Gå til innhold

[Løst] Trenger noen synspunkter ang TV!


Anbefalte innlegg

Dustin kjører dagstilbud på denne saken:https://www.dustinhome.no/product/5010795986/55lb730v?utm_campaign=tradetracker&utm_source=tradetracker-97613&utm_medium=affiliate&utm_content=12linkgenerator

 

Til en meget hyggelig pris, men jeg har prøvd å lese meg litt opp om denne tv, men finner ikke mye på nettet.

 

Har også sett på denne: http://www.netonnet.no/art/tv-og-bilde/tv-lcd-led-og-plasma/tv-50-55-tommer/sony-kdl55w805bbn/208690.3115/

 

Så mitt spørsmål er følgende: hva er å anbefale å kjøpe av disse, dagens pris er nesten identisk

 

Håper noen kan komme med noen raske synspunkter, da tilbudet på LG varer kun i dag.

 

Takker for evnt raske svar og gode råd

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den LG tv'n er på tilbud igjen fram til Søndag.

Test av den her: https://www.avforums.com/review/lg-lb730-47lb730-47lb730v-full-hd-1080p-led-lcd-tv-review.10452

 

Ut i fra det jeg kan se på LG sin hjemmeside så er det ikke mye forskjell på denne og LB670v som er på tilbud hos Expert til 8000kr denne uka.

 

LG sin har IPS panel som gjør at du får bedre innsynsvinkel og finere farger.

 

Sony W8 har VA panel som gjør at du får bedre sortnivå og kontrast. Men mye dårligere innsynsvinkel.

W8 har også fått skryt for lav input lag.

Lenke til kommentar

Svarer det samme her som i den andre tråden:

 

Prøv å se W815 hos Expert eller W828 hos Hi-Fi klubben. Eventuelt se W805 hos en butikk som ikke kjører en Philips film på sine TV'er. Jeg har selv vært å sett denne på Siba og en elkjøp butikk som kjørte Philips film/demo. Å der hakket tvn, det gjorde omtrent alle de andre også utenom Philips sine modeller.

 

Har også sett den hos Elkjøp butikk som ikke kjørte Philips demo, det var noe helt annet. Samme gjelder de to andre modellene hos Expert og Hi-Fi klubben.

 

Det ligger også calibreringsinnstillinger ut på diverse tester. Så dette skal ikke være noe problem!

Lenke til kommentar

Ja. Ville iallefall sjekke ut dette før du dømmer tvn nord og ned :)

Det kan også være vanskelig å danne seg et bildet av tv'n på butikken, spesielt på Elkjøp osv. Der står som regel TV instillingene på Dynamisk eller Standard.

Hos Hi-Fi klubben hadde de kalibrert tv'n, å satt på en vanlig DVD film når jeg var innom å tittet. Expert kjørte forøvrig over tv signal, men hadde ikke kalibrert tvn.

Lenke til kommentar

Det skal jeg gjøre, jeg ble faktisk litt satt ut når jeg kom i butikken å så hvor mye det hakket. Jeg som gjorde så god research og hadde hørt så mye bra om 805. Var litt i vantro før jeg også fikk se den hos elkjøp.

 

Rett før jeg kjøpte en kurvet samsung tv i stedet, så skuffet var jeg.

Lenke til kommentar

Det skal jeg gjøre, jeg ble faktisk litt satt ut når jeg kom i butikken å så hvor mye det hakket. Jeg som gjorde så god research og hadde hørt så mye bra om 805. Var litt i vantro før jeg også fikk se den hos elkjøp.

 

Rett før jeg kjøpte en kurvet samsung tv i stedet, så skuffet var jeg.

 

Hehe! det kan jeg forstå.

Lenke til kommentar

Er som folk sier her veldig viktig og vite hva kildematriell som blir brukt. Setter vi i sony blurayen gruser w805 alle andre tver, samme dersom vi setter philips eller samsung plata i.

 

Det at bildet hakker kan jeg ikke forstå, har solgt denne tven (hovedsakelig i 50" utgaven) siden i vår en gang, har kjørt utallige tester og overbevist mange om at dette er rette tven, kjenner meg ikke igjen i det hele tatt at denne skal hakke. Sortnivå og bildeflyt er etter min mening denne tven sin store styrke, innsynsvinkel er akilleshælen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...