Gå til innhold

KOMMENTAR: Taushetserklæringer


Anbefalte innlegg

Jeg beklager, men saken er dog mye enklere. Artikkelen handler om hvorfor NDA er problematisk. Artikkelen mangler innhold om hvorfor NDA faktisk er problematisk.

Du skal ikke komme her og komme her med "men etter verden 5?", da NDAen tydligvis ikke fratok dere rettighetene til å peke ut problemer eller gi kritikk.

Sensur er et moro tema, eneste anbefalte lesing jeg har er http://www.nrk.no/verden/aldri-ensom-som-journalist-i-kina-1.11941771 der nivået på sensur mer handler om tid og "mitt mot ditt" i stede for ren sensur.

 

 

Og for deres del, handler tydligvis anmeldelse mer om å beskrive innhold i spillet, mer enn å beskrive om spillet fungerer.

Det er en grei vinkel å ha, og det er lov, og siden dere har lesere gjøre dere noe rett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg beklager, men saken er dog mye enklere. Artikkelen handler om hvorfor NDA er problematisk. Artikkelen mangler innhold om hvorfor NDA faktisk er problematisk.

Du skal ikke komme her og komme her med "men etter verden 5?", da NDAen tydligvis ikke fratok dere rettighetene til å peke ut problemer eller gi kritikk.

Sensur er et moro tema, eneste anbefalte lesing jeg har er http://www.nrk.no/verden/aldri-ensom-som-journalist-i-kina-1.11941771 der nivået på sensur mer handler om tid og "mitt mot ditt" i stede for ren sensur.

 

 

Og for deres del, handler tydligvis anmeldelse mer om å beskrive innhold i spillet, mer enn å beskrive om spillet fungerer.

Det er en grei vinkel å ha, og det er lov, og siden dere har lesere gjøre dere noe rett.

 

Artikkelen mangler ikke innhold om hvorfor NDA er problematisk, det er bare du som ikke synes det er problematisk at utgivere forsøker å endre på innholdet av anmeldelser til egen fordel.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Ser at dette er en gammel artikkel men den ble tydeligvis aktuelt igjen nå mtp Super Mario Odessey.

 

Merkelig tilnærming fra Square Enix og Nintendo. Spillene blir jo streamet i sin helhet i det de kommer ut uansett, og det er mye mer avslørende.

 

Jeg lenket til den et par steder som en forklaring på hvorfor noen ting kommer senere hos oss enn hos noen andre, ja – særlig internasjonalt. Den er fremdeles gjeldende til en viss grad, men jeg vet ikke hvor harde særlig Nintendo er på disse tingene lenger (siden vi ikke har sett avtalene deres på noen år). Tør derfor ikke si noe om Odyssey eller andre nyere spill fra den kanten hadde det vi anser som en streng avtale eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...