Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen fryser hele tiden


Anbefalte innlegg

Har hatt dette problemet etter jeg byttet kabinett. PCen fryser ca 4-5 ganger om dagen, og når den fryser må den restartes. Hadde en mistanke om at det var en mekanisk feil i harddisken som forårsaket dette, men etter å ha byttet ut disken med en SSD, fant jeg ut at det var feil.

PCen fryser forstsatt selv om jeg har en helt fersk installasjon av Windows på en helt ny SSD.

Noen som vet hva dette kan være? :wallbash:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som criztr er inne på. Hvis det er flere rambrikker (2 á 4 GB f.eks.), prøv å starte PC'n med én om gangen. Bytt brikker etter en stund. Se om det er noen forskjell mellom brikkene.

 

Det er en mulighet ihvertfall, men det er jo litt vanskelig å si noe om sånn uten videre hva det er.

 

Bytter du kabinett så har du jo håndtert elektronikken på en eller annen måte, du kan ha fått ødelagt noe med statisk elektrisitet f.eks.

Lenke til kommentar

Har hatt dette problemet etter jeg byttet kabinett.

 

Og du er sikker på at alt er montert riktig? Mellomstykker under hovedkort er på plass og alle komponenter og kabler sitter skikkelig? Du har ikke satt USB kabel på 1394 header eller noe slikt? Har også vært ute for folk som har satt 3p viftekontakter på typisk dipswitcher o.l.

Lenke til kommentar

Hei! Har akkurat hatt samme problem som deg :-) Det jeg gjorde var å kjøre Norton Power Eraser. Fant en del virus som ikke vanlige antivirusprogram fanget opp. Om dette ikke funker, sjekk registeret ditt. Ofte fryser maskinen ved registerfeil. Beste måten på å løse registerfeil er å kjøre registerscanning med programmet Ccleaner. Om dette heller ikke funker, ta med pc-en din til en reparatør som kan feilsøke maskinen og evt. fikse problemet! Krysser fingrene for at du får lastet ned programmene før PC fryser igjen. Legger ved linker. Lykke til! :)

 

 

CCleaner

Norton Power Eraser

Lenke til kommentar

 

Har hatt dette problemet etter jeg byttet kabinett.

 

Og du er sikker på at alt er montert riktig? Mellomstykker under hovedkort er på plass og alle komponenter og kabler sitter skikkelig? Du har ikke satt USB kabel på 1394 header eller noe slikt? Har også vært ute for folk som har satt 3p viftekontakter på typisk dipswitcher o.l.

 

Har en mistanke om at det har noe med SW reset knappen på kabinettet å gjøre. Merka at pcen frøs mest når noe ble lagt rett over power knappen, koblet ut "SW reset" og pcen har ikke fryst noe mer....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...