Gå til innhold

TEST: Apple iPad Air 2


Anbefalte innlegg

 

 

Fortell gjerne hvordan markedets beste ips skjerm blir en billig ips skjerm?

Sammenliknet med AMOLED er ips billigskjermer.

 

 

Og hva skal du med minnekortstøtte egentlig? Holder ikke 128gb?

 

Jo, om man synes det er greit å betale noen tusenlapper ekstra for å få 128GB, noe som koster under 1000kr om man har minnekortleser, og ikke ser poenget med å kunne skifte minnekort om man har filmet litt, muligheten for å ha med seg et ekstra minnekort med film osv... Men ingen ting er vel nyttig med mindre Apple har sagt at det er sånn?

 

 

Tror du vi som liker apple vil at unibody designet skal bli ødelagt av et minnekort??

Hvordan kan du leve med at designen er ødelagt av knapper?

 

 

Du har 5 års reklamasjon i Norge, så om det ikke blir reparert er det deg det er noe feil med.

 

Ja, Apple har jo lært oss at man må regne med å gå rettens vei for den minste lille bagatell.

 

 

Dårlig kamera? Kamerat er ikke noe dårligere enn andre kameraer på markedet.

 

Se selv. Dette er noe man var fornøyd med i 2008-2009. Mye har skjedd siden den gang.

 

Tipper at dette kameraet er noe av det beste du får i nettbrett pr dags dato selv om det ikke finnes så mange tester av ipad air 2 enda.

 

Så du tipper ja...

 

Du har tydeligvis ikke peiling på hva du snakker om.

 

...mens jeg er den som tydeligvis ikke har peiling.

 

Og bruker minimalt med penger på os utvikling? Er det noe apple er bra på er det os utvikling og support, i motsettning til android der oppdatering stopper så fort det kommer en ny modell.. Da er telefonen/nettbrettet ditt glemt.

Er man virkelig fornøyd med å få Androidfunksjonalitet anno 2010 bare fordi det heter "siste versjon"? Selv har jeg aldri hatt en mobiltelefon så lenge at jeg ikke har fått nye oppdateringer til den. I følge statistikken har jeg telefonen vesentlig lenger enn snittet.

 

Har 5gb gratis sky lagring jeg, så usikker på hva du snakker om der også.

 

 

Hele 5GB altså... Da er det vel ikke lenger noen som lurer på hvorfor du ikke synes det er så nøye med minnekortstøtte...

 

 

Så i følge deg er ALLE tver på markedet da også billig tver fordi de ikke er oled? Forstår du hvor dumt det høres ut?

 

Apple er opptatt av rent design og ødelegger ikke det med å sette inn en minnekortleser. Les litt om design filosofien til apple, så slipper du å drite deg ut videre. Om du ikke har råd til å betale for ekstra gb er det jo bare å fortsette med android slik du gjør.

 

Rettens vei? Igjen, tydelig at du ikke har peiling. Har du problemer med telefonen/nettbrettet så får du ny uten problem. I tillegg så får du NY refurbished enhet siden apple ikke reparer små feil. Hvor bra er ikke det? Du har tydelig alvorlige problemer med kommunikasjon om du har hatt problemer med dette.

 

 

Se selv? Hva skal jeg se etter? At du mener kamerat er elendig selv om det ikke finnes noen bedre nettbrett kameraer? Ja, UTROLIG logisk.

 

Med tanke på at ipad air kamerat allerede var bra på nettbrettet, og at air 2 kamerater er enda bedre er noe dette ganske innlysende.

 

"Er man virkelig fornøyd med å få Androidfunksjonalitet anno 2010 bare fordi det heter "siste versjon"? Selv har jeg aldri hatt en mobiltelefon så lenge at jeg ikke har fått nye oppdateringer til den. I følge statistikken har jeg telefonen vesentlig lenger enn snittet."

 

Svært usikker på hva du prøver å si her, annet enn at android er elendige på å holde produktene de har lansert oppdatert.

 

5GB er gratis, det holder til sikkerhetskopieringen av telefonen. I tillegg har apple noe som heter bildestrøm, slik at alle bildene mine automatisk blir lagret på min laptop og windows stasjonær, så her er jeg usikker på hvorfor jeg skal ha mer. Men for all del, utrolig viktig at nettsky er gratis utover det må jeg si.. Det er nok helt avgjørende når man velger nettbrett!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Trenger jeg noen data på det? Det sier jo seg selv at det drar ekstra gpu med flere pixler. For min del er det vikigtere at selve panelt er bra enn at man har flest mulig pixler.

 

Nå er vel ikke plasten de bruker på fly laget for at ting skal føles bra i hendene heller.. Og at plast er sterkt har jeg heller ikke sagt, men det føles likevell svært billig vs aluminium. Og det blir som en liten plastleke i forhold når man tar på de.

 

 

Er det GPUen som er problemet da? Har alltid hatt inntrykk av at hovedforskjellen er fordi man har mer lysstap når man har flere pixler i en LCD-skjerm? GPUer blir jo også stadig mer energieffektive, så en drastisk økning i batteriforbruk pga det alene høres rart ut. Ellers er det ingen motsetning mellom et bra panel og flest mulig pixler, man må ikke velge.

 

AtW

 

Det spørs jo hva man kan få tak i det. Samsung er jo ikke akkurat bestevenner med Apple og da må de nok vente til lg får laget noen bra oled paneler til dem.

 

Gpuen må jo jobbe mer når det er flere pixler, det er også årsaken til at ipad 3 cpuen(til X) ble forandret for at den skulle takle retina skjermen.

Lenke til kommentar

 

 

 

Kvalitet eksisterer langs mange akser. For evig holdbarhet er plast ganske uslåelig, men for opplevd kvalitet (det teller det også) har aluminium mye for seg. Dessuten er aluminium bra på ting som varmeoverføring, presisjon etc.

 

Personlig synes jeg aluminium i praksis er verre på varmeoverføring, det senker komforten for brukeren ganske mye.

 

Om man ikke har effektiv overføring av varme ut i kabinettet så. Det er smak og behag. I praksis har jeg aldri opplevd dette som et problem på noen av maskinene mine (kanskje bortsett fra da jeg forsøkte å spille Civ5 på Macbook Air og hadde den i fanget).

 

Jeg synes forøvrig plast er et helt OK materiale å lage elektronikk i, bare man er ærlig om det. De derre "liksom-eksklusiv-plast-skinn-metall"-designene til Samsung hater jeg dypt og intenst. Nokia (og Apple) får til plast på en mye bedre måte ved å utnytte mulighetene materialet gir.

 

 

MBA har samme problemet, ikke bare blir den varm, men den er også for kald om man plukker den opp noenlunde ubrukt og legger den mot hud.

 

Ellers er heller ikke jeg vanligvis noen fan av "late som du er noe annet"-design, men plastskinnet liker jeg veldig godt, fin og høy friksjon som gjør det praktisk å manipulere brettet med hendene.

 

AtW

 

Hvilken MBA har du? De nye mba´ene blir ikke varme i det hele tatt til vanlig bruk. Min retina ble derimot ganske varm av og til.

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar

Så i din verden er aluminium dermed dårligere fordi om man prøver å bøye telefonen med hendene sine så bøyer den seg fortere? Det må være noe av det dummeste jeg har hørt på lenge.

Om om du mener plastikk har høyere kvalitetsfølelse må det være noe alvorlig galt med hendene dine.

 

Det er uverhodet ikke noe vaklende argumentasjon, det er logisk sans noe som er totalt fraværende hos deg.

 

Banebiler har plast for å holde vekten nede, ikke noe annet! Om du pleier å holde biler i hendene dine får være din sak, det er hvertfall en elendig sammenligning.

 

 

I min verden eksisterer ikke luftslott selv om mange tror på dem. Det er forøvrig den samme verden som du lever i.

 

Hva biler angår kan man redusere vekten mer ved å redusere mengden stål eller aluminium. Årsaken til at man bruker plast er at man ønsker en bil som er stiv og sterk. Når man IKKE velger plast er det for å spare penger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så i følge deg er ALLE tver på markedet da også billig tver fordi de ikke er oled? Forstår du hvor dumt det høres ut?

 

De dyreste TV-ene på markedet er OLED. Du visste altså ikke det? Det er bra du har greie på det du uttaler deg om i det minste...

Apple er opptatt av rent design og ødelegger ikke det med å sette inn en minnekortleser. Les litt om design filosofien til apple, så slipper du å drite deg ut videre.

 

Du vet altså ikke at Apple har droppet minnekort for å hindre at folk får tilgang til filstrukturen? Det er bra du har greie på det du uttaler deg om i det minste...

Om du ikke har råd til å betale for ekstra gb er det jo bare å fortsette med android slik du gjør.

 

Så Apple er for dere rikinger, mens vi fattigfolk må nøye oss med Android? Jeg er ikke heeelt sikker på om det er slik alle andre ser verden gutt. Det er bra du har greie på det du uttaler deg om i det minste...

Rettens vei? Igjen, tydelig at du ikke har peiling. Har du problemer med telefonen/nettbrettet så får du ny uten problem.

 

Jeg har hatt med Apple sine produkter/teknologi (i den grad Apple har noe slikt) i jobbsammenheng ved mange anledninger gjennom en årrekke. Når noe ikke fungerer skylder de konsekvent på andre produkter i kjeden. Vi kommer INGEN vei med Apple, ALDRI. Det er bra du har greie på det du uttaler deg om i det minste...

Se selv? Hva skal jeg se etter? At du mener kamerat er elendig selv om det ikke finnes noen bedre nettbrett kameraer? Ja, UTROLIG logisk.

 

Jeg siktet til de eksempelbildene som ligger i artikkelen og andre steder på nett. Du har altså ikke lest en eneste test før du uttaler deg heller... Det er bra du har greie på det du uttaler deg om i det minste...

Med tanke på at ipad air kamerat allerede var bra på nettbrettet, og at air 2 kamerater er enda bedre er noe dette ganske innlysende.

 

Nå snakket vi ikke om kameratene dine.

 

"Er man virkelig fornøyd med å få Androidfunksjonalitet anno 2010 bare fordi det heter "siste versjon"? Selv har jeg aldri hatt en mobiltelefon så lenge at jeg ikke har fått nye oppdateringer til den. I følge statistikken har jeg telefonen vesentlig lenger enn snittet."

 

Svært usikker på hva du prøver å si her, annet enn at android er elendige på å holde produktene de har lansert oppdatert.

 

Viljen er ikke en gang tilstede. ios ligger fortsatt mange år bak Android. Om du for eksempel hadde den første Samsung Galaxy-modellen ville selv den, med siste oppdatering som kom til den, hatt langt mer funksjonalitet innebygget i OS enn hva som finnes i ios8. Ikke rart folk kaller det for "incomplete OS".

5GB er gratis, det holder til sikkerhetskopieringen av telefonen. I tillegg har apple noe som heter bildestrøm, slik at alle bildene mine automatisk blir lagret på min laptop og windows stasjonær, så her er jeg usikker på hvorfor jeg skal ha mer. Men for all del, utrolig viktig at nettsky er gratis utover det må jeg si.. Det er nok helt avgjørende når man velger nettbrett!

 

 

Som jeg skrev tidligere, ikke rart du ikke bryr deg om hva 128GB-versjonen koster. Men nå er det jo for lengst kjent at man bør være forsiktig med å lagre bilder, video og annet privat materiale på apple sin cloud-tjeneste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Kvalitet eksisterer langs mange akser. For evig holdbarhet er plast ganske uslåelig, men for opplevd kvalitet (det teller det også) har aluminium mye for seg. Dessuten er aluminium bra på ting som varmeoverføring, presisjon etc.

 

Personlig synes jeg aluminium i praksis er verre på varmeoverføring, det senker komforten for brukeren ganske mye.

 

Om man ikke har effektiv overføring av varme ut i kabinettet så. Det er smak og behag. I praksis har jeg aldri opplevd dette som et problem på noen av maskinene mine (kanskje bortsett fra da jeg forsøkte å spille Civ5 på Macbook Air og hadde den i fanget).

 

Jeg synes forøvrig plast er et helt OK materiale å lage elektronikk i, bare man er ærlig om det. De derre "liksom-eksklusiv-plast-skinn-metall"-designene til Samsung hater jeg dypt og intenst. Nokia (og Apple) får til plast på en mye bedre måte ved å utnytte mulighetene materialet gir.

 

 

MBA har samme problemet, ikke bare blir den varm, men den er også for kald om man plukker den opp noenlunde ubrukt og legger den mot hud.

 

Ellers er heller ikke jeg vanligvis noen fan av "late som du er noe annet"-design, men plastskinnet liker jeg veldig godt, fin og høy friksjon som gjør det praktisk å manipulere brettet med hendene.

 

AtW

 

Hvilken MBA har du? De nye mba´ene blir ikke varme i det hele tatt til vanlig bruk. Min retina ble derimot ganske varm av og til.

 

 

For å være helt ærlig husker jeg ikke, den er vel kanskje 3 år gammel nå?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Så i følge deg er ALLE tver på markedet da også billig tver fordi de ikke er oled? Forstår du hvor dumt det høres ut?

 

De dyreste TV-ene på markedet er OLED. Du visste altså ikke det? Det er bra du har greie på det du uttaler deg om i det minste...

Apple er opptatt av rent design og ødelegger ikke det med å sette inn en minnekortleser. Les litt om design filosofien til apple, så slipper du å drite deg ut videre.

 

Du vet altså ikke at Apple har droppet minnekort for å hindre at folk får tilgang til filstrukturen? Det er bra du har greie på det du uttaler deg om i det minste...

Om du ikke har råd til å betale for ekstra gb er det jo bare å fortsette med android slik du gjør.

 

Så Apple er for dere rikinger, mens vi fattigfolk må nøye oss med Android? Jeg er ikke heeelt sikker på om det er slik alle andre ser verden gutt. Det er bra du har greie på det du uttaler deg om i det minste...

Rettens vei? Igjen, tydelig at du ikke har peiling. Har du problemer med telefonen/nettbrettet så får du ny uten problem.

 

Jeg har hatt med Apple sine produkter/teknologi (i den grad Apple har noe slikt) i jobbsammenheng ved mange anledninger gjennom en årrekke. Når noe ikke fungerer skylder de konsekvent på andre produkter i kjeden. Vi kommer INGEN vei med Apple, ALDRI. Det er bra du har greie på det du uttaler deg om i det minste...

Se selv? Hva skal jeg se etter? At du mener kamerat er elendig selv om det ikke finnes noen bedre nettbrett kameraer? Ja, UTROLIG logisk.

 

Jeg siktet til de eksempelbildene som ligger i artikkelen og andre steder på nett. Du har altså ikke lest en eneste test før du uttaler deg heller... Det er bra du har greie på det du uttaler deg om i det minste...

Med tanke på at ipad air kamerat allerede var bra på nettbrettet, og at air 2 kamerater er enda bedre er noe dette ganske innlysende.

 

Nå snakket vi ikke om kameratene dine.

 

"Er man virkelig fornøyd med å få Androidfunksjonalitet anno 2010 bare fordi det heter "siste versjon"? Selv har jeg aldri hatt en mobiltelefon så lenge at jeg ikke har fått nye oppdateringer til den. I følge statistikken har jeg telefonen vesentlig lenger enn snittet."

 

Svært usikker på hva du prøver å si her, annet enn at android er elendige på å holde produktene de har lansert oppdatert.

 

Viljen er ikke en gang tilstede. ios ligger fortsatt mange år bak Android. Om du for eksempel hadde den første Samsung Galaxy-modellen ville selv den, med siste oppdatering som kom til den, hatt langt mer funksjonalitet innebygget i OS enn hva som finnes i ios8. Ikke rart folk kaller det for "incomplete OS".

5GB er gratis, det holder til sikkerhetskopieringen av telefonen. I tillegg har apple noe som heter bildestrøm, slik at alle bildene mine automatisk blir lagret på min laptop og windows stasjonær, så her er jeg usikker på hvorfor jeg skal ha mer. Men for all del, utrolig viktig at nettsky er gratis utover det må jeg si.. Det er nok helt avgjørende når man velger nettbrett!

 

 

Som jeg skrev tidligere, ikke rart du ikke bryr deg om hva 128GB-versjonen koster. Men nå er det jo for lengst kjent at man bør være forsiktig med å lagre bilder, video og annet privat materiale på apple sin cloud-tjeneste.

 

Vel, jeg har hatt tre oled tver jeg, så ikke lat som du tror jeg ikke vet hva jeg snakker om. Er vel heller du som ikke har hatt det kan jeg tenke meg når du er så gjerrig og henger deg opp i eksterne minnekort og gratis nettskyter. Jeez.

 

Og du ble så jævlig eid med det argumentet der, og du forstod kanskje hvor idotisk det var også? Pr dags dato er det vel 84 leden til LG som er den dyreste tven til salgs i Norge. Og det er forøvrig mange flere led tver som er dyrere enn oled tvene som er til salgs pr dags dato selv om det er TOTALT urelevant i denne diskusjonen.

 

Men, ja. Skulle gjerne hatt oled skjerm til ipaden om det hadde vært mulig, men slik er det ikke pr dags dato. Det betyr uansett ikke at ipaden skjermen er dårlig, eller at den bør få trekk for det med tanke på hvor lite utbredt oled teknologien er.

 

Filstrukturen? Link til det er du snill.

 

Tydeligvis. Kvalitet koster og da legger man seg ikke opp i at en jævla nettsky koster noen dollar. Akkurat det samme som de som kjøper kia, skoda etc.

 

Da bør du jobbe med kommunikasjonen din om du sliter med det. Aldri vært noe problem å få nye produkter gjennom eplehuset, telenorbutikken eller apple direkte. Apple har i tillegg oppdatert sidene sine med at applecare ikke lenger er nødvendig siden man har 5 års reklamasjon i Norge.

 

Ja, jeg hadde ett par kamerater som hadde S1. Felles for de var at telefonene skrudde seg av hele tiden og svært svært ustabile. Heldigvis kom ikke den oppdateringen til ios. Men husker jeg koste meg svært mye, spesielt med tanke på at mobilene bare kunne kastes når de var noen år gamle( det gjelder forøvrig nå også), mens jeg selger mine til 50% av nypris når de er to år gamle. :)

Endret av Nikkor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, jeg har hatt tre oled tver jeg, så ikke lat som du tror jeg ikke vet hva jeg snakker om. Er vel heller du som ikke har hatt det kan jeg tenke meg når du er så gjerrig og henger deg opp i eksterne minnekort og gratis nettskyter. Jeez.

 

Nei, jeg har plasma. Jeg forstår jo at jeg er altfor fattig til å kunne uttale meg med verdighet når jeg er så kjip og teit at jeg bryr meg om prisen på det jeg kjøper.

 

Og du ble så jævlig eid med det argumentet der, og du forstod kanskje hvor idotisk det var også? Pr dags dato er det vel 84 leden til LG som er den dyreste tven til salgs i Norge. Og det er forøvrig mange flere led tver som er dyrere enn oled tvene som er til salgs pr dags dato selv om det er TOTALT urelevant i denne diskusjonen.

 

Du må gjerne tro du eier meg, men der tar du grundig feil. Pr dags dato finnes det ikke 84" OLED-TV. Om du leter etter dyreste TV kommer du neppe noen sinne til å finne den blant LG sine produkter. Derimot finnes jo PrestigeHD Supreme Rose Edition. Den er litt som appleprodukter, glitter, fjas og en prislapp som gjør et merkbart innhugg i statsbudsjettet til et lite land.

 

Om vi derimot ser på hva diverse produkter i en viss klasse, for eksempel normale konsumentprodukter (ikke konsepter eller utgåtte produkter osv) og sammenlikner produkter i samme størrelsesklasse så vet du like godt som alle andre at OLED er betydelig dyrere enn LCD-skjermer. Om du sammenlikner den billigste OLED-TVen du finner med den dyreste LCD-TVen du finner skal jeg love deg at den eneste du lykkes med å drite ut er deg selv.

 

Men, ja. Skulle gjerne hatt oled skjerm til ipaden om det hadde vært mulig, men slik er det ikke pr dags dato. Det betyr uansett ikke at ipaden skjermen er dårlig, eller at den bør få trekk for det med tanke på hvor lite utbredt oled teknologien er.

 

Hvordan kan du ønske deg det når apple har kostet på seg slik en flott LCD-skjerm?

 

Filstrukturen? Link til det er du snill.

 

Dette er altså så mye du vet om produktene du hauser opp? Apple har en 100% lukket filstruktur. Selv dine egne bilder har du ikke tilgang til via noen mappestruktur.

 

Da bør du jobbe med kommunikasjonen din om du sliter med det. Aldri vært noe problem å få nye produkter gjennom eplehuset, telenorbutikken eller apple direkte. Apple har i tillegg oppdatert sidene sine med at applecare ikke lenger er nødvendig siden man har 5 års reklamasjon i Norge.

 

Ja, og når du har fått en ny, og den heller ikke fungerer, så får du enda en ny, og når du prøver å bytte den så får du beskjed om at det ikke kan være produktet det er feil på. Så da får jeg vel bare jobbe litt med kommunikasjonen da...

 

Ja, jeg hadde ett par kamerater som hadde S1. Felles for de var at telefonene skrudde seg av hele tiden og svært svært ustabile. Heldigvis kom ikke den oppdateringen til ios. Men husker jeg koste meg svært mye, spesielt med tanke på at mobilene bare kunne kastes når de var noen år gamle( det gjelder forøvrig nå også), mens jeg selger mine til 50% av nypris når de er to år gamle. :)

 

Min er forresten i bruk fortsatt. En dame jeg kjenner var så lei av alle problemene hun hadde med sin iphone. Den slo seg av hele tiden, var vanskelig å få ladet, få ringt med, feil på simkortleser osv osv. Jeg dro frem den gamle fra skuffen, børstet støvet av den, plugget i laderen, og siden har hun brukt den. Hun har planer om å fortsette med det siden problemene med iphone går igjen på alle modeller og apple ikke leverer oppdateringer eller support som løser dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Nikkor tror jeg må være verdens største amøbe. Bæææææ

Uff, noen som er bitter fordi de har kjøpt et plast leketøy, og trodde det var best fordi det hadde flest mhz? :lol::lol::lol:

 

 

Ja, han er nok skikkelig misunnelig på deg som er så rik og intelligent.

 

Der gikk du tom for motargumenter. Takker for diskusjonen, håper du tilegnet deg litt ny kunnskap ang Apple. ;)

 

 

Ja, jeg har lært at Apple sverger til billige LCD-skjermer fordi LG har en TV med LCD-skjerm som er enda dyrere enn en langt mindre TV med OLED. Videre hadde de egentlig planer om å ha minnekortleser, men droppet den da det viste seg at det ville ødelegge designen. Jeg har også lært at apple er for riken intelligente og vellykkede mennesker mens android er for fattige, dumme og mislykkede mennesker som bryr seg om bagateller som priser osv. Takk for hjelpen.

Endret av Snickers-is
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vel, jeg har hatt tre oled tver jeg, så ikke lat som du tror jeg ikke vet hva jeg snakker om. Er vel heller du som ikke har hatt det kan jeg tenke meg når du er så gjerrig og henger deg opp i eksterne minnekort og gratis nettskyter. Jeez.

 

Nei, jeg har plasma. Jeg forstår jo at jeg er altfor fattig til å kunne uttale meg med verdighet når jeg er så kjip og teit at jeg bryr meg om prisen på det jeg kjøper.

 

Og du ble så jævlig eid med det argumentet der, og du forstod kanskje hvor idotisk det var også? Pr dags dato er det vel 84 leden til LG som er den dyreste tven til salgs i Norge. Og det er forøvrig mange flere led tver som er dyrere enn oled tvene som er til salgs pr dags dato selv om det er TOTALT urelevant i denne diskusjonen.

 

Du må gjerne tro du eier meg, men der tar du grundig feil. Pr dags dato finnes det ikke 84" OLED-TV. Om du leter etter dyreste TV kommer du neppe noen sinne til å finne den blant LG sine produkter. Derimot finnes jo PrestigeHD Supreme Rose Edition. Den er litt som appleprodukter, glitter, fjas og en prislapp som gjør et merkbart innhugg i statsbudsjettet til et lite land.

 

Om vi derimot ser på hva diverse produkter i en viss klasse, for eksempel normale konsumentprodukter (ikke konsepter eller utgåtte produkter osv) og sammenlikner produkter i samme størrelsesklasse så vet du like godt som alle andre at OLED er betydelig dyrere enn LCD-skjermer. Om du sammenlikner den billigste OLED-TVen du finner med den dyreste LCD-TVen du finner skal jeg love deg at den eneste du lykkes med å drite ut er deg selv.

 

Men, ja. Skulle gjerne hatt oled skjerm til ipaden om det hadde vært mulig, men slik er det ikke pr dags dato. Det betyr uansett ikke at ipaden skjermen er dårlig, eller at den bør få trekk for det med tanke på hvor lite utbredt oled teknologien er.

 

Hvordan kan du ønske deg det når apple har kostet på seg slik en flott LCD-skjerm?

 

Filstrukturen? Link til det er du snill.

 

Dette er altså så mye du vet om produktene du hauser opp? Apple har en 100% lukket filstruktur. Selv dine egne bilder har du ikke tilgang til via noen mappestruktur.

 

Da bør du jobbe med kommunikasjonen din om du sliter med det. Aldri vært noe problem å få nye produkter gjennom eplehuset, telenorbutikken eller apple direkte. Apple har i tillegg oppdatert sidene sine med at applecare ikke lenger er nødvendig siden man har 5 års reklamasjon i Norge.

 

Ja, og når du har fått en ny, og den heller ikke fungerer, så får du enda en ny, og når du prøver å bytte den så får du beskjed om at det ikke kan være produktet det er feil på. Så da får jeg vel bare jobbe litt med kommunikasjonen da...

 

Ja, jeg hadde ett par kamerater som hadde S1. Felles for de var at telefonene skrudde seg av hele tiden og svært svært ustabile. Heldigvis kom ikke den oppdateringen til ios. Men husker jeg koste meg svært mye, spesielt med tanke på at mobilene bare kunne kastes når de var noen år gamle( det gjelder forøvrig nå også), mens jeg selger mine til 50% av nypris når de er to år gamle. :)

 

Min er forresten i bruk fortsatt. En dame jeg kjenner var så lei av alle problemene hun hadde med sin iphone. Den slo seg av hele tiden, var vanskelig å få ladet, få ringt med, feil på simkortleser osv osv. Jeg dro frem den gamle fra skuffen, børstet støvet av den, plugget i laderen, og siden har hun brukt den. Hun har planer om å fortsette med det siden problemene med iphone går igjen på alle modeller og apple ikke leverer oppdateringer eller support som løser dem.

 

 

Det er bare at du ikke har noe sans for kvalitet, og ikke forstår kostnadene jeg prøver å få fram til. Du handler vel dress på dressmann også? Og forstår ikke hvorfor hugo boss dressene er så dyre?

 

Men du sa jo at oled tv'ene var de dyreste på markedet. Jeg viste deg jo bare at det var totalt feil. Årsaken til at jeg i det hele tatt nevnte 84 tommeren var om du i tilfelle skulle komme med enda et desperat forsøk ved å nevne 77 tommer oleden som IKKE er til salg i Norge om at oled tv'ene er dyrest. Holder med å linke til 55 tommeren som nettopp gjorde for at argumentet ditt ble lagt i grus.

 

At du i det hele tatt sier at ips skjermen til apple er en billig skjerm fordi det er en oled skjerm sier jo litt om hvor useriøs du faktisk er når det er markedets beste ips skjerm.

 

Fordi ting kan alltid bli bedre, og oled teknologien har sine fordeler. Men det gjør ikke at andre teknologier skal få terningkast trekk av den grunn når det er så lite utbredt som det er.

 

Igjen så viser du at du ikke vet hva du prater om. Du har tilgang til alle bildene dine om vil det når du kobler iphonen til maskinen din. Jeg tror nok du er blitt hjernevasket ganske brutalt.

 

Ja, det tror jeg du skal gjøre.

 

Haha, ja da er hun nok ikke kresen. Får vel så vidt tatt en mobilsamtale før den lader ut hun da med de søpple batteriene til samsung. Og, ja batteriet er vanskelig å bytte på apple, men de lager istedenfor batteriene slik at de faktisk holder levetiden. I tillegg kunne du jo tipset henne om garanti slik at hun hadde fått en ny gratis? Og beklaget til henne når du sa at apple ikke leverer oppdateringer når det er det de faktisk gjør i motsetning til android? Det synes jeg du burde gjøre. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi får ta en titt på bunnlinja til apple og Samsung. Kanskje det ikke var materialet men rett og slett fortjenesten det gikk på.

 

 

Men det er klart, når man dytter inn en billig ips-skjerm, kutter ut GPS og minnekortstøtte, bruker minimalt med penger på OS/UI-utvikling, ikke gir kundene support, ikke aksepterer garantier, tar seg ekstra betalt for skylagring og på toppen av det hele dytter inn et skrekkelig dårlig kamera... Da blir det billig da! ...eller nei, det ble dyrt da også gitt.

Trodde Nikkor var ille, men du er jo ikke bedre selv når du kommer med sånne argumenter.

 

En av de mest respekterte sidene som tester lcd panel, gav iPhone skjermen topp karakterer og sa det var den beste lcd skjermen de har sett. De gav forøvrig en eller annen AMOLED skjerm samme score. Men å si at iPhone skjermen er billig, blir litt dumt syntes jeg.

 

Kutter ut GPS er jeg helt enig i. Minnekort, er en smak seg, jeg personlig har aldri savnet det, har det på S4'en min, men aldri hatt bruk for det.

 

Det med at de ikke gir kundene sine support, vet jeg ikke hva du snakker om. Av det jeg har hatt med å gjøre med apple support har alt vært veldig fint. Igjen virker argumentene dine dårlige.

 

Trodde Apple sin skylagring var klart billigst sammenlignet med Google sin, og andre konkurrenter (dropbox etc). Av det jeg har lest så har ikke iPhone eller iPads noe skrekklig dårlig kamera.

 

Når det gjelder bunnlinjer og kostnader. Så er det mange som bare ser på hva et produkt koster å lage. Så tar de utsalgspris minus kostnadene forbundet med produksjon. Men mange glemmer her å legge til ting som markedsføring etc etc. Men det er jo godt kjent at Apple liker å ta godt betalt, men når de kan det, så forstår jeg jo hvorfor de gjør det.

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

og forsatt så kan man ikke spille av .mkv filmer/serier i 720p uten å konvertere dem gjennom itunes/evt jailbreak.

apple sitt lukka system og låst hardware acceleration er nok en grunn til at jeg aldri skal ha apple igjen.

både ipad og iphone er altfor låst til itunes, synd men sant.

Dette viser også at det er lenge siden folk har testet et Apple produkt. Omtrent alle videospillere nå (VLC for å nevne en), spiller av MKV uten problemer, er bare å koble til iTunes og legge filmene over.

 

Krever ikke jailbreak.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Stenges... frem til vi får kasta ut mannfolka som holder på å rive av seg håret over Apple sine dingser på internett.

 

Jeg kommer nok aldri til å skjønne hvorfor folk må være så sinte på hverandre, men det er nå sånn. Har ryddet opp i tråden, slettet innlegg som kun er angrep på motdebattant. Hold dere til tema, innlegg som ikke er det vil bli slettet.

 

La oss ha et voksent og saklig nivå her nå.

 

As you were...

 

(Var forøvrig ikke seriøs da jeg sa jeg skulle kaste ut noen)

Endret av Dysfunctional
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selv en Android entusiast som meg selv må da innse at dette er et godt produkt! Prisen er ikke halvgæ'ærn heller, litt dyr kanskje, men sånn er det med jo premium produkter.

 

Hardware som leverer i toppklassen er det også! 64-bit prosessor og 2gb minne pirrer nerden i meg ihvertfall.

 

Nei nå gleder jeg meg til Nexus 9 :D Håper tek.no pitcher disse opp mot hverandre!

 

Deilig konkurranse i markedet gir knallgode produkter til oss forbrukere. Her kan alle velge sin favoritt og være fornøyd med det de har, og ikke så bitter på det de ikke vil ha!

 

Hvorfor er 64 bits prosessor bedre en 32 bits når den uansett ikke har mer ram en 2 GB?

Lenke til kommentar

Mange grunner, men hovedsakelig er greia at Apples 64-bits-cpu har et nyere og bedre designet instruksjonssett enn noe annet man finner der ute i mobilverdenen.

 

Men ligger den egenskapen i at den er 64 bits? Nå er jeg ikke negativ til en forflytting til 64 bits plattform (bare så det er sagt), men AMD Athlon 64 var en bedre prosessor enn Pentium4, men ytelsen hadde vel ikke noe med at prosessoren var 64-bits. Den var vel raskere på 32-bits OS enn på 64 bits OS om jeg ikke husker feil..

Lenke til kommentar

 

Det er fyldig dokumentert i det siste at plast gir oss mer solide produkter enn aluminium.

 

 

Så flott da! Bortsett fra at plast og aluminium har temmelig ulike egenskaper, der aluminium generelt vinner på ren styrke, mens plast vinner på fleksibilitet, vekt og at det er enklere å forme. Jeg tror ikke at min neste bil kommer til å ha motor, deformasjonssoner, takstolper og felger laget av vanlig polykarbonat eller annen "forbrukerplast", for å si det slik... ;)

Lenke til kommentar

Hva biler angår kan man redusere vekten mer ved å redusere mengden stål eller aluminium. Årsaken til at man bruker plast er at man ønsker en bil som er stiv og sterk. Når man IKKE velger plast er det for å spare penger.

 

 

Sorry, men den kjøper jeg ikke. Bruker man vanlig plast i stedet for aluminium eller stål i konstruksjoner oppnår man det motsatte av å gjøre dem stivere og sterkere. Plast brukes ofte der man ønsker noe som er lett og fleksibelt (tåle en viss deformasjon og gå tilbake til sin opprinnelige form), som er billig og enkelt å masseprodusere.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...