.

Noen mennesker så ekstremt lave krav at de da slipper unna med å gjøre ingenting. Noen gjør faktisk ting dårligere med vilje for at de ikke skal bli spurt igjen.
Lenke til kommentar

 

Når man fordeler ansvarsområder i huset er det jo greit om den som har de strengeste kravene til noe får råde over dette selv. På den måten tar man kontroll over det og slipper konflikter. Selvgjort er velgjort.

Noen mennesker så ekstremt lave krav at de da slipper unna med å gjøre ingenting. Noen gjør faktisk ting dårligere med vilje for at de ikke skal bli spurt igjen.

 

Fra faunaen kjenner vi hunder og katter. Katter kommer og går, gjør stort sett ikke en dritt annet enn å sove og spise. Hvis de gidder, tar de imot litt kos.

En hund derimot driter seg ut på din kommando; sitt, dekk, sitt bamse, hopp. De tar også på seg oppgaven å beskytte hele heimen i form av bjeffing, selv om huset er forsikret.

Hvem er smartest.

 

Når det kommer til spørsmålet; så kan det være lettere å kalle en spade for "forskjeller", som Vidor sier her.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...